Bukefalos 28 år!

Jämförelsebilder från valp/yngling till lite större yngling/unghund/vuxen :D

Sv: Jämförelsebilder från valp/yngling till lite större yngling/unghund/vuxen :D

Fy farao för dig :mad:

Det är något speciellt med skäggisar :love::D
 
Sv: Jämförelsebilder från valp/yngling till lite större yngling/unghund/vuxen :D

Nanuq
6v

8v

10v

3mån

3.5mån

4mån

4.5mån
 
Senast ändrad:
Sv: Jämförelsebilder från valp/yngling till lite större yngling/unghund/vuxen :D

Nu kan vi vara med:)
5v
L_Girl_in_the_Mirror5v.jpg

4,5 mån
DSC_0431.jpg

Blåöga
Miikolek.jpg

Gyllene guldbruna ögon...
DSC_0179.jpg


Hej från Miiko!
 
Sv: Jämförelsebilder från valp/yngling till lite större yngling/unghund/vuxen :D

Tja, en råtta? Eller kanske en gris? Eller till och med ett ufo?;)

Vacker var han då inte som valp min lilla skrutt.:love:

Tur att han växte i öronen :angel:
Min spets hade också gigantiska öron från ca 4mån tills han växt i dom ordentligt :D
 
Sv: Jämförelsebilder från valp/yngling till lite större yngling/unghund/vuxen :D

Vilken rolig tråd!

Här kommer en bildbomb med min sötsak - cesky terriern Zvante! :love:

8 v.
zvante8v_55860976.jpg


3 mån.
p6251747_55861384.jpg


6 mån.
57283_1162323160_55862036.jpg


1 och 1/2 år.
p7304657_55861593.jpg


3 och 1/2 år, tagen idag. Inte klippt enligt rasen kan tilläggas ;)
untitled-1-copy_55863859.jpg
 
Sv: Jämförelsebilder från valp/yngling till lite större yngling/unghund/vuxen :D

Har hon bytt ögonfärg? :eek:
Är hundvalpar som kattungar?
 
Sv: Jämförelsebilder från valp/yngling till lite större yngling/unghund/vuxen :D

Kan de raka hasorna vara bidrag till att rasen har kass HD? Eller bättre ställd fråga: Kan hasvinkeln oavsett ras påverka HD:n? Jag känner en chow uppfödare och jag vet att hon talade mycket om att HD statusen i rasen är mycket dålig.

Tycker korthåriga chowar är snyggast faktiskt :D , utan att vilja vara oförskämd..är korthåriga chowen på bilden dräktig eller är det pälsen?:o
 
Sv: Jämförelsebilder från valp/yngling till lite större yngling/unghund/vuxen :D

Såhär såg min skrutt ut när hon var 6 veckor

dina6v.jpg


Och här är hon 12 v.

dinast12v013.jpg


Och här är hon 4,5 mån efter första utställningen:love:

Dina45mnstbilder003.jpg
 
Sv: Jämförelsebilder från valp/yngling till lite större yngling/unghund/vuxen :D

Har hon bytt ögonfärg? :eek:
Är hundvalpar som kattungar?

Ja visst är det intressant!
Dom kommer nog bli helt bärnstensfärgade när hon är vuxen, precis som sin mor:)
En annan rolig grej med whippetar (och afghaner) är att en del valpar har en speciell lukt på hjässan. En i min förras kull hade det och det luktade precis som rökelse!!! Jätte märkligt. Växer tyvärr bort ganska tidigt...
 
Sv: Jämförelsebilder från valp/yngling till lite större yngling/unghund/vuxen :D

Ca 4 månader
Japp-003.jpg


ca 6 månader
JappNapp.jpg


ca 10 månader
P1010420.jpg


ca 1,5 år
P101013999.jpg


ca 3 år
Bild048.jpg


Nu 5 år
DSC01130.jpg
 
Sv: Jämförelsebilder från valp/yngling till lite större yngling/unghund/vuxen :D

Vad söt hund:love:
 
Sv: Jämförelsebilder från valp/yngling till lite större yngling/unghund/vuxen :D

Här är min lagottokille Hugo
3 månader gammal. Inga lockar så längt ögat kan se
p5130033_38689370.jpg


8 månader gammal. Nu börjar det likna något!
hugo_54113630.jpg
 
Sv: Jämförelsebilder från valp/yngling till lite större yngling/unghund/vuxen :D

kl

Wilmer X DSG/JR/PUDEL

8v
21471396.jpg


2år
29615537.jpg

------------------

Nellie BC

7v
29615554.jpg


12v
29615544.jpg

29615560.jpg


4,5 mån
29615567.jpg
 
Sv: Jämförelsebilder från valp/yngling till lite större yngling/unghund/vuxen :D

ca 6 veckor
29616197.jpg


ca 13 veckor
29616201.jpg


4mån
29017120.jpg


7mån
29616278.jpg
 
Sv: Jämförelsebilder från valp/yngling till lite större yngling/unghund/vuxen :D

29616197.jpg


29616201.jpg


29017120.jpg


29616278.jpg


Testar igen då ja inte förstår varför bilderna försvann :)
 
Sv: Jämförelsebilder från valp/yngling till lite större yngling/unghund/vuxen :D

Kan de raka hasorna vara bidrag till att rasen har kass HD? Eller bättre ställd fråga: Kan hasvinkeln oavsett ras påverka HD:n? Jag känner en chow uppfödare och jag vet att hon talade mycket om att HD statusen i rasen är mycket dålig.

Tycker korthåriga chowar är snyggast faktiskt , utan att vilja vara oförskämd..är korthåriga chowen på bilden dräktig eller är det pälsen?
Chow chow har inte sämre HD-status än många andra raser (runt 20%) och faktum är att chowar med HD sällan har besvär av det. De raka bakbenen har funnits hos hundtypen i tusentals år, så det är inget nytt påfund av moderna uppfödare.
De ledproblem som chowen främst dras med är artros i armbågarna (ED, vilket ligger på 60-70%), vilket inte har någonting med bakbenens vinkling att göra.

Den korthåriga tiken på bilden är inte dräktig, utan har en välutvecklad bröstkorg. Hon är inte överviktig heller.
 
Sv: Jämförelsebilder från valp/yngling till lite större yngling/unghund/vuxen :D

Kl*

Ipod 7 månader, bara ett par dagar efter jag fick hem honom.
Mycket tanig och klen :D
DSC00159-1.jpg


Ipod ca 1 år och 8 månader tror jag! Vuxit till sig lite, snyggingen! :D
026-1.jpg

022.jpg
 
Sv: Jämförelsebilder från valp/yngling till lite större yngling/unghund/vuxen :D

Ser jättefin ut nu, vilken skillnad från första bilden :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 650
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 105
Senast: Amaranthe
·
Hundträning Hej! Ny användare här på bukefalos men trogen läsare sen flera år tillbaka :) Tänkte kolla om det finns några kloka råd att komma med...
Svar
15
· Visningar
2 015
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
20 646
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp