Trosors tvättningsfrekvens

Hur ofta byter du trosor/kalsonger

  • Dagligen

    Röster: 199 80,9%
  • Flera gånger dagligen

    Röster: 18 7,3%
  • Varannan dag

    Röster: 25 10,2%
  • Mer sällan än varannan dag

    Röster: 4 1,6%

  • Antal omröstningsdeltagare
    246
Eftersom jag alltid duschar sent på kvällen (22-23 tiden) när jag kommer hem från jobbet och då tar på rena trosor och sedan bär dem dagen därpå antar jag att det hamnar under varannan dag kanske, även om det egentligen är 1,5 dag.
 
Jag duschar och byter underkläder så gott som varje dag. Om jag är extremt trött kan det bli att jag skippar den dagens dusch men då tar jag den istället när jag kliver upp nästa dag. Jag svettas lätt och känner mig bara ofräsch om jag går längre än så mellan gångerna. Föredrar dock att duscha på kvällen eftersom det hjälper mig att slappna av inför nattsömnen.
 
Dagligen men ibland har jag på fultrosor(gamla som gatan) några h om jag känner för byte innan jag orkar duscha:D Så då blir det två ggr.
 
Genomsnitt en gång om dagen. Varierar lite beroende på när jag duschar, ev ansträngning/svett, om jag sover med de på eller ej och allmän status. Ibland blir det byte mer än en gång om dagen, i enstaka fall hänger samma med 1½ dygn.
 
Jag byter trosor varje dag, oftast varje kväll då jag duschar då, men absolut senast morgonen efter om jag duschar då innan jobbet. Det är så inpräntat sedan barnsben att om det är något klädesplagg som ska bytas varje dag så är det trosor (och strumpor).
 
Sover utan underkläder och tar på mig rena när jag ska klä på mig dagen efter. Om jag inte ska nånstans kan det hända att jag går utan en dag. :angel:
 
Jag röstade på varje dag, men ibland blir det flera gånger varje dag. Det beror ju på vad man gör. Jag sätter på mig nya trosor varje dag jag går upp eftersom jag inte sover i trosor. Så kanske man tränar, rider, etc och sen ska man ut på kvällen så man duschar och då byter jag ju trosor också förstås så att jag är fräsch för när jag går ut. Men det är ju inte varje dag så att säga.
 
Varje dag, men ibland oftare, om jag tränar vid lunch tar jag nya trosor som åker i tvätten på kvällen. :) byter även tshirt och sockar med samma frekvens.
 
Beror på, oftast dagligen kanske tom mer när jag tränat och duschat så tar man ju naturligtvis nya fast man kanske bara haft de andra nån timme.
När jag har mens kan jag faktiskt ha samma trosor flera dygn då de inte blir smutsiga på samma sätt när man har rejäl binda i (om man nu inte lyckas blöda igenom).
 
Sover utan underkläder och tar på mig rena när jag ska klä på mig dagen efter. Om jag inte ska nånstans kan det hända att jag går utan en dag. :angel:
Samma här. Eller ja, om jag inte ska någonstans så finns det inte en chans i världen att jag går runt i mer än en stor t-shirt/nattlinne. Blir det för kallt, då sätter jag mig i soffan med några filtar och dricker en kopp te.

Och, så fort jag kommer hem från jobbet, då byter jag också om till "hemmatröjan". Alltid. På helger byter jag om efter långpromenad osv. Tycker verkligen inte om att gå runt med massor av kläder hemma i onödan.
 
Jag byter morgon och kväll vanligtvis. Duschar på kvällen efter jobbet och efter det tar jag på mig trosor. På morgon byter jag till en annan sort när jag klär på mig vanliga kläder.
 
Beror på. Alltid på morgonen men även efter träning eller om jag ska ut och träffa folk så byter jag trosor när jag byter till träffa folk kläder men det beror även på om det är tidigt på dagen eller senare.
Ibland blir det inte på morgonen om jag ändå kommer byta lite senare.

Så 1 till 2 gånger om dagen beroende på.
 
Jag sätter på mig rena troser varje morgon.

Om jag byter outfit under dagen så blir det rena trosor då också.

Jag skrotar runt hemma för det mesta. I hemmakläder. Ska jag iväg coh handla till exempel byter jag till "stadskläder". Och ska jag vara lite finare klädd har jag finkläder. Innan varje byte av stil så är rena trosor ett måste.
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
26 173
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 665
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Kanske dum fråga, men någon som vet om man kan det? Anledningen att jag frågar är för att jag haft en arbetsförmågebedömning hos dem...
Svar
15
· Visningar
1 064
Senast: Sasse
·
  • Omröstning
Tjatter Mycket viktig att veta detta känner jag 😁 De smakar olika! Min favorit är orange, de smakar apelsin 🍊 Vilken är din favorit och...
2
Svar
27
· Visningar
1 816
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp