Julaftonstråden 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit på litet julfirande hos bror med familj. Vi var 10 personer allt som allt, så verkligen ingen "jätte-baluns". Det har blivit tradition de senaste åren att min bror bjuder på kalkon på julafton, och så även i år. Jättegott :) ! Barnen öppnade sina julklappar, vi tittade på Kalle.... Och nu sitter jag här hemma med elfilten i soffan, tittar på TV, dricker bubbelvin och äter chips. Hur skönt som helst... :) Maken och jag har några julklappar var att öppna, och vi tar en i taget.
 
Rekommenderas: Karl-Bertil Jonssons julafton på SVT1
Tittar men gillar inte. Minns med glädje tiden då julsällskapet nöjde sig med att se Kalle Anka men nuförtiden är det visst obligatoriskt även med Kan du vissla Johanna och Karl-Bertil Jonsson. Jag förstår inte alls poängen med att se samma program år efter år, när det sker på bekostnad av samtal med sällskapet. Kalle Anka var inte heller perfekt på så vis men det var i alla fall bara en timme.
 
Kissen kan väl fånga en fågel :angel::o
Enligt kisse så går man inte ut mer än man måste på vintern.
Här finns aldrig en enda fågel på vintern. Antingen så försvinner de långt in i skogen eller så bor jag i domherrelöst land.
Men om ett par dagar när de rear ut överblivna julskinkor för 20 kr/kg så kommer hon få sitt julgott.
 
Är bara så :rage:! Fick just veta att min pappa som ligger på sjukhus har blivit bestulen på sin plånbok. Vad är det för fähundar som härjar, särskilt nu i juletider? Tappar snart tron på mänskligheten :cry:

Verkligen för jäkligt, men tyvärr inte ovanligt :( Sjukhus är ett smörgåsbord för tjuvar.
 
Happ. Klockan är 20:23. Jag har ätit allt jag kan komma på att äta. Har spelat gitarr, sjungit, motionerat hundar, druckit tusen koppar te, tittat på det lilla som finns att se på tv...

Nu då?! Och HUR ska jag klara ytterligare 2 dagar innan det är dags att jobba igen?
 
Här var det pepparkakor!
Det tog lite längre tid än beräknat, eftersom granen enligt uppgift (från ena hunden, enda vittnet ;):cautious:) svimmade helt utan anledning. Var alltså tvungen att städa upp gran + trasigt pynt mitt i bakandet :rofl::banghead:

Får se om jag orkar dekorera pepparkakorna ikväll, eller om det får vänta tills imorgon :)
 

Bifogade filer

  • IMG_20181224_205832.jpg
    IMG_20181224_205832.jpg
    309,4 KB · Visningar: 11
Happ. Klockan är 20:23. Jag har ätit allt jag kan komma på att äta. Har spelat gitarr, sjungit, motionerat hundar, druckit tusen koppar te, tittat på det lilla som finns att se på tv...

Nu då?! Och HUR ska jag klara ytterligare 2 dagar innan det är dags att jobba igen?

Tycker du om att pyssla? Sånt brukar jag kunna roa mig med ett tag iallafall :) Annars kan man alltid gå och lägga sig ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 142
Senast: Whoever
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 804
Senast: ako
·
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
73 865
Senast: Mineur
·
Tjatter Beställde mat från företag som erbjuder matleverans nyss då jag har för ont för att gå ut och handla mat ikväll. Budet ringde upp och...
2
Svar
27
· Visningar
4 028
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp