Jaha vad gör vi del LXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag håller med om att relationen mellan @Soffan74 och KPn låter väldigt olämplig. Men det fetade, var går gränsen där? Om t.ex. en äldre person har hemtjänst och är väldigt ensam, hemtjänstpersonalen är de personer hen träffar mest. Hen tycker lite extra mycket om en från hemtjänsten som hen träffar ofta, och testamenterar något till denne. Ska/bör hemtjänstpersonalen avstå då, eller hur fungerar det?
Ja.

Det ska aldrig någonsig finnas minsta tvekan om att en person i en beroendeställning ger gåvor just för att hen är i just beroendeställning.

Gör man något i tjänsten ska inga gåvor accepteras. Punkt.
 
Försöker hitta lösenordet till sjukhusets wi-fi men går bet. Läkaren visste inte heller. Ingen här som råkar ha koll på vad ackis har för gästlösenord? @lil-sis kanske?
 
Väldigt trött.

ska gå ner till pannrummet och elda.Sedan ska jag nog lägga mig i sängen och läsa eller lägga pussel. Skit samma att klockan är bara barnet.

Morgondagen ska ägnas åt min och avkommans mellandagsshopping. Vår julklapp till varann.
 
Din Kontaktperson ska ej vara din bäste vän, det strider mot alla regler och är högst olämpligt. Det vet säkerligen din Kontaktman om och han borde veta bättre. Om ni vill umgås privat på det sättet och utbyta gåvor så bör du tilldelas en annan Kontaktperson.
Kontaktmannen vet om att hen är min bästa vän...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Omröstning
Samhälle Provar göra en tråd om detta viktiga ämne.
2
Svar
30
· Visningar
8 053
Senast: bollen__
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 369
Senast: Marita73
·
Svar
932
· Visningar
49 996
Senast: Enya
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
639
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp