Bukefalos 28 år!

Jaha vad gör vi del LXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner mig förvånansvärt blä. Jag hoppas att det går över snart för jag gillar verkligen inte att gå runt och sura bara för att.
 
En dag till avverkad.
Åtta arbetsdagar kvar.

Chefen planerar avtackning min sista arbetsdag. Känns inte som något jag ha.
 
Jag var en av fyra psyksyrror som skulle jobba natt på Mariapol under jul o nyår, en gång i forntiden. 3 sökte semester o fick avslag så de sjukskrev sig.
Kvar var jag med två akutavdelningar o två vårdavdelningar o bakjouren var inte ens med.kand.
 
Min vän i Da Nang "Du kommer att få träffa Pedro! Min pojkvän. Alla behöver en Pedro i sitt liv. Han har många singelvänner du kan få träffa".

:rofl::love:

Två vänner idag som tycker jag behöver dating hjälp :rofl: Men de verkar tycka att de kan vänta tills efter att jag lämnat in min avhandling som tur är.
 
Fina lilla dumle somnade in i eftermiddags medans jag smekte hans mjuka päls och sa att allt kommer bli bra :cry:

Märkte igår att han inte käkat upp sitt kraftfoder från förrgår, en herre som annars var mer matglad än någon annan jag kände. Kände på honom och tyckte han tappat lite i vikt men fyllde skålen och tänkte att jag beställer något riktigt näringsfyllt kraftfoder då han började bli till åren. Så senast igårkväll satt jag och kollade efter ett bra foder åt honom och skulle beställa i helgen. Men satt vid köksbordet innan och kikade ut genom fönstret varifrån man ser kaninerna och frågade maken om han sett Dumle idag men det hade han inte så jag gick ut direkt och hittade honom apatisk i den dolda delen av buren i sitt hö. Inte ätit kraftfodret från igår. Tog in honom och kände igenom honom och dels så var ena ögat påverkat och sen hade han fått en knöl stor som en pingisboll på ena käksidan :(
Ringde vet och fick komma direkt.
Bara en kanin men högt älskad. Har haft honom sen han var bebis och trodde han skulle bli en seglivad en..

Dumle 20111201 - 20171229 :heart
AQKAAAAC6UJodHRwczovL2NkbjEuY2RubWUuc2UvNDc4NjQ3Ny85LTMvbW9iaWx1cHBsYWRkbmluZ181YTQ2NzFkN2UwODdjMzYxYTk5YzVhMGQuanBn
 
Ikea hade 75% på de stora röda blockljusen idag :banana:Så jag köpte... 26 st:o 2 st köpte min KP av mig. Resten ska jag spara till nästa jul;)
Köpte amaryllis och hyacinter
I helgen kommer min KP hem till mig. Hen ska hämta min kontorsstol som hens barnbarn ska få. Stolen står bara i vardagsrummet och skräpar, så det är bättre att den kommer till användning. Är en fin stol, med massa finesser och svindyr på den tiden.
Hen ska få plocka lite böcker av mig. Håller på att sorterar ut lite av mina böcker i bokhyllorna och lådan till Erikshjälpen är snart full
 
Fina lilla dumle somnade in i eftermiddags medans jag smekte hans mjuka päls och sa att allt kommer bli bra :cry:

Märkte igår att han inte käkat upp sitt kraftfoder från förrgår, en herre som annars var mer matglad än någon annan jag kände. Kände på honom och tyckte han tappat lite i vikt men fyllde skålen och tänkte att jag beställer något riktigt näringsfyllt kraftfoder då han började bli till åren. Så senast igårkväll satt jag och kollade efter ett bra foder åt honom och skulle beställa i helgen. Men satt vid köksbordet innan och kikade ut genom fönstret varifrån man ser kaninerna och frågade maken om han sett Dumle idag men det hade han inte så jag gick ut direkt och hittade honom apatisk i den dolda delen av buren i sitt hö. Inte ätit kraftfodret från igår. Tog in honom och kände igenom honom och dels så var ena ögat påverkat och sen hade han fått en knöl stor som en pingisboll på ena käksidan :(
Ringde vet och fick komma direkt.
Bara en kanin men högt älskad. Har haft honom sen han var bebis och trodde han skulle bli en seglivad en..

Dumle 20111201 - 20171229 :heart
AQKAAAAC6UJodHRwczovL2NkbjEuY2RubWUuc2UvNDc4NjQ3Ny85LTMvbW9iaWx1cHBsYWRkbmluZ181YTQ2NzFkN2UwODdjMzYxYTk5YzVhMGQuanBn

:(:heartheart:heart
 
  • Gilla
Reactions: MM
Fina lilla dumle somnade in i eftermiddags medans jag smekte hans mjuka päls och sa att allt kommer bli bra :cry:

Märkte igår att han inte käkat upp sitt kraftfoder från förrgår, en herre som annars var mer matglad än någon annan jag kände. Kände på honom och tyckte han tappat lite i vikt men fyllde skålen och tänkte att jag beställer något riktigt näringsfyllt kraftfoder då han började bli till åren. Så senast igårkväll satt jag och kollade efter ett bra foder åt honom och skulle beställa i helgen. Men satt vid köksbordet innan och kikade ut genom fönstret varifrån man ser kaninerna och frågade maken om han sett Dumle idag men det hade han inte så jag gick ut direkt och hittade honom apatisk i den dolda delen av buren i sitt hö. Inte ätit kraftfodret från igår. Tog in honom och kände igenom honom och dels så var ena ögat påverkat och sen hade han fått en knöl stor som en pingisboll på ena käksidan :(
Ringde vet och fick komma direkt.
Bara en kanin men högt älskad. Har haft honom sen han var bebis och trodde han skulle bli en seglivad en..

Dumle 20111201 - 20171229 :heart
AQKAAAAC6UJodHRwczovL2NkbjEuY2RubWUuc2UvNDc4NjQ3Ny85LTMvbW9iaWx1cHBsYWRkbmluZ181YTQ2NzFkN2UwODdjMzYxYTk5YzVhMGQuanBn
Kram:heart
 
  • Gilla
Reactions: MM
I helgen kommer min KP hem till mig. Hen ska hämta min kontorsstol som hens barnbarn ska få. Stolen står bara i vardagsrummet och skräpar, så det är bättre att den kommer till användning. Är en fin stol, med massa finesser och svindyr på den tiden.
Hen ska få plocka lite böcker av mig. Håller på att sorterar ut lite av mina böcker i bokhyllorna och lådan till Erikshjälpen är snart full
Din kontaktperson tar alltså emot gåvor från dig?
En person som arvoderas och får kostnader ersatta. Ni har allså en i grunden prrofessionell relation.

Vore du min närstående skulle jag anmäla kontaktpersonen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Omröstning
Samhälle Provar göra en tråd om detta viktiga ämne.
2
Svar
30
· Visningar
8 251
Senast: bollen__
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 783
Senast: Marita73
·
Svar
1 534
· Visningar
82 497
Senast: Barret
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
660
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp