Jag är så trång..

kevina

Trådstartare
Ok nu blir det privat, men....Jag vet inte vart jag ska vända mig.
Jag har pratat med gynekologer men bara fått höra att allt är normalt.

Problemet är att jag är så trång. Det innebär att jag inte kan använda tampong. När jag har sex måste jag alltid börja i en position dvs ovanpå och föra in penisen jätteförsiktigt. Trots det gör det lite ont i början. Sen efter en stund släpper det och det blir skönt. Det är alltså inget som svider eller liknande utan bara att jag är trång. Jag är jätteavslappnad och våt. Och det är lika då jag har sex med mig själv.

När jag frågar gynekolog får jag svaret att tampong inte passar alla och det är inget som ser konstigt ut.

Så har alla det såhär? Har aldrig träffat på någon som inte kan använda tampong.

Hur blir det om jag skulle föda barn? Nu fattar jag ju att det vidgar sig men ändå...
Någon annan därute som också är trång men fött barn?

Detta känns så jobbigt.:(
 
Jag har inget bra råd men jag tycker det är tråkigt att många inklusive jag själv fått rådet "allt är normalt" av gynekologer när man själv inte känner att det är så.

Nu kanske allt var okej rent kroppsligt men om man känner att man har ett problem behöver man ju bli lyssnad på. Och diskutera vad man kan göra annars.
 
Jag har alltid haft problem att använda tampong. Det gör ont att föra in helt klart. Mycket ondare än en stor penis. Jag har lärt mig att mer eller mindre nästan alltid använda glidmedel. Enligt alla gynekologer och alla andra så är jag också helt normal. Och jag tror att jag är ganska så normal. I alla fall när jag pratar med mina kompisar om det hela.
 
Jag har alltid haft problem att använda tampong. Det gör ont att föra in helt klart. Mycket ondare än en stor penis. Jag har lärt mig att mer eller mindre nästan alltid använda glidmedel. Enligt alla gynekologer och alla andra så är jag också helt normal. Och jag tror att jag är ganska så normal. I alla fall när jag pratar med mina kompisar om det hela.
Nånstans kan jag tycka att det är sorgligt att kroppen är konstruerad så dvs att det för många gör ont i början att tex ha sex. Jag tycker kroppen borde vara bättre konstruerad så när man är tänd så skulle det inte göra ont..:p:mad:
 
Nånstans kan jag tycka att det är sorgligt att kroppen är konstruerad så dvs att det för många gör ont i början att tex ha sex. Jag tycker kroppen borde vara bättre konstruerad så när man är tänd så skulle det inte göra ont..:p:mad:

Jag har inta problem med att använda tampong men går det för lång tid (lång=2 veckor ca) mellan sextillfällena gör det ont på mig med... Håller med dig, borde ju inte göra ont för artens överlevnad!!
 
Alla är olika byggda, inget konstigt med det. Jag är både trång och "grund" vilket gör det besvärligt att ha sex emellanåt. Min karl vet om detta och får helt enkelt anpassa tekniken. Tampong gav jag upp för länge sen, det var bara bekymmer med det. Kopp däremot funkar bra!
Jag har inte så mycket tips att ge tyvärr.. Prova att skippa tamponger, rakning och sånt. Det kanske har blivit små sprickor i slemhinnan som inte syns men känns? Fast det borde kanske svida mer än göra ont i och för sig.. Jag fick tips om nån kylande creme för några år sen, skulle användas i samband med sex. Kommer inte ihåg vad den hette, men det gjorde starten lättare (dessutom var det rätt skönt!).
 
Tänker bara: Glidmedel, glidmedel, glidmedel!
Känns som att det är svaret på de flesta problem du nämner.
Lycka till!
 
Tack för era svar.
Jag hade ingen aning om att fler hade det så. Känns inte som man pratar om det så mkt.
Men - det känns samtidigt tråkigt att det ska behöva vara så bökigt att ha sex. Och ska jag ha det så alltså... Att det gör ont i början när man har sex.., det ökar ju inte sexlusten direkt.
 
På en tampong?
Ja. Först kan TS testa om det fungerar med den minsta storleken. Om det fortfarande gör ont brukar silikonbaserat glidmedel, vaselin eller saliv rekommenderas för tjejer som har problem med införandet av tampong. Bindor finns ju annars, eller menskopp men det är väl det sista att rekomnendera Ts.
 
Ja. Först kan TS testa om det fungerar med den minsta storleken. Om det fortfarande gör ont brukar silikonbaserat glidmedel, vaselin eller saliv rekommenderas för tjejer som har problem med införandet av tampong. Bindor finns ju annars, eller menskopp men det är väl det sista att rekomnendera Ts.
Tampongen kan ju knappast suga upp om den är inkletad med glidmedel?
 
Det är inte meningen att man ska kleta ner hela tampongen. Toppen och slidmynningen kan räcka. Om man är rädd att man ska råka dränka tampongen är det bara att använda saliv istället. :confused:
Saliv tror jag inte räcker. Glidmedel kanske kan göra det, om man inte sabbar tampongen.

Det lät bara konstigt för mig.
 
Saliv tror jag inte räcker. Glidmedel kanske kan göra det, om man inte sabbar tampongen.

Det lät bara konstigt för mig.

Det är inte mitt egna påfynd och det är en otroligt vanlig lösning på ett problem många tjejer har. Bara att göra en snabb internetsökning, inte svårare än så och inga konstigheter. Även om man har The shining-scenen innanför trosorna är det "common knowledge" att tamponger torkar ut slemhinnorna som bara den.
 
TS, jag har liknande problem om min lösning är helt enkelt glidmedel vid sex (alltid) och binda istället för tampong.

Jag skulle inte använda tampong och kleta på glidmedel.
 
Varför? Jag rekommenderar TS att prova menskopp. Gärna med glidmedel då. Tycker menskopp är lättare att få in i fittan eftersom den är i silikon och inte fnöskig som en tampong som suger åt sig allt.

Tanken på saliv på en tampong ger mig vansinniga äckelrysningar. Låter inte särskilt effektivt heller.
Exakt. Är man för trång för tampong så skulle jag inte använda det. Det torkar ju ut som fasen.
 
Varför? Jag rekommenderar TS att prova menskopp. Gärna med glidmedel då. Tycker menskopp är lättare att få in i fittan eftersom den är i silikon och inte fnöskig som en tampong som suger åt sig allt.

Tanken på saliv på en tampong ger mig vansinniga äckelrysningar. Låter inte särskilt effektivt heller.
Saliv är inget jag själv använder men funkar det vid sex funkar det väl vid tampong också.

Varför inte menskopp tänkte jag att om Ts känner smärta vid införande av tampong och vid sex kanske det inte är så skönt att ha en menskopp i sig en längre stund. Om hon inte använt det tidigare dessutom så kanske det inte är något som fungerar för henne. Vissa har oturen att känna av den hela tiden. Annars är ju menskopp fantastiskt! Men nu tog hon upp tampong som weapon of choice.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att vara anonym här då jag skäms över min situation. Det är så att jag inte kan ha sex det har inte gått när jag försökt och...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 975
Senast: hippofil
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 979
Senast: Svartfot
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 170
Senast: paradiset
·
  • Låst
Övr. Barn Är i vecka 19+3 och allt har gått bra hittils förutom att mitt liv vart väldigt jobbigt. Först pappan som ju kom tillbaka och skulle...
Svar
13
· Visningar
1 427
Senast: pigleton
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp