Jag stör mig på... del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig våldsamt just nu på en kollega jag tycker väldigt mycket om. När jag gick på semester - väldigt välbehövlig semester för övrigt - var jag supertydlig på att jag bara ville bli kontaktad om det var nåt akut. Jag har stängt av jobbmobilen, kollar inte mailen, och vill inte bli uppringd ang saker som kan vänta tills jag är tillbaka. Alla var med på det. Jag har dessutom gjort en övertydlig och pedagogisk överlämning där ALL info finns som kan behövas.

Häromdagen ringer min kollega för att hen behöver att jag okejar en grej i projektet jag är ansvarig för. Helt OK såklart! Men - idag får jag flera SMS varav ett är en fråga som hen helt klart hade kunnat lösa själv och resten är typ statusrapport på saker på jobbet. JAG ÄR PÅ SEMESTER. Jag vill inte ha uppdateringar på hur mycket det är att göra på jobbet - jag VET att det är mycket att göra. Det var mycket hela våren och kommer vara överjävligt mycket hela hösten. Därför ville jag ha semester i lugn och ro och få koppla bort! Jag har en hel vecka till och vill liksom inte släppa semester-mode än.

Och innan frukost dessutom :arghh: :meh:.
 
Stör nej på byns köp och säljsida. Helt orimliga och idiotiska regler och admin som inte håller sig till reglerna. Blev utkastad för andra gången fastän jag följt reglerna. Admin blev sur när jag ifrågasatte varför hon outade en person och undrade om hon begrep vad strikt ägaransvar innebär. Jävla nötter
 
@niphredil Men det där är ju inte okey! Förstår att du är superirriterad. Ta vara på irritationen och skicka ett sms till kollegan där du förklarar att du vill ha kvar din semester utan onödig information från jobbet.

KL

Jag är irriterad på att tidningar skriver att Kim Wall "begravdes till sjöss". Det var ingen jäkla begravning med cermoni och de närstående. Hon dumpades av en osympatisk galning.
 
@niphredil Men det där är ju inte okey! Förstår att du är superirriterad. Ta vara på irritationen och skicka ett sms till kollegan där du förklarar att du vill ha kvar din semester utan onödig information från jobbet.
Nä alltså, jag vet att jag borde men jag typ kan inte göra det. Är sämst på att sätta gränser kring jobbet och jobbar alltid alldeles för mycket och är alldeles för switched on hela tiden - även när jag är ledig.

Så: stör mig på mig själv och min workaholicpersonlighet :arghh:.
 
Jag är irriterad på att tidningar skriver att Kim Wall "begravdes till sjöss". Det var ingen jäkla begravning med cermoni och de närstående. Hon dumpades av en osympatisk galning.

Men de skriver väl "Madsen säger: hon begravdes till havs" och varianter på det? Det är ju hans påstående som återges.
 
@niphredil Förstår precis!
Det är ju hans påstående som återges.

Ja precis, det är det som stör mig så jäkla mycket. "Madsen påstår: dumpade henne i havet" hade varit en bättre rubrik, eller vad tusan, pressa fram en mening där hans egna ord inte behövs. Det är ju journalister ffs! Han begravde henne inte, även om han själv använder det ordet.
 
Ja precis, det är det som stör mig så jäkla mycket. "Madsen påstår: dumpade henne i havet" hade varit en bättre rubrik, eller vad tusan, pressa fram en mening där hans egna ord inte behövs. Det är ju journalister ffs! Han begravde henne inte, även om han själv använder det ordet.

Men de ska väl inte förvanska hans ord? Nu är du ute och cyklar. Att skriva att det är vad han säger visar ju dessutom på hans fullständigt absurda försvar.

Edit: en annan variant än den med kolon är den här, som Metro använder:

Vid häktningsförhandlingen berättade ubåtsägaren Peter Madsen att han har "begravt" Kim Wall till sjöss.

De markerar med citattecken att det är ordet Madsen använder, det är hans ord, inte tidningens.
 
Men de ska väl inte förvanska hans ord? Nu är du ute och cyklar. Att skriva att det är vad han säger visar ju dessutom på hans fullständigt absurda försvar.

Okej, skippa påstår: "Madsen dumpade henne i havet" då.

Och oavsett hur journalistiskt riktigt det är: jag stör mig på att de använder hans egna ord om det hela. För det var ingen begravning.
 
Använder man inte hans egna ord så skyddar man honom från det absurda i det han säger.

Men alltså, det känns som att du försöker fara ut efter mig här?

Nä, det tycker jag inte. Det går att använda andra rubriker än "Madsen begravde henne till havs" (som jag sett, kommer dock ej ihåg var) och ändå skriva om vad han själv anser i texten.
 
Men alltså, det känns som att du försöker fara ut efter mig här?

Nä, det tycker jag inte. Det går att använda andra rubriker än "Madsen begravde henne till havs" (som jag sett, kommer dock ej ihåg var) och ändå skriva om vad han själv anser i texten.
Fara ut? Vi diskuterar väl?

För min del har jag dock sagt vad jag har att säga om hur Madsens ordval presenteras.
 
Det här har jag missat!
Men alltså - hur tänkte han då? Det var en olycka, hon omkom .... då tar man väl med kroppen in till land så de anhöriga får ordna med en begravning?!? Slänger den inte i havet! Hans resonemang/ursäkt är så bisarrt att jag blir vansinnig. Det där var definitivt ingen olycka!
Är jag överdrivet misstänksam om jag misstänker att han försökte göra något med henne som hon inte ville och det blev våldsamt?
Alltså - hur kan en kvinna annars bara plötsligt dö ombord i ett stängt utrymme.
 
Är jag överdrivet misstänksam om jag misstänker att han försökte göra något med henne som hon inte ville och det blev våldsamt?
Alltså - hur kan en kvinna annars bara plötsligt dö ombord i ett stängt utrymme.
Det tror jag är det självklara svaret. Det är nog knappast så att hon snubblade på en tröskel och slog ihjäl sig mot en karm, han fick panik och sänkte både henne och ubåten.

Han gav sig antagligen på henne, hon gjorde motstånd och så hade han ihjäl henne.
 
Jag fick känslan av att du nagelfar mina inlägg och tänkte att du kanske surnade till för det jag skrev i andra tråden. Men det är ju bra att det bara är min känsla!
Då känner du fullständigt fel. Jag är inte sur för det du skrev i andra tråden och jag nagelfar inte dina inlägg, jag bemöter dem.
 
Det tror jag är det självklara svaret. Det är nog knappast så att hon snubblade på en tröskel och slog ihjäl sig mot en karm, han fick panik och sänkte både henne och ubåten.

Fast det är nog det han kommer att hävda i sitt försvar tyvärr och så länge det inte finns något som bevisar vad som verkligen hände blir det förbaskat svårt att verkligen få fram sanningen :(
 
Fast det är nog det han kommer att hävda i sitt försvar tyvärr och så länge det inte finns något som bevisar vad som verkligen hände blir det förbaskat svårt att verkligen få fram sanningen :(
Dessutom har han, om det nu är hennes torso man hittat i havet, gjort sig av med de delar som visar typen av våld. Och sen försökt spola bort ytterligare bevis genom att fylla ubåten med vatten.

Du store tid, den här historien blir bara obehagligare för varje dag.....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 343
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 131
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 523
Senast: Lilla
·
Juridik & Ekonomi När man köper saker på öppet köp eller enligt distansavtalslagen får man ju ta hem och prova varan. Det brukar stå att den inte får vara...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 884
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp