Bukefalos 28 år!

Jä**a skit!

Sv: Jä**a skit!

Min häst är fortfarande på djursjukhuset. Vet ringde i dag och meddelade att ny operation måste göras. Benvävnad stöts bort:(
 
Sv: Jä**a skit!

Men varför alltid MINA hästar! :(


/Malin

Känner igen det här... Tog bort min gamling 29/1-08, visserligen planerat och dags men ändå... Nu har min lilleman skadat sig så pass att jag är tvungen att avliva honom, imorgon kommer veterinären och ordnar det. Så nu slutar jag med hästar, orkar inte mer nu:(
 
Sv: Jä**a skit!

Woops, såg inte att det var fler sidor. Tråkigt att benvävnaden stöts bort:(. Hoppas att det snart går åt rätt håll!
 
Sv: Jä**a skit!

Sitter och väntar på besked från dagens operation. Mitt försäkringsbolag har börjat visa intresse, efter att jag har ringt och ställt frågor, och undrar om det är någon vitts att lägga mer pengar....
 
Sv: Jä**a skit!

Nej vad trist! :(
Och vilken jobbig situation!
Jag håller tummar och tår för att det går vägen ändå och i annat fall att det kan gå fort och smärtfritt!

Beklagar verkligen!

/Malin
 
Sv: Jä**a skit!

Hälsade på min häst i går. Enligt djursjukvårdaren så såg såret bra ut i går då hon bytte bandage. Nu väntar vi på att operera bort den döda benvävnaden i nästa vecka.
 
Sv: Jä**a skit!

Operationen ställdes in! Benvävnaden visade nu tecken på att växa fast igen (röntgen). Har hämtat hem henne och det är så skönt att hon står här hemma i egen box igen. Ska ha boxvila i en månad. Såret ser fint ut, ska byta själv första gången i morgon.
 
Sv: Jä**a skit!

Åh, håller tummarna för att allt går vägen!
Har du någon bild på damen?

/Malin
 
Sv: Jä**a skit!

Va skönt att du har henne hemma:)! Tar hon det här med boxvila bra hemmavid? Antar att de andra hästarna är ute dagtid? Hoppas att det har gått bra att lägga om såret idag!
 
Sv: Jä**a skit!

I dag har vi bytt bandage. Ser rätt fint ut men tyvärr hade de inte Lothagen (stavn?) på apoteket. Hade kameran med i stallet men glömde att ta några bilder. Ska ha bättre minne nästa gång. Hon klarar boxvilan utmärkt och har alltid minst en hästkompis i stallet (här finns 14 andra så de får turas åt). Hur länge "dinglar" hoven utan bandaget?
 
Sv: Jä**a skit!

Jag rekommenderar starkt laser istället för lotagen.
Läker sår super!

/Malin
 
Sv: Jä**a skit!

Jag har positiv erfarenhet av lotagen. När Guardi fick svallkött baddade jag försiktigt på de upphöjda områdena med lotagen (använde topps). Köttet ändrade färg direkt, det liksom torkade ut. På Guardi var lotagenet mkt effektivt mot svallköttet. Det är dock mkt viktigt att man inte råkar få det utanför själva såret, där det har läkt. Fräter liksom upp huden:crazy:, men det har väl din vet redan förklarat! Har aldrig använt mig av laser på sår, men vet många som har mkt positiva erfarenheter av det!

Förstod inte riktigt din fråga hur länge hoven dinglar? Menar du hur lång tid det tar innan de börjar få tillbaka tåsträckarfunktionen? Vet i Skara sa till mig att det normalt tar ca 8 veckor innnan funktionen börjar återkomma. För Guardi tog det dock 12 veckor.
 
Sv: Jä**a skit!

Ja jag menade tåsträckarfunktionen. Äger ingen laser så det är inget alternativ. Har fått tag på Lotagen nu.
 
Sv: Jä**a skit!

Nej det blir nog en stor dam av den också! Tycker redan hon börjar bli lite väl stor...:angel:! Finns fler bilder på Hippson!
 

Liknande trådar

Hästvård Kele strikes again :crazy: Alla hästarna sov ute inatt eftersom bara Vision ville in, och när han insåg han skulle bli ensam inne...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
9 517
Senast: Kassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp