Bukefalos 28 år!

Jakthundstråden

Stackars Morran - husse åkte ut till jaktmarken och släppte honom på vildsvin idag efter jobbet. Det blev upptag bara några hundra meter in och sen skällde han på som bara den i några minuter, sen blev det plötsligt tvärtyst. Husse började smyga in mot där han stog och möttes av en slokörad hund och var på väg mot honom igen, alldeles jordig och blödandes från läppen.

Det var väl bara en tidsfråga, han har varit allt för het och på tidigare så det var ju tur att det inte blev värre än en mörbultning. Grisen vs. Morris 1-0

Husse släppte honom en gång till sen och då sökte Morris ut helt OK igen, så vi hoppas att han kommer över händelsen fort.
Det hoppas vi! Skönt att det inte tog värre än så och att han lärde sig något av det... :up:
 
Kinkig. Petitesser. Jag tänker att livet är en enda lång catwalk och kan man bära tweed är man förpliktigad att göra det. Vad har bekvämlight för betydelse liksom. Hunden ska ju (i mitt fall) bara springa och hämta en fågel :angel:

(Skämt åsido. Klä upp mig är inte typiskt för mig även om en snygg tweed är Wow).
Håller helt med dig!! :up:
Dessutom är jakt en pryl-sport, så varför inte en mode-sport :p
Jag bara älskar Engelsmännens fågeljakt inkl. tweed och barbour ;) och vi är ett glatt gäng som har tagit till oss uttrycket "family shooting" och gör våra fågeljakter till det så ofta vi kan :love:
När min valpis är klar så kan jag stå där i tweeddräkt och wellingtons och bara be henne apportera :angel::D
Mvh / hon som ser ut som en typisk svensk praktisk jägare i skogen ;)
 
Såhär kan det se ut när en 9-årig riktigt hård jämte stöter på en lika hård gris, så väst är bra grejor om man jagar gris med hund :up:
nhzuauwgvxrhsg.jpg


Några småskråmor på hunden bara, men han har ju i början av sin karriär blivit rejält sprättad utan att det påverkat honom negativt. Inte dum/het i jakten på något vis men otrolig jaktinstinkt, hård och tuff i skallen och stryktålig. Sånt skakar de flesta grishundar av sig ganska fort, precis som det ska vara :)

Han jagar ju älg med såklart :D men många grisar blir det per säsong

En bra väst är guld värd :up:
 
Stackars Morran - husse åkte ut till jaktmarken och släppte honom på vildsvin idag efter jobbet. Det blev upptag bara några hundra meter in och sen skällde han på som bara den i några minuter, sen blev det plötsligt tvärtyst. Husse började smyga in mot där han stog och möttes av en slokörad hund och var på väg mot honom igen, alldeles jordig och blödandes från läppen.

Det var väl bara en tidsfråga, han har varit allt för het och på tidigare så det var ju tur att det inte blev värre än en mörbultning. Grisen vs. Morris 1-0

Husse släppte honom en gång till sen och då sökte Morris ut helt OK igen, så vi hoppas att han kommer över händelsen fort.

Lite lagom med smällar brukar ju vara bra för lite heta hundar. Hoppas att det inte påverkar honom framåt :)
 
Håller helt med dig!! :up:
Dessutom är jakt en pryl-sport, så varför inte en mode-sport :p
Jag bara älskar Engelsmännens fågeljakt inkl. tweed och barbour ;) och vi är ett glatt gäng som har tagit till oss uttrycket "family shooting" och gör våra fågeljakter till det så ofta vi kan :love:
När min valpis är klar så kan jag stå där i tweeddräkt och wellingtons och bara be henne apportera :angel::D
Mvh / hon som ser ut som en typisk svensk praktisk jägare i skogen ;)

Sambon ska ju ta sig jägarexamen snart och jag kan verkligen inte se honom i något icke fashionablet. Det blir allt tweed ;)
 
Han kanske börjar med att köpa tweed.. sen när han suttit på pass i +4 och hällregn lär han köpa något mer praktiskt ;)

Han vet inte vad praktiskt betyder... Kanske, vi får se. Han lever för kläder och tar varje möjligt tillfälle att klä upp sig. Äga mjukisbyxor? Nej vad då. (Det gör dock inte jag heller) :o
 
Vi kom hem från Kroatien i natt och jag var tvungen att stilla mitt träningssug :love:
En stilstudie i hur man kan ta sig över en stenmur, varsågoda :D
YNkTv3R.jpg


Vi har inte tränat ordentligt på nästan tre veckor och ändå bara fungerade allt :love: Så otroligt nöjd med den här hunden.
qHVsWnJ.jpg


Wachtlarna har fått sig ett dragpass, så även de är nöjda :D
 
Mina älskade tjejer :love:
Är så himla nöjd med lilla Asta, så otroligt framåt & orädd tjej som är otroligt snabblärd å arbetsvillig.

En liten gangster i en ängels kropp som uppfödaren sa om henne, hehe! ;)

Men så otroligt nöjd jag är över dessa två fantastiska hundar. Så jäkla roligt å träna hund just nu :D

JnfYfXv.jpg


GHKtzHS.jpg


pIp100H.jpg


6rZJSfe.jpg


Tränat fotgående med dessa Två, så duktiga ihop :)
I5qKgco.jpg


Är man fågelhund så är man :D
sp6znXs.jpg
 
I morgon ska vi jaga änder igen :)
Och på lördag blir det ett jaktträningsupplägg ihop med några kompisar. En tjej har en ung spaniel, så vi ska träna på att gå på linje bakom henne medan de stöter fasaner och rapphöns. Kanske att vi simulerar nåt skott och kastar dummies, om vi inte hittar lite rapphöns i någons frys.
På söndag blir det wachtelsläpp :D
 
I morgon ska vi jaga änder igen :)
Och på lördag blir det ett jaktträningsupplägg ihop med några kompisar. En tjej har en ung spaniel, så vi ska träna på att gå på linje bakom henne medan de stöter fasaner och rapphöns. Kanske att vi simulerar nåt skott och kastar dummies, om vi inte hittar lite rapphöns i någons frys.
På söndag blir det wachtelsläpp :D
Allt låter såklart kul men extra kul m wachtelsläpp :D:up:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 821
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 087
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 961
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 100
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hur valde ni uppfödare?
  • Färsk/frystorkat foder

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp