Julaftonstråden 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.

kolblakkur

Trådstartare
På måndag är det julafton. Många här lär fira med sina familjer, men en del här kanske kommer sitta själv på julafton och kanske även tycker det är jobbigt? Hade jag kunnat så hade jag bjudit hem, men det enda jag kan erbjuda nu är att finnas här för lite snack/stöd som möjligtvis kan hjälpa lite mot ensamheten eller åtminstone fördriva lite tid.

Jag är här i denna tråden (eller PM) på julafton från 8-20. Tänker mig att det blir en vad-gör-vi-tråd á la julafton, ”öppen” för alla, ensamma eller ej (alla trådar är ju öppna för alla, men ni förstår förhoppningsvis vad jag menar).

Vill man skriva privat så är det bara att skicka ett PM.
 
På måndag är det julafton. Många här lär fira med sina familjer, men en del här kanske kommer sitta själv på julafton och kanske även tycker det är jobbigt? Hade jag kunnat så hade jag bjudit hem, men det enda jag kan erbjuda nu är att finnas här för lite snack/stöd som möjligtvis kan hjälpa lite mot ensamheten eller åtminstone fördriva lite tid.

Jag är här i denna tråden (eller PM) på julafton från 8-20. Tänker mig att det blir en vad-gör-vi-tråd á la julafton, ”öppen” för alla, ensamma eller ej (alla trådar är ju öppna för alla, men ni förstår förhoppningsvis vad jag menar).

Vill man skriva privat så är det bara att skicka ett PM.
Bra initiativ.
Jag jobbar 14-22 så om allt flyter på så kommer jag säkert vara inne en del också.. 😁
 
Jag är ledig på julafton, jobbar hela helgen nu och alla mellandagar.
Blev bjuden till julfirande hos morbror med kusiner men tackade nej.

Jag och Ruben ska ta sovmorgon innan vi går promenad till stallet. Molnet ska också få komma ut på promenad, tar nog på honom tomteluvan dagen till ära 😁

Har köpt köttbullar och prinskorv, Ruben kommer bli så lycklig.
Annars ska jag inte göra något juligt alls. Städa och tvätta eftersom det är veckans lediga dag.
 
Jag är ganska socialt isolerad (delvis ofrivilligt, men inte enbart) hela året så upplever inte julen som så mycket värre än annars på det sätt som många verkar göra. Kanske beror på att jag (av samma skäl) inte har så mycket "jul" rakt uppe i nyllet som ifall man rör sig bland en massa folk som håller på med alla förberedelser.

Det jag märker av mest är att TV sänder massa repriser man sett förr och aktiviteten på t.ex. Buke avtar så det blir brist på sådant som fungerar som utfyllande förströelse.
Ska ringa obligatoriskt samtal (plikt inte nöje) till mamma på julafton och sedan kommer jag följa paketöppningen i secret santa-tråden.
 
Jag ska fira jul på annat håll men finns hemma fr o m annandagen. Om det finns någon/några som vill fira försenad jul så är huset öppet. Jag är (nog) okänd här under mitt nuvarande nick men har varit aktiv i många år under ett annat namn.
 
Bra att du loggar ut.
Det finns ju en baksida med sociala medier. Man matas med saker som man inte själv valt och ofta vill man bli bekräftad i hur bra man har det, och inte gnälla. Vilket gör att det ser ut som alla andra har det så bra..
Jo så är det
Jag lider eg inte av att vara ensam
Men minnen från förr framkallar ångesten
 
Jag blev lite oförhappandes ensam, det var inte planerat, men har inget problem med det. Jag satsar på lång skön strandpromenad, god mat som jag känner för oavsett om det är julmat eller inte och sen filmkväll med godis och vin. Ja, och så lär jag titta in här rätt mycket också, som de flesta dagar :D
 
Ledig, firar inte jul. Åker till hästen. Ska hänga med en israelisk kollega.

Jag kör lite alternativt pynt ;)

CCACEDD5-9467-4D23-910C-E7C864B1EF43.jpeg


Jag firar inte heller jul. Dock ska jag äta lunch med min ungdomliga kusin på Sturehof. Därefter går vi nog förbi ett gäng vänner för lite ost och vin :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 140
Senast: Whoever
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 804
Senast: ako
·
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
73 859
Senast: Mineur
·
Tjatter Beställde mat från företag som erbjuder matleverans nyss då jag har för ont för att gå ut och handla mat ikväll. Budet ringde upp och...
2
Svar
27
· Visningar
4 023
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Svensk politik nr 3
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp