Bukefalos 28 år!

Jobba i stall mot hyresreduktion? Fungerar det, erfarenheter?

Ja i den enkla mening att det beror helt på hur man skriver kontraktet så får man ut det man vill av det. :idea:
Nej det beror inte på vad man skriver i kontraktet utan det faktiska utfallet. Står någon gratis/billigt på en anläggning i utbyte mot stallpass är det svartjobb. oavsett vad ni skriver i kontraktet. Förutom detta verkar ni erbjuda taskiga villkor både när det gäller attityd till inhysingarna, mängden jobb och vilka pass ni tänker dela ut så tänker ni inte om, eller köper ett stall med goda/snabba kommunikationer till Stockholm (ev Göteborg) så behöver ni ha tur att hitta någon som nappar.
 
Nej det beror inte på vad man skriver i kontraktet utan det faktiska utfallet. Står någon gratis/billigt på en anläggning i utbyte mot stallpass är det svartjobb. oavsett vad ni skriver i kontraktet. Förutom detta verkar ni erbjuda taskiga villkor både när det gäller attityd till inhysingarna, mängden jobb och vilka pass ni tänker dela ut så tänker ni inte om, eller köper ett stall med goda/snabba kommunikationer till Stockholm (ev Göteborg) så behöver ni ha tur att hitta någon som nappar.

Ja och det är ju upp till dom där och då, inte sant? :idea:
 
Vadå skattesmäll? Suck :)

Suckar gör man nog när skattesmällen kommer. Det som sker som SKV bedömer att det handlar om ersättning för arbete är att du förutom den skatt du lurat staten på även får tillägg. Straffskatt om man så vill. Det blir dyrare än från början. Allmänt benämnt skattesmäll. När man i efterhand påförs en rejäl summa skatt som ska in typ nyss.

Dessutom får man förmånen att framöver få extra uppmärksamhet från SKV...

Har man riktig tur, och ofta är man lyckosam och har sån tur som företagare/i verksamhet, så får man prata med en trevlig åklagare från Ekobrottsmyndigheten och se en rättssal inifrån också.
 
Jag ska fortfarande inte anställa en svartjobbare. Gudars skymning.

OM SKV anser att det är det du gjort enligt gällande regelverk så spelar det ingen som helst roll vad du tänkte eller tänker. Det känns som det är det du inte fattar. Det är straffbart att vara okunnig och lost i sådana här frågor och göra fel. Oavsett om det är för man tror man vet bäst själv eller blir vilseledd.
 
Ja om folk skriver att "hon planerar svartjobb" över mitt huvud så ja, då blir jag förbannad för det handlar det inte alls om.

Jag hade inte ens en aning om att ett kollektivt stall där man ibland tar mer är ett svartjobb, hallå eller.

Du förstår ju inte alls vad du får svar om ? Detta svar/tolkning blir absurd utifrån vad så många lagt ner tid på att försöka förklara för dig ?

Nej ett kollektivt stall är inte samma ? Det har ju många försökt förklara ?
Du har inget kollektiv enligt din dröm . Jag fattar inte hur du alls snurrat till det isåfall gällande svaren på ditt scenario du fått ?

Din attityd är ett problem ang hur du uttrycker dig och resonerar som du uttrycker dig runt svaren du fått och hur du ser på ditt drömupplägg att dina "anställda" som ändå enl ditt drömscenario inte är riktigt anställda . :(
 
Min dröm och det vi tänker oss är att ha en lagom stor gård som vi själva kan sköta med ca 4 hästar och eventuellt föl och så ridhus för min egen skull + årskort. Vi har även mycket driftiga svärföräldrar :up: (som erbjuder sig och får hjälp dom också, ooooops utbyte av tjänst, svartjobb?! :nailbiting::laugh:)

Men herregud alltså ... Seriöst.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan, kanske liten vägg text men jag har alltid varit intresserad av hästar. Jag red när jag var liten men blev avkastad ganska illa...
Svar
8
· Visningar
1 318
Senast: Whirlie
·
Övr. Hund Va några år sen jag va aktiv här i hunddelen men nu har det börjat rycka ordentligt i hundsugsnerven och även om det är nått år tills vi...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 587
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 080
Senast: svea
·
Hästvård Som flera av er här säkert har koll på så har jag inga hästar för tillfället. Men det hindrar mig ju inte för att hålla koll på utbudet...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 555
Senast: åke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp