Bukefalos 28 år!

Ja Gunnar, vad hände?

SiZo

Trådstartare
Det är en fråga som jag gissar att många vill ha svar på!

Vi är lyckliga över att buke lever igen :love:
 
Sv: Ja Gunnar, vad hände?

Vi är lyckliga över att buke lever igen :love:

:banana::banana::banana:

Helt fascinerande hur det bara RASADE in folk på chatten, så snart den öppnade! Vi var så MÅÅÅÅNGA med svår Buke-abstinens! (Och när jag försökte lite senare igår em var chatten t o m full - så jag fick vänta ett bra tag innan jag kunde logga in igen.)

SVERIGE LAMSLAGET hade varit lämplig löpsedel på kvällsblaskorna! ;-)
 
Sv: Ja Gunnar, vad hände?

Jag tror fortfarande att det var alQaida som övertog bukes servrar ett tag men allas våran Gunnar kämpade tappert och har nu återfått makten över servrarna och kan rädda alla oss abstinensbesvärade bukare! :banana:
 
Sv: Ja Gunnar, vad hände?

Är det bara jag som upplever buke väldigt långsamt nu efter att det legat nere?

Edit: Och här kommer jag som den enda negodilen i skaran ;P Ja, jag är också glad att buke är uppe igen! ;)
 
Sv: Ja Gunnar, vad hände?

Det går väldigt långsamt för mig också. Ibland när jag vill byta sida så kan inte sidan visas. Det kanske inte är helt 100% än?
 
Sv: Ja Gunnar, vad hände?

Det som hände var att vissa delar av databasen drabbades av problem, det kan hända av sig själv ibland. Detta ledde till att det sent onsdag kväll inte gick att skriva läsbara inlägg om jag förstått det hela rätt.

Jag valde då att försöka lösa detta så snabbt som möjligt, genom att reparera den delen av databasen som inte fungerade. Den som innehåller alla inlägg. Den är väldigt stor och det brukar ta ett antal timmar, så jag räknade med att siten skulle vara igång igen torsdag morgon. Tyvärr fungerade inte det normala sättet att reparera på, utan jag tvingades välja ett annat sätt, som verkade vara det enda som fungerade.
Detta var ännu långsammare, jag visste inte hur länge det skulle ta, men jag räknade inte med att det skulle ta så här lång tid. Nu är det i all fall genomfört.

Jag kan tänka mig att vissa saker går lite långsamt nu i början, delvis för att många nog hittat tillbaka samtidigt, samt att viss cache måste fyllas upp igen efter avbrottet.

Jag är hemskt ledsen för att det varit sådana problem, men väldigt glad för att många verkar väldigt glada för att Bukefalos fungerar igen.

Ni får gärna dela med er mer om vilka teorier som var uppe på chatten. När jag var inne där såg jag inte en människa, vet inte om det var något problem bara för mig. Annars hade jag tänkt berätta på chatten om problemen.

Skönt att det verkar fungera nu förhoppningsvis får jag möjlighet till lite mer och lugnare sömn framöver :)
 
Sv: Ja Gunnar, vad hände?

Det är inte så konstigt om sidorna segar kan jag tycka. För det problemet har jag märkt förr, när någon "stor sida" med många besökare legat nere en eller ett par dagar. Då när det äntligen funkar igen, så blir det ett FRUKTANSVÄRT TRYCK, när alla måste in samtidigt för att dämpa sin abstinens. Så snart, är det nog som vanligt igen. Om det inte är väderkaoset, som orsakar segheten idag. Det skulle nämligen inte heller förvåna mig.

Och jag tycker att vi ska vara tacksamma att vi fått tillbaka buke över huvud taget som många sagt och inte hitta på nya saker att klaga på/ifrågasätta innan Gunnar har fått en chans att kolla över skadorna. ;)

Edit: Faderator hann före:banana:
 
Sv: Ja Gunnar, vad hände?

Ni får gärna dela med er mer om vilka teorier som var uppe på chatten. När jag var inne där såg jag inte en människa, vet inte om det var något problem bara för mig. Annars hade jag tänkt berätta på chatten om problemen.

Jag har kikat in på chatten titt som tätt under avbrottet, jag såg inte en människa en enda gång jag heller. Så jag hade samma problem.
 
Sv: Ja Gunnar, vad hände?

Lånar knappen lite..

Hoppas verkligen inte att någon tänker klaga eller gnälla om att sidan legat nere!
Jag är jätteglada att Buke är tillbaka!

Den starkaste teorin på chatten - där vi fö. blev som en enda stor och goo familj, hur som helts, teorin var att det var en serverkrasch och under lite spekulerande var man rädd att allt skulle nollställas. Hemska tanke!! :)

Gunnar du är en hjälte som räddat Buke! :bump:
Lite som stålmannen!! :rofl:
 
Sv: Ja Gunnar, vad hände?

Oj som du måste jobbat! Vila lite nu Gunnar!

Vi är dig evigt tacksamma!

När jag har varit inne på chatten så var det fullt med folk varenda gång, tills buke funkade igen.
 
Sv: Ja Gunnar, vad hände?

Man kan nog vara max 25 personer samtidigt på javan. Jag tittade nämligen under people då och då och klickade på count och snackarna var mellan 22 och 25 hela tiden

Och jodå, det var fullt tryck hela em och kvällen där. :D
 
Sv: Ja Gunnar, vad hände?

Jag chattade med ett helt gäng inne på chatten så inga sådana problem för mig och flera andra i varje fall.
Det fanns några mindre seriösa teorier om varför Buke låg nere men de får andra ta upp om de vill. :D
Jag är bara otroligt glad att Buke är igång igen! :bow: Igår var en av de tråkigaste kvällarna jag haft på länge (vilket är ganska tragiskt). :p
 
Sv: Ja Gunnar, vad hände?

Som utvecklare vet jag hur lång tid det kan ta att reparera, omindexera eller konvertera en databas av den här storleken, och det tar alltid längre tid än man tror :(

Ett konstruktivt förslag är att nästa gång lägga upp en liten infotext på hemsidan som förklarar problemet, så slipper man funderingar och spekulationer i chatten. Eftersom det "bara" var databasen som var nere är det ju inget problem, det är skillnad när hela webbservern kraschar.

Hur som helst, skönt att allt gick bra och att siten är uppe igen!

/Chris
 
Sv: Ja Gunnar, vad hände?

Det struntar jag i bara Buke finns. Värsta dagen i mitt Buke-liv :rofl:
I totally agree! :bow:

Jag är hemskt ledsen för att det varit sådana problem, men väldigt glad för att många verkar väldigt glada för att Bukefalos fungerar igen.

Inte ska du vara ledsen, du fixade ju problemet så som bara vår älskade Gunnar kan fixa det :love:
Ta det nu lugnt och vila, drick en kopp té eller något, luta dig tillbaka och läs en bok (eller trådar från glada bukefalister :)) och tänk på hur många vi är som uppskattar ALLT du gör för oss, att du finns och att du skapat (och orkar driva!) denna fantastiska plats!

Du borde bli nominerad till Svenska Hjältar tycker jag! :bow::bow::love:
 
Sv: Ja Gunnar, vad hände?

Jag är så maniskt virus-nojig att jag trodde det var virus som ploppade upp. Det var inte fören idag som jag förstod att det var chaten. :o
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har iofs inget att komma med i frågan ... men är JÄTTEförvånad över att ett forum som Buke inte tagit upp händelserna alls?? How...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 837
Senast: golit
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Den 7 Februari 2023 ändrade jag mitt liv för alltid. Jag gick upp för en bro som en man kom ner som kvinna. Det var en ganska kall...
15 16 17
Svar
327
· Visningar
44 240
Senast: Tranan
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
599
Senast: Wille
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 696
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp