Bukefalos 28 år!

Ivanhoe (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Livet är för kort för att sakna kulturella referenser. Sådetså. :mad:

(Allvarligt, har jag spelat med dig förut? Jag tror hela tiden det, men kan inte komma på när det kan ha varit? :o)

Sant, får väl tvinga mig igenom filmen en dag när jag inte har något bättre för mig ;)

Nä det har du inte. Jag är fortfarande nybörjare :p
 
Jag som tyckte det var så skönt när det knappt var nåt OT-snack i de senaste lekarna... :rofl:

21cc7b291aa24243d5f9147fe0ac380a093e54f53d2514b35e1ca88d1e63b311.jpg
 
Lång sovmorgon (förutom de 53 gångerna som kattfan ville ut eller in eller bara se till så att dörren var öppen) inte öppna datorn förrän rollen kommit. Och.så.finns.ingen.roll.

Ska jag äta frukost kanske?
 
Jag vill ha min roll!

@cirkus - har du inte heller ätit frukost? Jag funderar på att hoppa och gå direkt på lunch.

Förresten, visst är första DL imorgon? Är det ikväll måste jag rösta före kl 20.
 
Om Ivanhoe har jag positiva minnen av den amerikanska versionen från 50-talet. Typisk matinéfilm med som jag minns det betydligt tuffare Rowena.
 
Har hunnit med både frukost och 11-kaffe (tack söte sambon som sett till att det fanns). Det blir snart lunch. NU väntar jag med spänning på min roll
 
Trumpeterna skallar genom byar och skogar, härolderna och kungörarna har i flera veckor ridit kors och tvärs i grevskapet för att bjuda in till det stora tornerspelet i Ashby-de-la-Zouche. Snart börjar flera dagar lång festlighet där rikets starkaste, tappraste och vackraste män kommer att strida hårt om de sköna kvinnornas gunst och naturligvis vinna rikedomar.

Man kommer till fots, till vagns, till häst, ja tom kommer någon ridandes på en åsna. Här kommer folk från alla samhällsklasser att samlas och mingla, dricka och äta gott och naturligtvis titta på tornerspelet!

Hit väntas naturligtvis även:
1. Habina
2. Klara
3. Matmissbrukaren
4. Lilltess
5. Koppen
6. Myrten
7. cirkus
8. Snurrfian
9. Lobelia
10. LenaH
11. LindgrenV
12. Idahoe
13. Monstermom
14. Niyama
15. TeamLundVer
16. Hedinn
 
Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
106 107 108
Svar
2 148
· Visningar
69 085
Senast: Idahoe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp