Bukefalos 28 år!

Jobb där man inte behöver använda huvudet

En sak som slagit mig; om jag ska erbjuda små tjänster, hur farao gör jag med det ekonomiska? Jag vill inte dra igång ett företag bara för att prova. Egenanställning finns förstås, men går det att göra ännu enklare om man bara ska testa om det funkar?

Jag tror faktiskt att det är ganska enkelt med egenanställning om man anlitar en tjänst som sköter fakturering och inbetalning av arbetsgivaravgifter, osv. Min lillasyster gör det och det verkar hur smidigt som helst. Jag tror inte att det finns något krav på minst antal faktureringar, osv.
 
Jag tror faktiskt att det är ganska enkelt med egenanställning om man anlitar en tjänst som sköter fakturering och inbetalning av arbetsgivaravgifter, osv. Min lillasyster gör det och det verkar hur smidigt som helst. Jag tror inte att det finns något krav på minst antal faktureringar, osv.
Jag har varit egenanställd förut men sedan gick den personen som drev det hela, i pension. I samma veva gick jag upp i heltid på mitt nuvarande jobb, så det hände inget mer med den verksamheten och den är dessvärre helt nerlagd sedan 2 år då jag missade att betala för domännamnet. Lite synd, för jag hade en passiv inkomst från verksamheten som satt rätt fint och det gick att deklarera som hobby då jag inte jobbade med sajten.

Jag tror att olika egenanställningsföretag kan ha lite olika villkor.
 
Jag har varit egenanställd förut men sedan gick den personen som drev det hela, i pension. I samma veva gick jag upp i heltid på mitt nuvarande jobb, så det hände inget mer med den verksamheten och den är dessvärre helt nerlagd sedan 2 år då jag missade att betala för domännamnet. Lite synd, för jag hade en passiv inkomst från verksamheten som satt rätt fint och det gick att deklarera som hobby då jag inte jobbade med sajten.

Jag tror att olika egenanställningsföretag kan ha lite olika villkor.
Var egenanställd på ett ställe när jag hade sidoinkomst på kaninerna och ett annat när jag jobbade som hovslagare, båda lätta och mycket lika (snarare så lika att det dröjde det bra tag att jag reggat mig som egenanställd hos en annan andra gången, trodde först bara dom uppdaterat hemsidan:angel:)
 
Jag har varit egenanställd förut men sedan gick den personen som drev det hela, i pension. I samma veva gick jag upp i heltid på mitt nuvarande jobb, så det hände inget mer med den verksamheten och den är dessvärre helt nerlagd sedan 2 år då jag missade att betala för domännamnet. Lite synd, för jag hade en passiv inkomst från verksamheten som satt rätt fint och det gick att deklarera som hobby då jag inte jobbade med sajten.

Jag tror att olika egenanställningsföretag kan ha lite olika villkor.

Min syster använder Frilansfinans som funkar jättebra!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min orkeslöshet är total och nu i helgen hade jag jobbigt med mående och allt känns så meningslöst. Men ändå vill jag inbilla mig att...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 258
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
23 321
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi När man köper saker på öppet köp eller enligt distansavtalslagen får man ju ta hem och prova varan. Det brukar stå att den inte får vara...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 041
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Jobbar som timvik idag men får knappt några timmar alls, så ekonomin är ju katastrof. Det har varit jättemycket strul från start med...
2
Svar
30
· Visningar
2 243
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Skäller på andra hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp