Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni som nätdejtar.. Jag har noterat att killar/män gärna ses typ hemma på första träffen och då känns det alltid lite trist att behöva säga typ "kan vi inte ses på ngt neutralt ställe först så jag är säker på att du inte tänker våldta eller mörda mig?" :cautious:
En undrade om jag ville komma dit och basta. Liksom, hur safe känns det när man aldrig ens sett människan IRL innan?

Fler som märker samma? Är det vanligt att man ses hemma första gången så det är jag som överdriver?
Om män vill träffas hemma direkt, så har iaf jag uppfattat det som att sex är huvudtanken. Annars har de gärna promenerat eller fikat eller gjort annat istället.
 
Om män vill träffas hemma direkt, så har iaf jag uppfattat det som att sex är huvudtanken. Annars har de gärna promenerat eller fikat eller gjort annat istället.
Och så finns sorten som vill ses hemma men babbla sig igenom en film istället.
Har försökt se The Expendables på nytt typ 4-5 gånger men får inte bort rösten ur huvudet och har således ingen jävla aning om vad filmen handlar om. Karljävel! :rage:
 
Det här med dejter.. Vad går ni helst på för slags dejter? Vad gör ni helst?
Särskilt första dejten.

Jag har ju liksom inte dejtat på typ 12 år, och som 15-16 åring var det inte så avancerade dejter som gällde.. Var på fikadejt i fredags men det var ingen höjdare. Kanske berodde på sällskapet men känns överlag lite stelt liksom. Plus att jag inte direkt kaffe eller te så :D
 
Men! J skulle komma vid 20, nu undrar han om jag kan möta upp i stan om lite drygt en timme... Jag som ska hinna dammsuga, stoppa tvätt i maskinerna, äta och göra mig iordning. Snart hemma från jobbet. Vad stressigt det blev! (Men stressar hellre än sitta hemma och rulla tummarna och vänta. Men ändå!)
 
Det här med dejter.. Vad går ni helst på för slags dejter? Vad gör ni helst?
Särskilt första dejten.

Jag har ju liksom inte dejtat på typ 12 år, och som 15-16 åring var det inte så avancerade dejter som gällde.. Var på fikadejt i fredags men det var ingen höjdare. Kanske berodde på sällskapet men känns överlag lite stelt liksom. Plus att jag inte direkt kaffe eller te så :D
Jag fikar, dricker öl eller går promenad. Eller RN kombination.
 
Det här med dejter.. Vad går ni helst på för slags dejter? Vad gör ni helst?
Särskilt första dejten.

Jag har ju liksom inte dejtat på typ 12 år, och som 15-16 åring var det inte så avancerade dejter som gällde.. Var på fikadejt i fredags men det var ingen höjdare. Kanske berodde på sällskapet men känns överlag lite stelt liksom. Plus att jag inte direkt kaffe eller te så :D
Jag ses helst hemma eller går ut på en promenad eller så. Lugn sådan dock, vill inte gå och flåsa :angel:
Fika och sådär har jag märkt funkar skitkasst för egen del. Blir för spänd och disträ och blygheten och den sociala inkompetensen verkligen lyser i det läget så jag verkar värre än jag är :cautious: Allra bäst funkar jag hemma, känner mig så mycket mer avslappnad då, men jag inser ju själv att det inte är helt ultimat att dra hem främmande karlar hur som helst.
 
Jag fortsätter väl med uppdatering.
Mötte upp J på stan igår och gick hem. Han blev kvar över natten så tja, det får väl ses som en lyckad dejt. :)
Och som vanligt kan jag få lite panik på mig själv när jag inbillar att jag måste bestämma mig nu vad jag tycker och tänker, istället för att bara flyta med så länge det känns bra.
 
@tigerflicka - visst är det lite irriterande när man känner så? Jag vet ibland inte om det är för att jag gärna vill veta saker, eller för jag tror att andra vill att jag ska veta saker.

Fast jag tror nog det är ännu värre när jag faktiskt flyter på och inte bryr mig så mycket om utgång, och sedan tror den andra att jag har hur mycket känslor som helst :confused::cautious:
 
Jag har säkert missat den här diskussionen i den här tråden, men.. vad är det med killar att skriva 10 meddelanden i rad utan att få svar? Om jag inte svarar på första meddelandet, eller andra, så kommer jag troligtvis inte svara på det tredje heller :meh: Har pöjkarna ingen stolthet i kroppen?
Hur som, Singo ska på dejt idag :banana:Det är som i Trissreklamen - plötsligt händer det! Vi har snackat på Tinder några veckor och bestämde oss för att ses i fredags. Jag var vansinnigt nervös, dels för att jag aldrig dejtar och dels för att han verkade vara en riktig 12-poängare. Dundersnygg, dundersmart, dunderkul. Jag tänkte att, nåt måste ju vara fel på honom? Varför vill han gå på dejt med mig? Vi träffades, han tog med mig till en mysig vin och tapas-bar. Han var ännu bättre i verkligheten, en riktig gentleman på alla sätt och jag tror jag skrattade mig genom hela dejten. Nu har vi hörts hela helgen och ska ses idag igen. Känns fortfarande helt orimligt, han är såååå out of my leauge. Jag bara hoppas på att han själv inte ska komma på det :p :D
 
Det här med dejter.. Vad går ni helst på för slags dejter? Vad gör ni helst?
Särskilt första dejten.

När det gäller första dejt kör jag gärna på att ta en öl på trevligt ställe. Jag är lite allergisk mot fikadejter (säkert färgat av awkward tånårsdejtsminnen) och tycker att öl får folk att slappna av lite mer. Det är dessutom lätt att avsluta en öldejt, efter varje uppdrucken öl har man en chans att på naturligt sätt avsluta, eller ta en till. Jag tycker dessutom det känns bra att göra något som jag gör i min vardag. Jag fikar nästan aldrig, så det känns för stelt och uppstyrt.
 
@tigerflicka - visst är det lite irriterande när man känner så? Jag vet ibland inte om det är för att jag gärna vill veta saker, eller för jag tror att andra vill att jag ska veta saker.

Fast jag tror nog det är ännu värre när jag faktiskt flyter på och inte bryr mig så mycket om utgång, och sedan tror den andra att jag har hur mycket känslor som helst :confused::cautious:
Ja, det kan ju vara för bägges skull som du säger.
Här tror jag det är mest för min skull, mitt kontrollbehov vill veta hur saker ligger till så jag vet hur jag ska förhålla mig till det. Jättestörigt!
 
Det här med dejter.. Vad går ni helst på för slags dejter? Vad gör ni helst?
Särskilt första dejten.
Faktiskt fikar jag gärna. :D Gillar själva konceptet att bara sitta ner och prata. Den dejt som inte anammar det i åtminstone hyfsad utsträckning är nog helt enkelt ingen riktigt bra matchning för mig.

Annars gillar jag att utflykta. Ta skärgårdsbåt eller färja ut till nån ö och promenera... eller nåt liknande.
 
Hur som, Singo ska på dejt idag :banana:Det är som i Trissreklamen - plötsligt händer det! Vi har snackat på Tinder några veckor och bestämde oss för att ses i fredags. Jag var vansinnigt nervös, dels för att jag aldrig dejtar och dels för att han verkade vara en riktig 12-poängare. Dundersnygg, dundersmart, dunderkul. Jag tänkte att, nåt måste ju vara fel på honom? Varför vill han gå på dejt med mig? Vi träffades, han tog med mig till en mysig vin och tapas-bar. Han var ännu bättre i verkligheten, en riktig gentleman på alla sätt och jag tror jag skrattade mig genom hela dejten. Nu har vi hörts hela helgen och ska ses idag igen. Känns fortfarande helt orimligt, han är såååå out of my leauge. Jag bara hoppas på att han själv inte ska komma på det :p :D
Åh det låter så himla härligt! Kul! :up:
 
Åh det låter så himla härligt! Kul! :up:

Är helt fantastiskt :up: Är skeptiskt inställd till mäns mystiska förmåga att plötsligt försvinna så jag njuter av det i nuet. Å får se vad som händer sen.

KL

Hörni, hur fungerar ni när det kommer till att prata om ex och tidigare romanser? Som en del i att lära känna en man så är jag alltid intresserad av hans tidigare erfarenheter. Hur trivdes han i sin förra relation och varför. Varför tog det slut. Har han blivit sårad någon gång och i så fall vad hände. Man ska ju aldrig leva i det förflutna såklart, men enligt mig så är en människas historia en del av personen. Likväl som att jag har levt tillsammans med en psykiskt sjuk man i många år, som slutade med dunder och brak och självmordsförsök, är en del av vem jag är och vad jag bär med mig. Men jag har förstått att många inte alls vill berätta om, eller höra om, tidigare kärlekserfarenheter. Ja, nu menar jag inte på första dejterna såklart :D Men tids nog i en relation. Hur fungerar ni?
 
@Singoalla Det är väl omöjligt att vara i en relation utan att sånt kommer upp?

Jag tänker så också, men är osäker på hur andra ställer sig. Samt hur djupgående man pratar. Den dagen jag berättar om min tidigare relation skulle jag inte nöja mig mig "detta hände" och sen punkt slut. Utan jag skulle vilja få berätta hur jag mådde, tänkte och hur det påverkat mig. Och att den jag pratar med är intresserad av att höra det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
67 68 69
Svar
1 378
· Visningar
45 451
Senast: Gnist
·
Fritid Nu när våren är på väg kan vi väl dela med oss om vi haft någon trevlig naturupplevelse. Stort som smått. I fredags såg jag fyra rådjur...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
3 173
Senast: Hellhound
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 192
Senast: gulakatten
·
Samhälle Fråga till er som varit på evenemang med väskförbud. Hur tycker ni det fungerar både för egen del och hur meningsfullt det är.. Har det...
2
Svar
27
· Visningar
1 751

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp