Bukefalos 28 år!

Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

Sv: Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

Tack! Första tävlingen var det också (om man bortser från en ytterst inofficiell blåbärstölt)
 
Sv: Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

Nu har jag och Brenna varit ute på äventyr igen. Den här gången åkte vi till Dille för uppföljning på avelsvisarkursen. Hjalti (som är min "coach") provade Brenna och tyckte det gått framåt, han testade även passen lite och det såg lovande ut men han tyckte jag skulle vänta ett tag till med den och träna mer styrka och uthållighet i de andra gångarterna först.

Jag fick även hjälp med att få upp tempot i tölten vilket jag tycker är himla svårt så det kändes bra.

Hon är så himla behändig att vara ute och åka med och när jag skulle lasta fanns ingen i närheten som kunde hjälpa till (jag brukar be någon att lägga på bommen åt mig och smacka på lite om det behövs) så jag bestämde mig för att prova själv och hon klampade rakt in i transporten och väntade lungt tills jag hade gått bak och satt dit bommen!
 
Sv: Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

kl
Våran tjej är hos Jökull med sikte på visning!
Hon utvecklas riktigt bra :)

fissssii_51795fd9e087c33ae376a39e.jpg


420645_10152754736065322_871046869_n_51781d91e087c36d297f250f
 
Sv: Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

Nu har Hinni varit här och "drillat" oss igen, tyvärr blev det bara en dag med Brenna eftersom när jag skulle sadla henne dag 2 upptäckte jag att hon blivit sparkad i hagen. Hon är inte halt men ett sår på skinkan och svullet och varmt runt det så det kändes inte OK att rida då, vi får se hur lång tid det tar innan hon ser OK ut igen. Det börjar kännas som om det är kort tid till avelsvisningen på Wången....:nailbiting:

Här kommer lite bilder från kursen:
Vi har tränat lite på att få upp tempot i tölten, då ser det ibland ut såhär....
274_zps8a0a2e86.jpg
[/URL][/IMG]
Ibland (oftare hoppas jag) ser det dock ut såhär:
288_zps707e1562.jpg
[/URL][/IMG]
260_zpsa38f6b28.jpg
[/URL][/IMG]

Traven är svår och ser ibland ut såhär:
324_zpsde880e20.jpg
[/URL][/IMG]
och ibland såhär (tyvärr inte tillräckligt ofta, ni ser ju hur glad jag är!)
333_zpse06eb811.jpg
[/URL][/IMG]

Såhär ser vi ut när vi står stilla:
363_zpsfea3819c.jpg
[/URL][/IMG]
 
Sv: Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

KL

Postar samma inlägg här som i snackis-tråden :)

Jag och Mackan var och tränade på ovalbanan i förra veckan. Den 25:e maj ska vi tävlingsdebutera, så jag tyckte att det kunde vara klokt att låta honom bekanta sig med banan först ;)
Han skötte sig jättebra, men då var det ju också bara han och jag på banan. Jag får hoppas att han håller sig i skinnet även när det är söta islandsdamer med och töltar...

Här kommer lite bilder!

Bild025red_zps62dd066a.jpg


http://i1069.photobucket.com/albums/u470/annalilieback/Bild026red_zps8d563c04.jpg

http://i1069.photobucket.com/albums/u470/annalilieback/Bild037red_zps99e783e3.jpg

Bild042red_zpsb46c4c6e.jpg


http://i1069.photobucket.com/albums/u470/annalilieback/Bild046red_zps7040cfab.jpg

Bild056red_zpscccec5f8.jpg

Fortfarande något fyrtaktig i galoppen, men det börjar närma sig!

http://i1069.photobucket.com/albums/u470/annalilieback/Bild057red_zpsb38efaa4.jpg

/Anna
 
Sv: Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

KL

Då har Pipar och jag gjort våran tävlingsdebut :) 5.63 i uttagningen i V5 och A-final :) vi hade en del missar, men är bara så nöjd med våran insats :)
A-final i morgon och T7 :)

Underbara lilla häst :D
 
Sv: Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

Tror att det är så att man bara får starta en 5-åring en gång/dag. Inte helt säker men kan vara värt att kolla upp.
 
Sv: Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

OK, då hade jag inte riktigt koll på läget, var på en tävling i vintras (gaedingakeppni) där arrangörerna sa att man inte fick starta 5-åringar mer än en gång.
Ska iväg och tävla till helgen och trodde att det var en gång/dag som gällde så jag har bara anmält mig i en gren, å andra sidan tror jag en gren räcker för stumpan i alla fall eller så kanske det går att efteranmäla en gren
 
Sv: Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

Kl.
Här var det längesen man skrev! Kan bjuda på två bilder på Hektor som togs förra veckan. Han vill fortfarande korta sig i halsen, men det har blivit bättre och han travar stabilt nu. Tölten jobbar vi med, men även där börjar han kunna jobba bakifrån och gå i en mer ärlig form :)

pic_519b18d2e087c306743cdcdd.jpg


pic_519b18cce087c3062a634b02.jpg

På den här töltbilden går han väl inte i den bästa formen och jag sitter långt ifrån korrekt, men det är den enda jag har..
 
Sv: Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

*kl*
Här var det ett tag sen man uppdaterade....

Min stjärna såldes nu i veckan. Det känns konstigt, både bra och jobbigt på samma gång, samtidigt som jag vet att jag fattat rätt beslut då jag pluggar heltid och kommer göra så i några år framöver och verkligen inte har tid. Tyvärr. :(

Han har varit på försäljning uppe hos Jamila och det är hennes ridbilder.
30313044-nAK2L.jpg

29439398-pbdfl.jpg

sokki_zps5778b105.jpg
 
Sv: Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

Trist att du har sålt men säkert rätt beslut, det är inte kul om man känner att man inte har tid.

KL

Nu har jag skickat in anmälan till avelsbedömningen på Wången, jag är redan så nervös så att jag blir darrhänt bara jag tänker på det men det går förhoppningsvis över när det börjar närma sig så att man kan fokusera mer på det som ska göras!
 
Sv: Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

Lite off topic men, ja henne har jag kvar :) Åker till hingst nu om ett par veckor :)
 
Sv: Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

Oj sorry, trodde jag var i snack tråden!:) men härligt att höra med ditt sto, hade gärna velat fråga med vilken hingst men fel tråd:D
 
Sv: Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

KL

Nu har jag och Mackan tävlingsdebuterat!
Han skötte sig jättebra, och vi blev tvåa i T8 med 5,50 i finalen (5,30 i uttagningen). Jag skrev ett längre inlägg i snack-tråden, nu har jag lite bråttom så jag hinner inte skriva så mycket mer här. Jag är jättenöjd med honom i alla fall, så nu är det bara att träna vidare och sätta upp nya mål :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 105
L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
18 757
Senast: hastflicka
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
13 537
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
11 12 13
Svar
243
· Visningar
17 826
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp