Bukefalos 28 år!

Juridisk abort

Intressant förslag. Spontant är jag ganska tveksam till att det är rätt väg att gå även om det finns en orättvisa i dagens system. Jag är inte säker på att det finns någon bra lösning på den orättvisan.
 
Misstänker att man kanske släcker ut sexdriften. Tänkte på nån jycke som en kamrat hade som fick kemisk kastration som prov om den skulle kastreras. Det är väl bra, inget sex inget problem, eller så får karlarna göra som de gör, på egen hand.


Men om man vänder på resonemanget då - Tjejen vill inte ha barnet men karln vill? Han har inte så lätt att bära fram det själv precis.
 
Misstänker att man kanske släcker ut sexdriften. Tänkte på nån jycke som en kamrat hade som fick kemisk kastration som prov om den skulle kastreras. Det är väl bra, inget sex inget problem, eller så får karlarna göra som de gör, på egen hand.
Med manliga p-piller menar du?
Ja vissa kvinnor uppger ju att de får minskad sexlust av p-piller så den risken lär väl finnas.
 
Det är två saker som jag inte riktigt förstår.
Den ena är varför människor verkar så totalt maktlösa mot sina drifter att de inte lyckas med att ha säker sex?
Och det andra är att folk nödvändigtvis måste ha sex som innebär risk för graviditet?

Man kan ha massor av rolig sex utan att para sig på djurens vis.
 
Själv hade jag aldrig litat på en man som hävdade att de åt p-piller. Jag förstår å andra sidan heller inte hur män litar på kvinnor som säger att de äter p-piller.

Bara dumt att förlita sig på p-piller gällande en ny sexpartner. Kondom ska enligt mig bäras så länge man inte är i ett förhållande - även om man är skyddad mot graviditet, där man faktiskt litar på sin partner gällande andra skyddsåtgärder. Och jag slipper gärna ev. könssjukdomar och skyddar mig därmed inte bara mot oönskad graviditet med kondom.
 
Helt sjukt att man vill låtsas att ett barn inte existerar!!

Antingen är det en abort eller så är det ett BARN med rätt till sina föräldrar och att kalla det "juridisk abort" är bara ologiskt --> kalla det åtminstone för vad det är nämligen "avsägande av ansvar för sitt barn" att LÅTSAS att barnet inte finns är inte samma sak som att göra en VERKLIG abort

I scenario "juridisk abort" finns det ett barn
I scenario "verklig abort" finns det inte ett barn

Hur i helvete kan de scenariona ens jämföras med varandra utom på en jävla sandlådenivå??!!!
 
Helt sjukt att man vill låtsas att ett barn inte existerar!!

Antingen är det en abort eller så är det ett BARN med rätt till sina föräldrar och att kalla det "juridisk abort" är bara ologiskt --> kalla det åtminstone för vad det är nämligen "avsägande av ansvar för sitt barn" att LÅTSAS att barnet inte finns är inte samma sak som att göra en VERKLIG abort

I scenario "juridisk abort" finns det ett barn
I scenario "verklig abort" finns det inte ett barn

Hur i helvete kan de scenariona ens jämföras med varandra utom på en jävla sandlådenivå??!!!
Jag tycker också att det låter så fruktansvärt ur barnets perspektiv.
Som att en man bara kan skriva på ett papper och så är den saken ur världen.
Barnets rättigheter då?
Sen kanske pappan inte väljer att vara i barnets liv idag ändå,, men nej..
Tänk om barnet vill söka upp pappan då? Ska hen inte ha rätt till det då?
 
Jag tycker också att det låter så fruktansvärt ur barnets perspektiv.
Som att en man bara kan skriva på ett papper och så är den saken ur världen.
Barnets rättigheter då?
Sen kanske pappan inte väljer att vara i barnets liv idag ändå,, men nej..
Tänk om barnet vill söka upp pappan då? Ska hen inte ha rätt till det då?
Man ska inte kunna låtsas att man inte är far till ett barn som faktiskt existerar. Är man pappa till ett barn så har det INTE skett någon abort och då ska man inte låtsas som det heller.

I en abort finns inget barn det är själva POÄNGEN med en abort. Finns det ett barn som man avsäger sig ansvar för så kallas det adoption eller bara "att lämna familjen i sticket" och det alternativet FINNS REDAN!!!

Bara det att man vill ha ett finare namn på det.

Abort?? Nej finns det ett barn så var det ingen abort --> hur jävla svårt kan det vara??!!
Se och benämn saker för vad de är och försök inte åka snålskjuts på aborträtten för att få ditt avsägande av föräldraansvar att se lite bättre ut.
 
Man ska inte kunna låtsas att man inte är far till ett barn som faktiskt existerar. Är man pappa till ett barn så har det INTE skett någon abort och då ska man inte låtsas som det heller.

I en abort finns inget barn det är själva POÄNGEN med en abort. Finns det ett barn som man avsäger sig ansvar för så kallas det adoption eller bara "att lämna familjen i sticket" och det alternativet FINNS REDAN!!!

Bara det att man vill ha ett finare namn på det.

Abort?? Nej finns det ett barn så var det ingen abort --> hur jävla svårt kan det vara??!!
Se och benämn saker för vad de är och försök inte åka snålskjuts på aborträtten för att få ditt avsägande av föräldraansvar att se lite bättre ut.
Jag tycker det blir märkligt när man försöker göra detta till någon sorts fråga kring rättvisa och jämställdhet,
Att få barn kommer aldrig vara precis likadant för män och kvinnor. Och inte heller mellan individer av samma kön dvs alla kvinnor har inte samma förutsättningar och alla män har inte samma förutsättningar.
Det finns ingen eller liten rättvisa kring detta. Och man får inte glömma bort att det är ett barn det handlar om.
 
Jag tycker det blir märkligt när man försöker göra detta till någon sorts fråga kring rättvisa och jämställdhet,
Att få barn kommer aldrig vara precis likadant för män och kvinnor. Och inte heller mellan individer av samma kön dvs alla kvinnor har inte samma förutsättningar och alla män har inte samma förutsättningar.
Det finns ingen eller liten rättvisa kring detta. Och man får inte glömma bort att det är ett barn det handlar om.
Ja och man kan inte bara ändra betydelsen av abort hur som helst heller.

Abort innebär att inget barn föds.

PUNKT!!!

Abort innebär INTE att man får ett barn och bara inte tar ansvar för det barnet som fötts och existerar!! Det alternativet finns redan och det kallas INTE för abort!!!!

Åååhhh vad irriterad jag blir på hur idiotiska folk är :banghead:
 
Förstår fortfarande inte att det ska vara så jävla svårt låta bli att knulla om hen inte vill ha barn, preventivmedel i alla dess former skyddar aldrig till mer än 80-85%, vilket ALLA får lära sig redan i högstadiet om de låter bli att tramsa på "biologi" lektionerna ...
 
Ja och man kan inte bara ändra betydelsen av abort hur som helst heller.

Abort innebär att inget barn föds.

PUNKT!!!

Abort innebär INTE att man får ett barn och bara inte tar ansvar för det barnet som fötts och existerar!! Det alternativet finns redan och det kallas INTE för abort!!!!

Åååhhh vad irriterad jag blir på hur idiotiska folk är :banghead:

Det är ingen som försöker ändra termen abort. Juridisk abort betyder att det rent juridiska är likställt med vad som hade hänt om en abort skett, för den som genomgår den juridiska aborten då. Det är samma sak med brott som är "juridiskt uppklarade", det har ingenting att göra med om brottet faktiskt är uppklarat eller ej. Det kanske finns någon bättre term men tror knappas denna är skapad för att "åka snålskjuts på aborträtten".
 
Det är ingen som försöker ändra termen abort. Juridisk abort betyder att det rent juridiska är likställt med vad som hade hänt om en abort skett. Det är samma sak med brott som är "juridiskt uppklarade", det har ingenting att göra med om brottet faktiskt är uppklarat eller ej. Det kanske finns någon bättre term men tror knappas denna är skapad för att "åka snålskjuts på aborträtten".
Men det har INTE skett en abort och det är hela den gigantiska skillnaden här!

Så då kan man inte heller använda sig av ordet abort eller "vi låtsas som om det skett en abort" utan man måste anpassa sig till verkligheten och kalla saker för vad de är!!
 

Liknande trådar

Samhälle Har precis läst en låst artikel i Göteborgs-Posten där de intervjuat tre kvinnor som fått kontaktförbud utfärdade mot män". Männen har...
Svar
14
· Visningar
1 327
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 166
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 625
Senast: Nixehen
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 986
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp