Bukefalos 28 år!

Jultråd 2014

10806236_10152523758825924_5465789204006599336_n.jpg


Kanske en idé till nästa år? ;)
Katten kan klättra dock... och små träd är de bästa.
 
Just nu står lite (eller rättare sagt mycket) snö på önskelistan, jag får inte riktigt in rätt julkänsla utan den. Julbaket går vidare, nu står åtta olika sorters tryfflar på tur. Jag måste bara till affären först och köpa ett till kilo choklad :o Jag har sett framför mig en fin glasburk fylld med tryfflar i olika färger och smaker, och efter mycket om och men har jag lyckats välja recept. Det är inte lätt, när allt verkar så himla gott :d

I helgen ska vi äntligen köpa julgran! Den får sedan bo på altanen, ouppfälld, tills dagen innan julafton. Då åker den in samtidigt som allt julpynt plockas fram, jag längtar något otroligt :love: I helgen ska jag även börja slå in julklappar hade jag tänk, för idag borde det sista paketet landa i brevlådan. Brunt papper (sånt där som ser så gammaldags ut) och rött lack blir det i år också, men jag har inte bestämt mig för om jag ska köra på rött eller brunt snöre än. De andra åren har jag använt vanligt paketsnöre, men det passar inte riktigt till lacket och pappret, så i år funderar jag på att gå all in och skaffa "gammaldags" snöre också. Jag får fundera vidare på det :p
 
Försökte mig på bräck idag, av mörk och vit choklad med krossade polkagriskäppar på. Blir lätt mer sånt vid jul! :d

10844127_887674517923532_2031561045_n.jpg


Brukar ju göra brända mandlar vid jul, måste fan prova göra bräck med brända mandlar på :D
 
Idag försökte jag mig på att göra lussekatter men de blev tyvärr inte så bra och växte knappt någonting, skyller på att jag aldrig använt torrjäst förut. Det fanns inte heller någon för söta degar, vet inte om det kan ha spelat in. Tur nog gjorde jag inte så många så får göra ett nytt försök snart.
 
Här ska alla snögubbar packas upp strax och invadera biblioteket :love:.
Tomtarna som ska invadera köket får vänta tills nästa helg... om dom kan hålla sig :cautious:.
 
Igår gjorde jag mozartkulor. De är nästan slut idag. :p Just nu står en saffransdeg på jäsning och en sats skumtomtefudge på kylning. :d Degen blev dock inte så lyckad men det går väl säkert att baka ut och göra något av den också. Ska göra som vanliga bullar med vanilj, smör och mandelmassa som fyllning så det är lättare att maskera en dålig deg då än om man gör lussekatter. :D

Känner mig för övrigt som min mor där i köket med julbak, julförkläde och jullåtar på radion... :love: Några av mina finaste barndomsminnen var när mamma jobbade kväll och när jag kom hem från skolan luktade det bullar och kakor och det var jullåtar på radion.
 
Fast Mix megapols julmusik SUGER! Bara samma låtar om och om och om igen... :down: Efter att ha lyssnat på mix i 2 timmar hade jag hört "Mer Jul" fyra gånger. Dessutom har de en irriterande förkärlek till den hemskt gnälliga versionen av jag såg mamma kyssa tomten med jackson5.

Då rekommenderar jag hellre P4 Bjällerklang! Mycket mer variation :)
 
Fast Mix megapols julmusik SUGER! Bara samma låtar om och om och om igen... :down: Efter att ha lyssnat på mix i 2 timmar hade jag hört "Mer Jul" fyra gånger. Dessutom har de en irriterande förkärlek till den hemskt gnälliga versionen av jag såg mamma kyssa tomten med jackson5.

Då rekommenderar jag hellre P4 Bjällerklang! Mycket mer variation :)

Går P4 Bjällerklang bara på internetradio eller vanlig oxå?

Lyssnade alltid på den förr men jag tycker det är ett sådant bra initiativ av en vanlig, stor radiokanal att enbart spela julmusik så jag vill stöjda dem :D Har iofs inget emot julmusiken heller, typ samma låtar som på min egna lista :o

Men nu blir det Bjällerklang resten av arbetsdagen iaf :D
 
Och jag lyssnar helst på P2 Klassisk jul för det är så mycket mer stämningsfullt *känner mig tantig* :D
 
Går P4 Bjällerklang bara på internetradio eller vanlig oxå?

Lyssnade alltid på den förr men jag tycker det är ett sådant bra initiativ av en vanlig, stor radiokanal att enbart spela julmusik så jag vill stöjda dem :D Har iofs inget emot julmusiken heller, typ samma låtar som på min egna lista :o

Men nu blir det Bjällerklang resten av arbetsdagen iaf :D

Det vet jag faktiskt inte! Brukar lyssna på internetradio :)
 
Nu har jag beställt 5 st filmer med jultema :P
Jag var sugen på att titta på julfilm igår men insåg att jag inte hade några.
Filmer med jultema?! Vilken bra idé :up: Vilka har du köpt?
Jag har Grinchen, men sen kom jag bara på Scrooged med Bill Murray... javisst´ja Ensam hemma-filmerna...
Men sen då :confused:
 

Liknande trådar

Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 712
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Jag och mina två vänner ska åka bort över en helg första helgen i oktober. Har ni tips på fina inte alltför dyra spahotell ungefär här...
Svar
8
· Visningar
411
Senast: Malin_L
·
Kropp & Själ Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråd. Men den landade här tillslut. Födde barn i oktober -23. Mensen kom tillbaka efter...
Svar
2
· Visningar
274
Senast: annersia
·
Fordon Måste så småningom byta bil. Vill ha en automatväxlad lite högre bil, årsmodell 2014 och nyare och körd under 10 000 mil. Har kollat...
Svar
3
· Visningar
218
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Dra hästsläp med Tesla Y
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp