Bukefalos 28 år!

Jämförelsebilder från valp/yngling till lite större yngling/unghund/vuxen :D

confetti

Trådstartare
Släng in lite jämförelsebilder på era hundar från när de var små och hur de ser ut idag!

Alltid roligt när man märker att de utvecklats:)
Trodde att Nixon i stort sett såg likadan ut när jag fick han (4mån) som han ser ut idag, men tji fick jag när jag såg bildbevis :D

På första bilden är han sex månader och på andra sexton månader, börjar bli stor:p
nixliteostor_51105751.jpg
 
Sv: Jämförelsebilder från valp/yngling till lite större yngling/unghund/vuxen :D

IMG_6843.jpg

IMG_6997.jpg
4 månader.
DSC00257.jpg
7 månader.
DSC00308.jpg
9,5 mån.

Hon har börjat växa i öronen och tassarna... :P
 
Senast ändrad:
Sv: Jämförelsebilder från valp/yngling till lite större yngling/unghund/vuxen :D

8v valp
20806105.jpg


10 mån
20806120.jpg


2år
28710620.jpg


Har tyvärr inga bra uppställningsbilder...
Största skillnaden är att han lagt på sig lite muskelmassa sedan 10mån åldern då han mest var benig, nu har han lite muskler iaf.
 
Sv: Jämförelsebilder från valp/yngling till lite större yngling/unghund/vuxen :D

Atlas som valp
17814082.jpg


Ca. 1 år
11741107.jpg


Drygt 2 år
17814085.jpg


Drygt 3 år
24905945.jpg


Atlas nu (3½ år)
29184415.jpg
 
Sv: Jämförelsebilder från valp/yngling till lite större yngling/unghund/vuxen :D

Vilken fin kille :love:
Hur kallt behöver det egentligen vara för att han inte ska hjässa? :p
 
Sv: Jämförelsebilder från valp/yngling till lite större yngling/unghund/vuxen :D

Tackar :)
Jadu bra fråga, extremt kallt skulle jag tro men till hans försvar så har han ruskigt mycket päls ;) Han kan faktiskt ha munnen stängd också även om man inte tror det :angel:

29185458.jpg
 
Sv: Jämförelsebilder från valp/yngling till lite större yngling/unghund/vuxen :D

Bebis :cool: Det bara lyser "GALEN" om honom, han var verkligen galen då! Ca 10-12 veckor?
tintus.jpg


Yngling. Lite knotig :love:
Tintinbabis.jpg


ca 2 år
Blandat103.jpg


9 år, inte riktigt lika galen men ändock galen :angel: Lite grå om nosen, annars inte en dag äldre än på förra fotot varesig fysisk eller psykiskt.
58363_1241123868.jpg
 
Sv: Jämförelsebilder från valp/yngling till lite större yngling/unghund/vuxen :D

Han såg lite evil ut på första kortet :D

Himla mysig han ser ut idag! :)
Snyggaste nioåringen jag har sett iaf!
 
Sv: Jämförelsebilder från valp/yngling till lite större yngling/unghund/vuxen :D

Unghunds-ranglig

23166000.jpg


2år

29186415.jpg


4år

26753321.jpg
 
Sv: Jämförelsebilder från valp/yngling till lite större yngling/unghund/vuxen :D

Rolig tråd. fick mig att minnas valptider, även fast jag bara var 9år när våran var valp så minns jag ganska mycket av det.

Finns tyvärr väldigt få bilder på Ricky som valp, sen är dom dåligt fotade och inscannade till dator så kvalitén är inte rolig alls :(.

8 veckor, Öron som var lika stora som resten av hunden och svansen har väldigt lite päls.
29186851.jpg


Förra året, 6 ½ år gammal. Öronen blev aldrig "normal" stora men det var ju väntat, dock fick han dom hår på svansen uppfödaren aldrig trodde han skulle få.
25523242.jpg


Finns få med bra nya bilder men han ser inte speciellt annorlunda ut nu som när han var 6 år, Spetsrundheten har börjat komma smygande nu men än ser inte jag det utan bara dom utomstående.
 
Sv: Jämförelsebilder från valp/yngling till lite större yngling/unghund/vuxen :D

4 veckor:
4veckor.jpg


6 veckor:
6.jpg


8 månader och med unghundslurviga pälsen:
47721_1228429855.jpg


15 månader, på första officiella utställningen
IMG_64292.jpg
 
Sv: Jämförelsebilder från valp/yngling till lite större yngling/unghund/vuxen :D

Ibland är det verkligen svårt att tro att det är samma hund på alla valpbilder som när de vuxit till sig lite!

och så lite halvt *kl* eller nåt

Rufus 6v
rvalplila6v.jpg

Rufus 17v
Rufus%202.jpg

Rufus 6 mån
P1000583.JPG

Rufus 1 år
P1020069.JPG
 
Sv: Jämförelsebilder från valp/yngling till lite större yngling/unghund/vuxen :D

Ja, en del fattar man ju inte att det är samma hund :O

Slå mig inte nu Red_chili men jag med min totala okunskap om vinthundar (har nog typ aldrig ens sett nån irl) tänkte på valpbilderna att det var typ en jaktgolden :D
Hon ser riktigt elegant ut på de äldre bilderna :)
 
Sv: Jämförelsebilder från valp/yngling till lite större yngling/unghund/vuxen :D

Vilken rolig tråd :)

Rufus liten

PICT0080-2.jpg


Rufus lite större

PICT0020-1.jpg


Ännu större

PICT0018-2.jpg


Över året

DSC00040.jpg


Och vuxen :)

09-07-06283.jpg


Bonusbild
09-07-06242.jpg
 
Sv: Jämförelsebilder från valp/yngling till lite större yngling/unghund/vuxen :D

:rofl::rofl:

Heter din hund också Rufus :D
 
Sv: Jämförelsebilder från valp/yngling till lite större yngling/unghund/vuxen :D

Ja, en del fattar man ju inte att det är samma hund :O

Slå mig inte nu Red_chili men jag med min totala okunskap om vinthundar (har nog typ aldrig ens sett nån irl) tänkte på valpbilderna att det var typ en jaktgolden :D
Hon ser riktigt elegant ut på de äldre bilderna :)

Haha, det är inte första gången jag hör det och även jag tänker att de ser ut som goldenvalpar - tills man ser en riktig goldenvalp :p (Nu brukar jag även kalla henne för "min smala, utdragna golden" eftersom hon glatt både apporterar, badar och annat som är mer golden-aktigt än saluki-aktigt)
 
Sv: Jämförelsebilder från valp/yngling till lite större yngling/unghund/vuxen :D

Tack tack! :) Man vänjer sig snabbt vid storleken, jag tycker t.o.m. att han känns ganska liten ibland och ändå är han 78 cm hög och väger 70,5 kg :D
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 650
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 102
Senast: Amaranthe
·
Hundträning Hej! Ny användare här på bukefalos men trogen läsare sen flera år tillbaka :) Tänkte kolla om det finns några kloka råd att komma med...
Svar
15
· Visningar
2 015
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
20 645
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad är det här?
  • Ta studenten
  • Vad gör vi? Del CXCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp