Julaftonstråden 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag jobbat 4,5 timme, åkt till julfirande 1 och ätit, sett på Kalle och öppnat klappar, åkt till ställe 2 och bytt julklappar och sedan åkt till ställe 3 och spelat julklappsleken. Nu är jag så trött att jag är nära till gråt. Sista året det får vara så här nu, nästa år kommer vi förhoppningsvis ha en liten åttamånaders så det finns all anledning till ändring av julfirandet. 26 år av flängande fram och tillbaka mellan ställen på julafton räcker gott och väl.

Samtidigt är jag så tacksam över att ha så många fina människor att fira jul med, men det tar lite knäcken på mig. Imorgon är det dags för julfirande nr 4...

En rolig sak var att jag lyckades hitta en present till min bror (som kan vara världens absolut svåraste människa att köpa något till!) som han blev jätteglad för. :) Kul när det blir en fullträff!
 
Katten vill också vara med :D

IMG_20181224_211328_249.jpg
 
Inne igen, traktorn gick igång så nu finns det ved inne (men så klart krånglar pannan och vill inte riktigt brinna:cautious:) och lammen är vattnade och nattade, hästarna är inne och fodrade. Nu film (The spy who dumped me) och lite ”försiktigt” övertalande av pannan att den visst vill ge mig värme i natt...
 
Hemkommen efter jullunch med släkten och mys med föräldrarna på kvällen. Blev väldigt trevligt!
Väldigt skönt att bädda ner sig i laggande med nöjd katt och på fånig film på tv :)
 
Hann se hälften av Harry Potter och den flammande bägaren innan det var dax att åka till jobbet. Ovanligt lugnt här så har hunnit börja titta på Tomten är far till alla barnen som går på fyran 😊. Hoppas på en lugn jobbnatt!
 
Även här har jag och hundarna hoppat i säng. Imorgon ska vi öppna julklappar, och jag råkar veta att de (vi) kommer få något som vi kommer vilja prova på en promenad ganska omgående, och dessutom skulle jag vilja rida båda hästarna, så håller tummarna att jag fortsätter må bättre imorgon :)
Godnatt och god jul!
 
Jag tvärsomnade på soffan framför TV:n! :laugh: Det har varit för mycket stress på sistone så hjärnan tar nog chansen att sova när den ges :up: Det var en lagom chill dag igår iaf och maten var god. Kisse fick lite skinka och och fick slicka tallriken jag ätit sill och lax på.

God fortsättning på er!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 140
Senast: Whoever
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 804
Senast: ako
·
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
73 855
Senast: Mineur
·
Tjatter Beställde mat från företag som erbjuder matleverans nyss då jag har för ont för att gå ut och handla mat ikväll. Budet ringde upp och...
2
Svar
27
· Visningar
4 023
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp