Bukefalos 28 år!

Julaftonstråden 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har varit i julstressen när junior var mindre :o Min familj är "gammaldax" och ska fira jul alla tillsammans på julafton (hela julaftonen!!), makens familj var inte så noga med själva julafton men ville fira med oss någon dag på julhelgen + att dom bodde 15 mil från oss... det blev ett väldigt pusslande för att hinna med allt och alla på julhelgen :down:

För x antal år sen gick svärmor bort och då dog jularna lite där.
Men för fyra år sen satte jag/vi ner foten och sa ifrån till alla, vi orkar inte helt enkelt vara alla till lags :meh:
Så nu firar vi hemma själv i total lugn och ro, jag maken och junior, på julafton på VÅRAT sätt :love:
Om vi har lust så träffar vi utvalda släktingar andra dagar istället och på ett enkelt sätt, t.ex göra något tillsammans som bio eller bara fika. Mycket bättre jular nu :heart
Fira ensamma är rätt skönt, en av mina bästa jular satt jag och min (då blivande) man hemma i soffan och åt pizza i mjukisbyxor :)
 
Här omkring Mälardalen skulle det slå om till mildare under natten, om de inte ändrat sig sedan jag kollade.
Men brasa är ju bra och mysigt ändå!
Såg ut som om det ska slå om här med.
Ang vården så ja jag har varit sjukskriven förut och behöver nog bli det igen
 
Vart tar dagen vägen?! Jag som skulle ta det så lugnt (och var rädd att bli uttråkad) har inte ens fått ihop min lunch än. Det spelar ju ingen som helst roll egentligen men fattar inte riktigt vad som hände :D
Även om det har vänt mot ljusare tider nu så är ju dagarna väldigt korta.
 
Har precis varit ute på en 3 timmar lång promenad med hundarna. Så skönt att det ÄNTLIGEN kom sol också :D

Verkar förövrigt som om närmsta mataffären har öppet till 22 idag :eek: Funderar på om det betyder att jag borde gå och köpa lite mer godis... Fast först vore det såklart klokt att äta lunch.
 
God jul! Magisk solnedgång idag och datorn avslöjar att jag inte kan låta bli att jobba lite.

AD040786-FA43-413C-94C9-B8EFA60FC781.jpeg
 
Tagit en tuppur på soffan. Läst impectakatalogen och några tidningar jag legat efter med.
Ska försöka reducera tvätthögen på strykbrädan lite. Bara lite.

Hoppas det finns feelgood på Playkanalerna.
Lite eländigt att det är röda dagar mitt i veckan.
Jag har långtråkigt.
 
Ridit en sväng, lite för hårt i backen för något avancerat, men skritt i skogen är mysigt det också.

Hästarna har fått massor med extra morötter och snart ska katterna få sitt lilla extra. Jag tänkte värma en findus fiskgratäng till mig själv.

Och så bär jag ved och eldar, så tråkigt, men det måste göras. Önskar mig bergvärme, men det blir nog inte 2019 heller.
 
Även om det har vänt mot ljusare tider nu så är ju dagarna väldigt korta.

Men klockan går väl inte snabbare/långsammare för det?! :cautious::p

Har precis varit ute på en 3 timmar lång promenad med hundarna. Så skönt att det ÄNTLIGEN kom sol också :D

Verkar förövrigt som om närmsta mataffären har öppet till 22 idag :eek: Funderar på om det betyder att jag borde gå och köpa lite mer godis... Fast först vore det såklart klokt att äta lunch.

Till 22!? :eek: Jag blev både förvånad och jättestressad av att allt, inklusive matbutiker, stängde kl 14 här idag. Är inte van att behöva planera vad jag vill äta till middag i förväg....

Tagit en tuppur på soffan. Läst impectakatalogen och några tidningar jag legat efter med.
Ska försöka reducera tvätthögen på strykbrädan lite. Bara lite.

Hoppas det finns feelgood på Playkanalerna.
Lite eländigt att det är röda dagar mitt i veckan.
Jag har långtråkigt.

Tipsa gärna om feelgood om du hittar något :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 675
Senast: Whoever
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 212
Senast: ako
·
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
74 622
Senast: Mineur
·
Tjatter Beställde mat från företag som erbjuder matleverans nyss då jag har för ont för att gå ut och handla mat ikväll. Budet ringde upp och...
2
Svar
27
· Visningar
4 065
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp