Bukefalos 28 år!

Jag har så dåligt samvete...

Sv: Jag har så dåligt samvete...

Du kan fa hennes uppmarksamhet genom att inte ge henne leksaken forran hon tar ogonkontakt med dig. Sa fort hon tittar dig i ogonen ger du henne leksaken... ta tillbaka den och gor om det tills hon fattar.
 
Sv: Jag har så dåligt samvete...

Har kollat på filmen nu. Det ser ju inte ut som att du har problem att få in henne, men du använder flera olika kommandon för när hon ska komma? Lättare med ett bestämt.

Bra övning det där, att gömma sig :)
 
Sv: Jag har så dåligt samvete...

Ja det har jag reagerat lite på själv när jag sett filmen(gud så nyttigt det är!), fast egentligen så ber jag om olika saker med varje kommando och jag uppfattar det som att hon förstår.

En kort vissling=jag ber om hennes uppmärksamhet

Kom hit=kom hit

Kom hit NU=sista varningen innan matte blir arg och inte vill vara med längre

Kom här går vi=säger jag när hon är på väg åt ett annat håll alt. står och nosar och jag vill att hon går vidare åt samma håll som mig nu.

Jag uppfattar det som sagt som att hon kan skilja på kommandona men det kanske hon inte gör?
 
Sv: Jag har så dåligt samvete...

Idag har vi klickat och det gick så bra! Hon har nästan lärt sig "stå" nu:) Och verkar lite trött, håller inte på och pillar så mkt med benet utan ligger med huvudet på tassarna och slutna ögon.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 237
Senast: ako
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 660
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
783
Hundhälsa Hej! Har fött upp en kull med valpar, där den valpen jag valde att själv behålla alltid haft väldigt dålig aptit. Jag fick "tvinga"...
Svar
8
· Visningar
1 694
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp