Bukefalos 28 år!

Jag stör mig på... del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alla dessa "tagga en person som..." och "tagga den första du får upp på A så måste hen..." på facebook och instagram.
Hela mitt jäkla flöde på fb är fullt av sånna. Jag fattar verkligen inte det roliga med att tagga folk i massa skit. Och jag kan inte sluta att följa alla som taggar/taggas i sånt för att slippa se det, för då blir det dels nästan inget kvar och så missar jag det lilla vettiga som skrivs mellan de där bilderna. Jag vill liksom se vad folk delar med sig av för bilder och tankar från sina egna liv, inte hur många personer dom kan tagga i meningslösa bilder :rage:

Det går ju att blockera sidan bilden ligger på från början... Vet inte hur mycket det hjälper dock, finns väl hur många sådana sidor som helst :cautious:
 
Tänker du på Brottby-vargen? Det var vår stallägare som fick nödslakta fåren igår. Jag såg bilderna, inge vacker syn. Den är lite för orädd för att jag ska tycka att det känns tryggt för den.

Väldigt tråkigt! Jag tänker på folk i min omgivning som inte vill rida ut i skogen pga den.
 
Jag stör mig på att allt har varit pannkaka sen jag kom hem från semestern :( Först blev jag sjuk i någon himla megalodon 3000 sjuka och var hemma från jobbet en vecka. Men jag har inte blivit helt bra sedan dess utan hostan släpper inte. Sen har det varit mycket privat, det har varit bortgångar och cancerbesked och uppbrott och jag vet inte vad. Förra veckan var jag så distraherad att jag gjorde en himla tabbe på jobbet. Fick ursäkta mig för chefen och berätta att det hänt saker privat och att jag varit disträ. Nu kände jag att det var dags att rycka upp mig så jag la helgen på att storstäda, jobba ikapp och tvätta. Vila, så att jag skulle kunna börja om på nytt igår. Det blev platt fall med både att sjukan kom tillbaka med buller och bång och att min dejt betedde sig som ett himla rövhål inatt så nu är jag både sjuk och ledsen. Var precis hos läkaren som intygade att det är virus, gav mig Cocillana och sa att jag skulle vila. Så nu sitter jag här på jobbet och känner att det börjar göra ont i både hals och bröstkorg igen, och känner på mig att jag kommer bli sängliggandes igen :arghh:

Vad ska man göra. Det är bara att inse att det blev en tuff start på hösten, vila en stund och sen komma igen. Men, det är vad jag stör mig på just nu :devil:
 
Stör mig på att jag hittade en annons jag var intresserad av tills säljaren visade sig vilja ha mera betalt än nypris för en sak som dessutom finns i sortiment och inte är svår att få tag i vare sig på nätbutiker eller fysiska affärer.
Det jag stör mig mest på är att personen var otrevlig utan någon grund alls när jag tackade nej till affären men vänligt tackade för information, som den inte angivit som var minst sagt avgörande för saken.

/hallonsaft ger upp annonser snart :meh:
 
Jag kommer hålla mig på fälten vid vår gård. Det är tydligen två st också O_o

Inte för att göra detta till en vargtråd. Men fundera gärna på hur många hästar som tagits av en varg de senaste 200 åren, och gärna även med ryttare. Den enda dokumenterade var en väldigt gammal shetlandsponny som strövade fritt på gården.

Sina hundar bör man dock hålla koll på, men det ska man alltid göra som ansvarsfull hundägare så de inte stör vilt eller andra ryttare. Kom att tänka på alla incidenter med lösspringande hundar som jagat ryttare, ett nu senast med dödsfall hos häst som bröt nacken. :cry:
 
Jag stör mig på att allt har varit pannkaka sen jag kom hem från semestern :( Först blev jag sjuk i någon himla megalodon 3000 sjuka och var hemma från jobbet en vecka. Men jag har inte blivit helt bra sedan dess utan hostan släpper inte. Sen har det varit mycket privat, det har varit bortgångar och cancerbesked och uppbrott och jag vet inte vad. Förra veckan var jag så distraherad att jag gjorde en himla tabbe på jobbet. Fick ursäkta mig för chefen och berätta att det hänt saker privat och att jag varit disträ. Nu kände jag att det var dags att rycka upp mig så jag la helgen på att storstäda, jobba ikapp och tvätta. Vila, så att jag skulle kunna börja om på nytt igår. Det blev platt fall med både att sjukan kom tillbaka med buller och bång och att min dejt betedde sig som ett himla rövhål inatt så nu är jag både sjuk och ledsen. Var precis hos läkaren som intygade att det är virus, gav mig Cocillana och sa att jag skulle vila. Så nu sitter jag här på jobbet och känner att det börjar göra ont i både hals och bröstkorg igen, och känner på mig att jag kommer bli sängliggandes igen :arghh:

Vad ska man göra. Det är bara att inse att det blev en tuff start på hösten, vila en stund och sen komma igen. Men, det är vad jag stör mig på just nu :devil:
Men en megakram till dig din stackare! :heart

Inte alls i relation till dina bekymmer men själv stör jag mig på min förkylning och rinnsnuva och på sambon som inte kan det här med empati för de som är sjuka :mad:
 
Inte för att göra detta till en vargtråd. Men fundera gärna på hur många hästar som tagits av en varg de senaste 200 åren, och gärna även med ryttare. Den enda dokumenterade var en väldigt gammal shetlandsponny som strövade fritt på gården.

Sina hundar bör man dock hålla koll på, men det ska man alltid göra som ansvarsfull hundägare så de inte stör vilt eller andra ryttare. Kom att tänka på alla incidenter med lösspringande hundar som jagat ryttare, ett nu senast med dödsfall hos häst som bröt nacken. :cry:
Så är det ju, men min häst blir rädd för minsta lilla tyvärr och har då inte riktigt förmågan att koppla på hjärnan så jag har ingen lust att trilla av igen i skogen för att en varg är nyfiken på oss.. sen tror jag att den nöjer sig med hönor, får och småvilt som vi har gott om här. En hund hade också rykt för några veckor sen...
 
Att pendelparkeringarna (gäller flera parkeringar i göteborg och omnejd) de är alltid fulla vid 8! Möter ofta andra bilar som oxå får vända. Måste man vara extremt morgonpigg för att få parkering, eftersom jag fixar i stallet innan jag åker och går jag ändå upp vid 6 - för att kunna njuta lite av några timmar i dagsljus på em. Orkar inte gå upp 5 :arghh: nu får jag åka till nästa parkering - ja det är bara ca 5-10min extra i tid men så himla retligt och hur var det - de ville att man skulle köra bil mindre? känns nästan som man passerat gränsen för när man kan ta bilen hela vägen till jobbet istället ... :p klagar man hos västtrafik hänvisar de till att det är Göteborgs stad som har hand om parkeringarna - gissar att dessa jag använder är min kommuns ansvar dvs ...
Hade min sambo haft buke hade han helt hållt med sig! För det mesta (om tiden finns) cyklar han numera till närmaste busstation och tar bussen in till pendeln. Tar väl kanske 20-30 minuter längre men är tydligen värt det för att slippa ev fulla parkeringsplatser, betala parkering och riskera att fastna i köer in till pendeln. Fast det fungerar ju verkligen inte för alla att göra så :down:
 
Jingeln (eller vad heter det? :o ) till so you think you can dance!
Det spelar ingen roll att jag vet vad de sjunger.. Det enda jag hör är shobydobydance :yuck: Ju mer jag koncentrerar mig på att höra rätt, desto mer blir det just det där vansinnigt fula slöddrande shobydoby dessutom :arghh: :o
 
Att chokoskallar var så äckligt att jag slängde skiten.
Att handläggaren på FK skrev att jag ska börja jobba på Friskis & Svettis
Att jag är hungrig och vill äta. Igen.
Att jag inte lyckades med mitt försök att bjuda in mig själv till grabben som jobbade på gymmet idag, tacos och film liksom :angel:
Han sa förvisso inte nej, men han sa inte ja heller, så jag tog det som ett nej :D
 
Jag stör mig så otroligt mycket på att när man har avtalat tid med någon, så dyker dom inte upp förrän 15-30 minuter senare, varje gång??

Nu sitter jag och väntar igen och funderar faktiskt på att gå.

:mad:
Förstår dig, respektlöst beteende, hade blivit grymt irriterad om det hände upprepade gånger. En gång eller två kan jag förstå men fler gånger än så det är dålig stil.
 
Människor på fel plats. Pratade nyss med en ansvarig för en stor förskola, hon har vad jag förstår både föräldra- och personalkontakter. HUR kan man då vara totalt avig att tala med i telefon? Lät som om jag störde en loj ointresserad tonåring som egentligen ville spela tv-spel.. O_o Och tro mig, jag kan fasen prata omkull en vägg när det behövs, det ingår liksom i jobbet att få ur människor information. Men detta.. Det är beyond me hur människan kan hantera personalfrågor.
 
Personer som upprepar de sista orden man säger, och då inte som en koppling/övergång till något de själva ska säga utan de bara upprepar det man säger.
Jag jobbar med två stycken som gör det. Skitjobbigt för jag kommer nästan av mig när jag hör mina sista ord i meningar upprepas i ett eko.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 575
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 155
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 773
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 970
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp