Bukefalos 28 år!

Julaftonstråden 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
God Jul 🤶 Feliz Navidad! Jag har inte tagit mig ur sängen ännu, borde väl men det är ju ingen brådska. Bara mig själv att ta hänsyn till och idag är jag snäll tydligen 😁
Har ringt runt till familj, några samtal kvar, sen är det bara frukost o film som gäller. Känns som en bra plan!
Hoppas ni har det bra!
 
Vilken bra tråd!

Jag har inget emot att fira jul så jag går över till mamma vid 15 och hänger med henne, hennes särbo och hans son. (Inga julklappar och högst begränsat julbord.) Får man vara med ändå eller vill ni ha tråden i fred från julfirare?

Just nu har jag tvättid och passar på att städa undan lite.
 
God jul till alla! Oavsett om ni firar eller ej hoppas jag ni får en bra dag precis som ni vill ha den! Vi, jag och mannen, är ensamma i år och firar med lite julmat och att ge varandra julklappar. Ska ta en en promenad lite senare också, är skönt att komma ut och röra på sig lite en sån här dag tycker vi.

Hoppas dagen inte blir för jobbig för någon läste att det väckte jobbiga minnen för nån.
 
Jag börjar undra om jag har tagit fel på datum. Mina föräldrar syns inte till! Extremt olikt dem.

Det får mig att minnas en julafton för massa år sen. Vi skulle för första gången ha julafton hemma hos oss och stressade runt för att ordna mat, gran, städa och julklappar. Dagen kom och alla dök upp utom svärföräldrarna. Mannen ringde dem och det visar sig att vi i all stress glömt att bjuda in dem. :oVet inte hur det kom sig att vi inte hade pratat med dem om julfirandet alls innan men vi hade fullt upp med jobb, barn och allt annat så det hade inte blivit av. Som tur var så bodde de inte så långt bort och kunde komma. Sen desa skriver vi alltid lista på vilka vi ska bjuda in.
 
Det har med julstress - tror ni att det ar en generationsfraga?
Jag ar hemma hos familjen, men det ar mer ett julfirande att hantera an att njuta av.

Mamma ar 50-talist, medans mina vanner fran 80/90 talet ar betydligt mindre brydda om att "allt blir ratt" for julen, att det handlas och stadas etc. Har jag bara valt vanner som ar mer avslappnade, eller tror ni det kan ligga en generationsfraga i det ocksa?
 
Det har med julstress - tror ni att det ar en generationsfraga?
Jag ar hemma hos familjen, men det ar mer ett julfirande att hantera an att njuta av.

Mamma ar 50-talist, medans mina vanner fran 80/90 talet ar betydligt mindre brydda om att "allt blir ratt" for julen, att det handlas och stadas etc. Har jag bara valt vanner som ar mer avslappnade, eller tror ni det kan ligga en generationsfraga i det ocksa?

I min familj är det ingen som är julstressad :) Jag är 80-talist och mina föräldrar 50-talister.
 
Jag är ofrivilligt frivilligt ensam idag kan man väl säga. Ofrivilligt på så vis att jag gärna hade haft en mysig julig jul med nära och kära. Frivillig på så vis att jag väljer att inte fira jul med min familj eftersom jag upplever det stressigt, dyrt, krångligt (en hel dags resande åt varje håll) och emotionellt jobbigt på många sätt.

Min ganska nyblivna sambo är hos sin familj över dagen och jag hade varit mer än välkommen dit, men känner dels ungefär samma känslor över att fira med folk jag inte känner som att åka hem, dessutom skulle det dåliga samvetet gentemot min familj bli långt värre om jag skulle fira med andra. :(

Jag tänker snart bege mig ut på stan och se om jag hittar något kul att köpa till sambon (som tydligen köpt julklapp fast vi inte skulle), sen ska jag laga god (inte så julig) mat, städa lite, se på tv/serier och dricka för mycket vin.

Hoppas ni alla har en fin dag, oavsett hur den ser ut! :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 690
Senast: Whoever
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 219
Senast: ako
·
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
74 670
Senast: Mineur
·
Tjatter Beställde mat från företag som erbjuder matleverans nyss då jag har för ont för att gå ut och handla mat ikväll. Budet ringde upp och...
2
Svar
27
· Visningar
4 066
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp