Jaha vad gör vi del LXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fina lilla dumle somnade in i eftermiddags medans jag smekte hans mjuka päls och sa att allt kommer bli bra :cry:

Märkte igår att han inte käkat upp sitt kraftfoder från förrgår, en herre som annars var mer matglad än någon annan jag kände. Kände på honom och tyckte han tappat lite i vikt men fyllde skålen och tänkte att jag beställer något riktigt näringsfyllt kraftfoder då han började bli till åren. Så senast igårkväll satt jag och kollade efter ett bra foder åt honom och skulle beställa i helgen. Men satt vid köksbordet innan och kikade ut genom fönstret varifrån man ser kaninerna och frågade maken om han sett Dumle idag men det hade han inte så jag gick ut direkt och hittade honom apatisk i den dolda delen av buren i sitt hö. Inte ätit kraftfodret från igår. Tog in honom och kände igenom honom och dels så var ena ögat påverkat och sen hade han fått en knöl stor som en pingisboll på ena käksidan :(
Ringde vet och fick komma direkt.
Bara en kanin men högt älskad. Har haft honom sen han var bebis och trodde han skulle bli en seglivad en..

Dumle 20111201 - 20171229 :heart
AQKAAAAC6UJodHRwczovL2NkbjEuY2RubWUuc2UvNDc4NjQ3Ny85LTMvbW9iaWx1cHBsYWRkbmluZ181YTQ2NzFkN2UwODdjMzYxYTk5YzVhMGQuanBn
Jag beklagar :heart
 
  • Gilla
Reactions: MM
Jag var en av fyra psyksyrror som skulle jobba natt på Mariapol under jul o nyår, en gång i forntiden. 3 sökte semester o fick avslag så de sjukskrev sig.
Kvar var jag med två akutavdelningar o två vårdavdelningar o bakjouren var inte ens med.kand.
O fy sjutton! Hur gick det? Måste ju ha varit hemskt.
 
Har skickat iväg malet till advokaten nu. Har hållt det kort men med lite bakgrunds info, hoppas det blev bra... Vad tycker ni? Jag hatar ju att prata i telefon så därav mail, skulle nog ha svårt att hålla mig samlad i telefon :cautious:
Och ja, vi har lämnat in papper om hindersprövning, därför kallar jag honom fästman i mailet :cool:

"Hej!
Min fästman skulle behöva hjälp av en bra advokat för hans asylärende och vi fick tipset om att kontakta dig.
Min fästman heter xx, är XX år gammal och kommer från Irak. Han kom till Sverige hösten 2015.
Han har fått två avslag, med vaga orsaker, och väntar nu på ett tredje beslut. Den statligt tilldelade advokaten har inte gjort ett bra jobb med xx's fall, gett många dåliga råd och har nu "gått under jord" och har inte besvarat vare sig mail eller telefonsamtal sen början av december och vi börjar nu förlora hoppet och är därför på jakt efter en bra privat advokat.

Har du möjlighet för ett möte med xx (eller oss båda, han pratar flytande engelska endast, men förstår en del svenska) för att prata om möjligheten att du kan hjälpa honom, och till vilket arvode?

Gott nytt år och tack på förhand.

Med vänliga hälsningar"

Förstår jag rätt att ni ska gifta er bara för att han ska få stanna? :confused:
 
Låter underbart...

Kruxet är att jag slängt bort 5 1/2 år på en lärarutbildning, vill inte jobba som lärare längre och har dessutom en c-uppsats kvar för att få legitimation.

Har jobbat som lärare, skadereglerare, kundtjänst och registrator. Så knattra snabbt på dator och svara i telefon kan jag väldigt bra. ;)
Jobba som lärare på typ hermods? När jag läste upp mina ämnen så gjorde jag det helt på distans och i svenska och historia hade jag bara en träff i realtid och de verkade sitta hemma hos dig själva. Så ett sånt jobb borde gå bra att resa med bara man vet att man har bra uppkoppling.
 
Din kontaktperson tar alltså emot gåvor från dig?
En person som arvoderas och får kostnader ersatta. Ni har allså en i grunden prrofessionell relation.

Vore du min närstående skulle jag anmäla kontaktpersonen.
Hen är också min bästa vän
Och päronen säger ingenting
 
Bråkar med Ikea, försöker få dem att kika påvår häll vilket inte är det lättase. Vår häll är överkänslig som hejsan, men saknar ett nummer som de måste ha på den. Ska tydligen följa med en liten klisterlapp man ska sätta fast själv.
Vi har bara serinumret men det räcker tydligen inte *morr*
 
Men nån gammal stol och några dammiga böcker som @Soffan74 ändå skulle göra sig av med är väl inga större grejer att börja anmäla för. Vi vet ju inte hur deras relation ser ut, den kanske visst är väldigt proffesionell även om soffan tycker de är bästa vänner?
 
Fina lilla dumle somnade in i eftermiddags medans jag smekte hans mjuka päls och sa att allt kommer bli bra :cry:

Märkte igår att han inte käkat upp sitt kraftfoder från förrgår, en herre som annars var mer matglad än någon annan jag kände. Kände på honom och tyckte han tappat lite i vikt men fyllde skålen och tänkte att jag beställer något riktigt näringsfyllt kraftfoder då han började bli till åren. Så senast igårkväll satt jag och kollade efter ett bra foder åt honom och skulle beställa i helgen. Men satt vid köksbordet innan och kikade ut genom fönstret varifrån man ser kaninerna och frågade maken om han sett Dumle idag men det hade han inte så jag gick ut direkt och hittade honom apatisk i den dolda delen av buren i sitt hö. Inte ätit kraftfodret från igår. Tog in honom och kände igenom honom och dels så var ena ögat påverkat och sen hade han fått en knöl stor som en pingisboll på ena käksidan :(
Ringde vet och fick komma direkt.
Bara en kanin men högt älskad. Har haft honom sen han var bebis och trodde han skulle bli en seglivad en..

Dumle 20111201 - 20171229 :heart
AQKAAAAC6UJodHRwczovL2NkbjEuY2RubWUuc2UvNDc4NjQ3Ny85LTMvbW9iaWx1cHBsYWRkbmluZ181YTQ2NzFkN2UwODdjMzYxYTk5YzVhMGQuanBn
Fy vad jobbigt :(

Känns som du haft många motgångar nu.
Stor kram :heart
 
  • Gilla
Reactions: MM
Det ändrar absolut ingenting.

Lika regelvidrigt som när hemtjänstpersonal eller assistenter får en innerlig relation till sin brukare och får gåvor testamenterade till sig.

Om vänskapen börjat före eller under uppdraget har inte någon betydelse.

Det är oetiskt och regelvidringt.

Jag håller med om att relationen mellan @Soffan74 och KPn låter väldigt olämplig. Men det fetade, var går gränsen där? Om t.ex. en äldre person har hemtjänst och är väldigt ensam, hemtjänstpersonalen är de personer hen träffar mest. Hen tycker lite extra mycket om en från hemtjänsten som hen träffar ofta, och testamenterar något till denne. Ska/bör hemtjänstpersonalen avstå då, eller hur fungerar det?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Omröstning
Samhälle Provar göra en tråd om detta viktiga ämne.
2
Svar
30
· Visningar
8 053
Senast: bollen__
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 369
Senast: Marita73
·
Svar
933
· Visningar
49 996
Senast: Lilla
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
639
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp