Jag jobbar med en mytoman?

Du store tid, nu kom jag ju på en TREDJE verkligen extrem mytoman som härjat i mitt liv - och andras. En som sade sig vara en världsberömd rockgitarrist ända till han blev överfallen och fick en knivspets inbäddad i pannan varefter han inte längre kunde spela gitarr. Alls. Eller alla dessa miljoner han hade på Schweiziska bankkonton, bevakade av FBI. Och de stora romarer han skrivit - oj, vi kan inte ses imorgon för ett gäng filmproducenter kommer över från USA för att planera den kommande filmen efter min senaste roman. För att ta några små exempel.

Idag sitter han inlåst, av andra, betydligt obehagligare orsaker, men fortsätter sin mytomani på sociala media, där han ger sig själv ett antal titlar som folk okritiskt går på....... (Ofattbart att han faktiskt tillåts, med tanke på var han befinner sig...?)

Nu ser jag till min förskräckelse att jag själv låter som en mytoman :nailbiting: som känt alla dessa galningar, men jag kan försäkra att det är ALLDELES SANT!! O_oO_oO_o
 
Har också två bekanta som är mytomaner. Alla som är närmare bekanta med dom vet detta. Men råkar man säga det till någon som berättar om denna coola människa som dom träffat - dvs mytomanen - så är det jag som ljuger eller överdriver. Tills dom genomskådar de ytterst tunna lögnerna.
 
Det blir mer och mer.
Idag kom han inte till jobbet efter att igår har krånglat massor med med att ändra planerade uppgifter han skulle göra idag när vi andra var på utbildning.

Dessutom visar det sig att han börjat jobba år ett studieförbund med samma typ av verksamhet som vi har. Utan att checka av med jobbet först. Klockrent brott mot anställningsavtalet.

Chefen har ledsnat. Vi andra också.
 
Det blir mer och mer.
Idag kom han inte till jobbet efter att igår har krånglat massor med med att ändra planerade uppgifter han skulle göra idag när vi andra var på utbildning.

Dessutom visar det sig att han börjat jobba år ett studieförbund med samma typ av verksamhet som vi har. Utan att checka av med jobbet först. Klockrent brott mot anställningsavtalet.

Chefen har ledsnat. Vi andra också.


Hoppsan, det eskalerade snabbt.
Då verkar det som att du snart kommer slippa ha en mytoman som kollega i alla fall.
 
Idag fick han sparken.

Vi hade pedagogiskt möte efter att eleverna gått hem och då berättade han att han skulle sluta. Sa att han haft märklig otur hela tiden hos oss. Att det t.ex. var märkligt att att det ätits runt 50 portioner cateringmat igår och idag och han var den enda som fått en glasbit i maten. Den var väldigt vass och hade kunnat vara riktigt farlig.
Jag bad om att få biten för att ta med till leverantören när jag återlämnade kantiner och värmelådor och då var han inte säker på om den var av plast eller glas och var han hade lagt den. Vi får väl se om det existerar en vass glasbit eller inte.
Han sa också att vår arbetsplats var den bästa han varit på under sin tid i Sverige och av alla de runt 15 arbetsplatser han varit på. Eftersom han inte varit i landet mer än 7-8 år så lät det som väldigt många arbetsplatser?

Nåväl. Han slutar nästa vecka.
Slutet gott. Allting gott.
 
Idag fick han sparken.

Vi hade pedagogiskt möte efter att eleverna gått hem och då berättade han att han skulle sluta. Sa att han haft märklig otur hela tiden hos oss. Att det t.ex. var märkligt att att det ätits runt 50 portioner cateringmat igår och idag och han var den enda som fått en glasbit i maten. Den var väldigt vass och hade kunnat vara riktigt farlig.
Jag bad om att få biten för att ta med till leverantören när jag återlämnade kantiner och värmelådor och då var han inte säker på om den var av plast eller glas och var han hade lagt den. Vi får väl se om det existerar en vass glasbit eller inte.
Han sa också att vår arbetsplats var den bästa han varit på under sin tid i Sverige och av alla de runt 15 arbetsplatser han varit på. Eftersom han inte varit i landet mer än 7-8 år så lät det som väldigt många arbetsplatser?

Nåväl. Han slutar nästa vecka.
Slutet gott. Allting gott.
Härligt för er, men trist för nästa arbetsplats!
Jag hade en personal på min arbetsplats som gjorde mig helt förvirrad. Jag kunde ta personen på bar gärning och det blånekades rakt upp i ansiktet.
- Jag såg att du gjorde?.... - Nej det har jag inte gjort!
- Loggen visar att du har jobbat en halvtimme på hela dagen.... - Nej jag har varit här och gjort mina uppgifter/timmar hela dagen!
Eller svart på vitt stulit från företaget och lagt ut samma varor samma dag på Tradera osv.

När vi senare hamnade hos terapeuter och på utredningar så var jag, liksom flera av er här i tråden, nästan osäker på om det verkligen kunde vara som vi upplevde det! För det var ju för galet.
Terapeuten sa då att det inte alls var konstigt att jag fick den reaktionen, eftersom jag förmodligen inte hade träffat på en så sjuk människa förut. Trevlig och omtyckt men mycket sjuk (varken mytoman eller psykopat, fast vi tyckte att uppförseln var sådan).
Personen fick sluta av olika anledningar och fick samtidigt massor av hjälp av företaget. I dag önskar densamme att denne hade fått den hjälpen i ungdomen. Då hade denne varit en mycket helare person i dag. Mycket märkt, men klart friskare.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 809
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 010
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 697
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 160
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp