Bukefalos 28 år!

Jämställdhet, feminism och maskulinism

Vad du inte är positiv till är tämligen ointressant eftersom du tydligen lever kvar bland cromagnonerna.
Näru jag är inte centerpartist :D:D
12065522_1068140353204247_2900798174810330489_n.jpg
 
Då får hon väl se till att hon får del i den värdeökning företaget har + naturligtvis del i den avkastning som hon och hennes karl möjliggör.
Jovisst! Det är lätt att skriva så där och jag tycker också att speciellt tjejer måste se krasst på den ekonomiska situationen i ett förhållande. Men det finns även män som hamnar illa till vid eventuell separation. Men då är det ofta kring barnen.
Och i förlängningen innebär det att föräldrapenningen minskar för de barn med en sk. "ointresserad" förälder
Vilket jag inte är positiv till.
Men vem är positiv till det? Det kommer alltid att finnas de som i början av en förändring, måste betala ett pris för något. I det här fallet blir det barn med en ointresserad/självisk/bekväm förälder som får betala med att tvingas börja ett par månader tidigare på dagis. Det är möjligt att det blir just dessa barn som ännu kraftigare kommer att driva frågan, och av sin partner kräva hälften...för de minns det traumatiska med att få börja tidigare, och att ha en förälder som inte ville offra några månader i sin 50 åriga yrkeskarriär på att vara hemma med en.
gulan
 
Jovisst, men när den senaste månaden tillkom för fäderna så förlorade mödrarna en. Man kan nog utgå ifrån att samma system skulle användas vid en 50/50 fördelning. Då skulle alltså den tredjedel av männen som idag avstår, även avstå från de nya tilldelade månaderna vilket i praktiken skulle innebära minskade föräldradagar i dessa familjer och det i sin tur att barnen kommer till dagis i spädare ålder, eller vill du ha en blockering av daghemsplatser för dessa barn?

Du har verkligen låga tankar om pappor.
 
Skulle tro att vi kan räkna med att samtliga vet hur det går till när barn blir till. Diskuterar framtiden gör man steget före.

Fast det ÄR verkligen lätt att säga sådär. Jag tycker det verkar en smula naivt att förvänta sig att alla plötsligt ska fatta rationella beslut kring barnalstrande och dessutom hantera konsekvenserna på ett "korrekt" sätt om det inte blev som man hade tänkt sig.

Vekligheten ser inte ut så. Det är inte så svart eller vitt. Det går framåt, visst, men extremt långsamt.

Att skriva folk på näsan och säga att "så här gör man", det ÄR skuldbeläggande. Och det för inte frågan framåt!
 
Skulle tro att vi kan räkna med att samtliga vet hur det går till när barn blir till. Diskuterar framtiden gör man steget före.
Jo men jag känner ingen som med säkerhet och förväg kan säga när en unge avlas.

Och diskuterade folk framtiden och hade allt klart för sig så skulle varken så många aborter utföras som att socialtjänsten skulle ha så mycket att göra.....
 
Fast hur menar du? Att helamma och inte vara hemma måste vara väldigt svårt? Jag pluggade under föräldraledigheten men det var på distans. Vara hemifrån 10-12 timmar per dag är ju orimligt.

Nej det var inte svårt. Jag hade pump i skolan och pappan gav det nästa dag. Jag vet ingen som går i skolan 10-12 timmar/dag?
 
Då definierar vi helamma på olika sätt :).

Jag pendlade till en naturvetenskaplig utbildning (= mkt schemalagt) och var ofta borta 6-18.

Att helamma innebär att barnet enbart får bröstmjölk. Hur barnet får i sig bröstmjölken, genom sond, nappflaska, mugg, kopp, sked eller direkt från bröstet har ingen betydelse. Det är att barnet uteslutande får bröstmjölk som har relevans. Hur definierar du helamning?

Jag hade inte gett mig på att skaffa barn om jag hade pendlat. Att skolan låg nära var en förutsättning. Den längsta dagen i veckan var jag hemifrån i max 8 timmar. Övriga dagar var jag hemifrån kortare tid.
 
Att helamma innebär att barnet enbart får bröstmjölk. Hur barnet får i sig bröstmjölken, genom sond, nappflaska, mugg, kopp, sked eller direkt från bröstet har ingen betydelse. Det är att barnet uteslutande får bröstmjölk som har relevans. Hur definierar du helamning?

Jag hade inte gett mig på att skaffa barn om jag hade pendlat. Att skolan låg nära var en förutsättning. Den längsta dagen i veckan var jag hemifrån i max 8 timmar. Övriga dagar var jag hemifrån kortare tid.

Ok då definierar jag det fel helt enkelt. För mig betyder det att barnet äter från bröstet och det var vad jag avsåg.

Det kanske är grottmänniskoaktigt men för mig var dessa sex månader viktiga att få vara hemma.
 
Det där med Köln och allt det:

Det är intressant att typ alla SDare och främlingsfientliga och rasister som jag träffat på ALDRIG bryr sig om kvinnofrågor förrän invandringen kommer på tal.
Då är det skräckhistorier om den läskiga utlänningen som våldtar och kommer med sin dåliga kvinnosyn och störtar Sverige och svenska kvinnor i fördärvet.

Då "bryr" man sig om kvinnorna och deras rättigheter för att det är så jävla härligt och bekvämt att vårdslöst och rasistiskt kunna slänga runt våldtäkt och misshandel av kvinnor som argument mot invandring.

MEN när man tar upp exakt samma frågor utan att det har något med invandringen att göra då är alla dessa främlingsfientliga människor antifeminister.
Då tycker de att kvinnor är empatiska och bra på att ta hand om hemmet och att det är helt logiskt att de får lite mindre betalt och nej det existerar ingen sexism och vadå sexuella trakasserier vadå strukturell diskriminering och könsroller??? Då påstår de att hälften av alla våldtäktsanmälningar är falska och att tjejen antagligen provocerade sin man att slå henne och att en kvinna faktiskt inte har samma förmågor som män fysiskt och mentalt och allt vad det nu kan vara och att de inte är lämpade att göra samma saker som män utan män har något slags övertag i deras ögon och män har alltid rätt.
Då existerar plötsligt inte kvinnors problem längre.

Sån jävla dubbelmoral och brist på självinsikt!!!

Så jävla lågt att när det passar dem använda de problem som kvinnor möter varje dag i det svenska samhället som nåt rasistiskt slagträ för att sedan förneka att det överhuvudtaget existerar så fort Jimmy Åkesson och flyktingfrågan har tonat bort ur bilden!!!!


Känslan när man förutser framtiden eftersom rasister och sexister är så förutsägbara och gör samma fel om och om igen.........
 
Det där med Köln och allt det:

Känslan när man förutser framtiden eftersom rasister och sexister är så förutsägbara och gör samma fel om och om igen.........

Folk är nog extra noga med att påpeka negativa konsekvenser som följer av händelser inom de politiska områden de är intresserade av. Oavsett om det gäller invandring, miljö eller bostadspolitik. Det verkligt anmärkningsvärda i det här fallet är att de som är extra intresserade av sexism agerar precis tvärtom - de försöker relativisera konsekvenserna.
 
Det där med Köln och allt det:




Känslan när man förutser framtiden eftersom rasister och sexister är så förutsägbara och gör samma fel om och om igen.........
Och var har exakt samma sak inträffat i Sverige? Var har så många övergrepp skett på så kort tid ich på så liten yta, knappt ett 1/2 stort?
 
Folk är nog extra noga med att påpeka negativa konsekvenser som följer av händelser inom de politiska områden de är intresserade av. Oavsett om det gäller invandring, miljö eller bostadspolitik. Det verkligt anmärkningsvärda i det här fallet är att de som är extra intresserade av sexism agerar precis tvärtom - de försöker relativisera konsekvenserna.
Sexisterna beter sig som om sexuella ofredanden är något totalt nytt påhitt som de aldrig hört talas om förut i sina liv för om någon diskrimineras så är det MÄN tycker de och många av dem vill prata om hur synd det är om män också efter en sån här sak. Feministerna sätter skiten i sitt sammanhang i patriarkatet. Rasisterna yrar sin vanliga rasism.
 
Feministerna sätter skiten i sitt sammanhang i patriarkatet.

Vilket kan vara nyttigt att göra, men vanligtvis så brukar även konkreta åtgärder diskuteras, t.ex samtyckeslagstiftning eller kvotering. Så varför inga diskussioner från feminister om t.ex samhällsorientering i sociala koder och sexuella normer för asylsökare? Är inte omfattningen minst lika viktig som om företeelserna är nya eller inte?
 
Vilket kan vara nyttigt att göra, men vanligtvis så brukar även konkreta åtgärder diskuteras, t.ex samtyckeslagstiftning eller kvotering. Så varför inga diskussioner från feminister om t.ex samhällsorientering i sociala koder och sexuella normer för asylsökare? Är inte omfattningen minst lika viktig som om företeelserna är nya eller inte?

Om du byter ut asylsökande mot alla män i Sverige så har du en god idé.

Vi vill inte sprida de sexuella normer som gör att mängder av etniskt svenska män begår övergrepp mot kvinnor. Det blir som att välja mellan pest eller kolera.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
2 842
Senast: WildHorse
·
Samhälle Jag läste tråden om diskussionsklimat på underforumet om Bukefalos och blev så illa berörd. Tråden är låst, men det är egentligen ett...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
49 782
Senast: vallhund
·
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 224
Senast: vallhund
·
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
27 936

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp