Julaftonstråden 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jahapp. Kom hem till en krasslig hund... om även slutet på året går i samma anda som resten av det kommer det här att bli en svindyr jul som slukar ALLA julklappspengarna med ett veterinärbesök på juldagen. Dyraste jourtiden på hela året. :grin:
Jag håller verkligen, verkligen tummarna för att så inte är fallet dock! Min stackars lilla tant. :heart

Annars är lägenheten varm och mysig, jag har hällt upp en GT och ska äta kycklingsallad!
Affären sålde dessutom ut allt kött med kort datum för typ inga pengar alls så jag har en trekilos fläsksida plus två rejäla lammfiiler i frysen ifall jag känner mig ambitiös någon dag framöver. :D
Häromåret behövde min häst veterinär både påsk, midsommar och jul. Samma år!
 
Häromåret behövde min häst veterinär både påsk, midsommar och jul. Samma år!

Det är så jäkla klassiskt! Nästan tragikomiskt.
Det är antingen helg eller mitt i natten helt enkelt - och det här året ar verkligen inte varit terrierns år så jag hoppas verkligen att det bara är lite krånglig mage och ingenting värre. :heart
Men det finns i alla fall alltid en jour och själva mottagningen är bara tre hus bort! Så det kunde vara värre liksom. :)
 
Det är så jäkla klassiskt! Nästan tragikomiskt.
Det är antingen helg eller mitt i natten helt enkelt - och det här året ar verkligen inte varit terrierns år så jag hoppas verkligen att det bara är lite krånglig mage och ingenting värre. :heart
Men det finns i alla fall alltid en jour och själva mottagningen är bara tre hus bort! Så det kunde vara värre liksom. :)
Hopplöst med det där kring veterinär och jourtid. Grannens häst har stått på klinik sedan i torsdags kväll..
Fast då blir det kanske inte extra jourtillägg om den redan är inne?
Hur som helst får den komma hem i morgon, så skönt.

Mina är friska, vad jag vet. De får gärna hålla sig så över helgen.

Vad felas lilla vovven?
 
Häromåret behövde min häst veterinär både påsk, midsommar och jul. Samma år!
Min pålla blev sjuk 23/12 ett år, förstoppning, jourhavande veterinär kunde inte häva det, så det blev ilfart till Strömsholm. Hade just köpt henne (20/12) så försäkringen hade inte börjat gälla än.
Det blev en mager jul i det Oldieska hemmet. 23,000kr kostade den julen.
 
Jag tycker att den här julen bara har känts jobbig och jag är glad att det snart är över.
Min mamma dog i år, ganska dramatiskt och har lämnat ett stort hål.
Det blev bara inte jul öht utan henne.
Förlorade min hund också så ingenting är som det borde, bara tomt och skit.
Nu är jag på jobbet och har ångest över att pappa är ensam idag.
Blah 😟

"Gillade" ditt inlägg men såklart inte för att jag gillade det som hänt, utan för att jag kände så med dig! Usch så hemskt :cry::heart Har du stöd runtomkring dig?
 
Ensam jul i år, hade inte riktigt räknat med det, men det blir nog bra, är för trött för att orka med folk ändå. Ätit ”jullunch”(hårdmacka med skinka, senap och äpplemos) nu dags att gå ut o ta in hästarna och sen se om jag får igång traktorn så jag kan ge lammen mer vatten och köra in mer ved så det inte blir så förbaskat kallt:D.
 
Jag tycker att den här julen bara har känts jobbig och jag är glad att det snart är över.
Min mamma dog i år, ganska dramatiskt och har lämnat ett stort hål.
Det blev bara inte jul öht utan henne.
Förlorade min hund också så ingenting är som det borde, bara tomt och skit.
Nu är jag på jobbet och har ångest över att pappa är ensam idag.
Blah 😟
Usch, ett så tungt år du haft :( Hoppas det vänder för dig och känns bättre snart :heart
Vet inte hur mycket det finns hemma bara... Men ja, jag får nog kolla upp något enkelt recept och se om det kan gå att få till :)

Cornflakeskola är världens lättaste och väldigt gott om du bara har ingredienserna! Smör, socker, sirap, kakao, cornflakes (gärna också vaniljsocker och cocos, men inte nödvöndigt!) Vill du ha recept?
 
Nu har ena vovven tjatat på mig i en halvtimme om den där kvällspromenaden, så det är väl lika bra att ge sig ut då :p Ska bara ta upp nåt gott ur frysen först (till dem alltså, inte mig).
Sen kanske jag tar tag i det där pepparkaksbaket. Jag inbillar mig att jag kanske skulle bli lite hungrig av doften av nybakta pepparkakor? :d
 
Hej alla! Här är en till ensam julfirare. Orkade inte med det sociala helt enkelt. Jag valde själv att vara hemma och fick julmat levererad så jag känner mig otroligt bortskämd.

Är bara så :rage:! Fick just veta att min pappa som ligger på sjukhus har blivit bestulen på sin plånbok. Vad är det för fähundar som härjar, särskilt nu i juletider? Tappar snart tron på mänskligheten :cry:
 
Måste visa den här bilden också. Det finns visst älg i närmsta skogen! Jäklar så stora spår :D
46789633_287671251938095_8747127312670530148_n.jpg
 
Slut på pepparkakorna här.
Temperatur ute har stigit från ca -15 i morse till -5 nu.
Har öppnad bokpaket från mamma. "Bevingad intelligens" en vetenskapsjournalist skriver om fåglarnas facinerande förmågor.
Katten tycker att hon borde få mer mat (men det är inget som är speciellt för julafton)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 140
Senast: Whoever
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 804
Senast: ako
·
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
73 855
Senast: Mineur
·
Tjatter Beställde mat från företag som erbjuder matleverans nyss då jag har för ont för att gå ut och handla mat ikväll. Budet ringde upp och...
2
Svar
27
· Visningar
4 023
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp