Bukefalos 28 år!

Just nu är jag irriterad på... Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Ja, själv är jag så upprörd att jag knappt vet var jag ska ta vägen. Våningen & Villan var väl de med mest rumsrent svar, men det chockar mig att inte en enda persons instinktiva respons var att ifrågasätta och fråga varför det var relevant i frågan. Folk är tyvärr mer körda i huvudet än jag ens trodde var möjligt.


Men varför tror du att Svenskar flyttar från varje nytt segregrerat utanförskapsområde som skapas? Flyttar sina barn till skolor som är mindre uppblandade?
Hade svenskar velat bo i dessa områden och ha sina barn i skolor där det går många invandrarelever så hade det ju gått att ordna.

Det som mäklarna ger uttryck för är en åsikt som är vida utbredd det är bara det att majoriteten av svenskar är fega hycklare som inte vågar stå för den här typen av åsikter. Om mäklarna hade blivit varnade så hade de så klart serverat snygga men oärliga svar, precis som alla svenskar som ska förklara varför de inte bor i invandrartäta områden. Snyggt, tillrättalagt och oärligt.

Svenskar älskar invandrare men de vill inte bo i samma områden och de vill inte ha sina barn i samma skolor.
Det är iaf vad statistiken säger.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

För mig handlar det inte så mycket om var folk vill bo och ej - det kunde jag inte bry mig mindre om - men att mäklarna i artikeln möter frågan så helt utan reflektion eller ifrågasättande är vad som skrämmer och äcklar mig mest.

Jag tror och hoppas innerligt att du har fel i ditt inlägg. Jag tror inte alls att majoriteten av svenskarna är så trångsynta och elaka att de drar alla över en kam, rynkar på näsan vid ordet "arab" och genast antar att en arab ser man på långt håll; det är en hemsk människa utan utbildning och pengar som man absolut inte vill vara i närheten av. Jag tycker det är fruktansvärt obehagligt och äcklande att höra människor uttala sig om andra människor på det här viset, och det gör mig ont att höra hur felaktigt generaliserande folk är i sina åsikter.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

För mig handlar det inte så mycket om var folk vill bo och ej - det kunde jag inte bry mig mindre om - men att mäklarna i artikeln möter frågan så helt utan reflektion eller ifrågasättande är vad som skrämmer och äcklar mig mest.

Jag tror och hoppas innerligt att du har fel i ditt inlägg. Jag tror inte alls att majoriteten av svenskarna är så trångsynta och elaka att de drar alla över en kam, rynkar på näsan vid ordet "arab" och genast antar att en arab ser man på långt håll; det är en hemsk människa utan utbildning och pengar som man absolut inte vill vara i närheten av. Jag tycker det är fruktansvärt obehagligt och äcklande att höra människor uttala sig om andra människor på det här viset, och det gör mig ont att höra hur felaktigt generaliserande folk är i sina åsikter.


Du vill alltså tro att det handlar om fullkomligt naturliga och neutrala anledningar till att vi har så många segregrerade bostadsområden och att det fria skolvalet lett till ökad skolsegregration av samma naturliga och neutrala skäl?
Det är onekligen en fin tanke.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Nej, men jag vill tro att det beror på mer än att det svenska folket har bestämt sig för att alla människor som tillhör en specifik folkgrupp är elaka, outbildade personer som man ska hålla sig borta från.

Det är dock inte segregationen som sådan jag är upprörd över här, utan snarare folks spontana generaliserande inställning och oförmåga att se varje person som just en person.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Det är jättetråkigt att det finns så mycket fördomar och rädsla! För jag tror att det främst är rädsla det handlar om, det är inte alltid det ligger någon ondska bakom utan vi människor är ofta rädda för det vi inte känner till. Jättesynd och begränsande!
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

kl

Irriterad på att jag vart sjuk i en vecka nu och fortfarande mår dåligt, fy tusan. & irriterad på att jag småäter, heeeela tiden. Måste skärpa mig.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

På samma ämne, att jag varit sjuk sen barnet föddes typ. Orkar inte mer längre, vill ha "mig" tillbaka
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

*kl*

På min fantastiska kroniska värk i händerna. Hålla ett glas med dryck i är typ en omöjlighet. Tacka gudarna för sugrör!

Och den nya tatueringen kliar. SOM FAN!
 
Senast ändrad:
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

kl

På att jag just ikväll känner mig som den ensammaste människan i världen.
Och på att andra inte finns där för alltid.
Är uppenbarligen inte så bra på att skiljas från folk. Men fan.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

kl

Irriterad på att jag förmodligen blir sjuk nu.... Hur stor chans är det att jag är frisk till fredag? :meh:
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

*kl*

Tatueringsjäveln kliar FORTFARANDE. Gah!
Och sen har en vårta på handen? Vad är oddsen? Och vem har gett mig den?:rage:
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Just nu är jag irriterad på att syskonbarnen som jag träffade igår har smittat mig och jag har jävligt ont i halsen. FML :rage: :wtf: :mad: :meh: :arghh:
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

På mitt förbannade jävla fittgips (umm.. på underbenet) som känns som att det ska skava sönder smalbenet och foten som gör ont och de jävla kryckorna och AAAAHHH :arghh:
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

KL

På att jag är helt motivationslös. Skjuter på saker, ställer in saker och bara degar. Jag har legat i sängen precis hela dagen och har ingen som helst lust med någonting just nu, vet inte vad som händer... Behöver en energikick tror jag :(
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

kl

På att jag blev tvungen att ringa polisen inatt igen vilket slutade i ett gripande och på att jag ska upp om fyra timmar för jobb.. blaah, vill bara sova..:(
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

knapp

Grannen som drog igång värsta discomusiken klockan 7 i morse och fortfarande håller igång :mad:
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

kl

Är SÅ irriterad på det aset som kom på att vi ska byta fönster i huset :arghh:
De kommer klockan sju på morgonen och spikar och spikar och spikar och spikar och spikar. Sen så när det inte låter BANK BANK BANK BANK BANK BANK BANK så låter det istället DUNS DUNS DUNS DUNS DUNS DUNS.
Sen på eftermiddagen så blir de lite jazzsugna så då låter det istället BANK BANK DUNS BANK BANK BANK DUNS DUNS DUNS BANK DUNS BANK DUNS BANK DUNS DUNS DUNS BANK BANK.

:arghh:
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

kl

På att min lillebror är 15 och väääärldens långsammaste. "Kan du ta ned hunden utanför gården innan hon kissar igen, fort!!" "jaaa...." *går runt i tio minuter och hälsar på andra hundar och hänger av sig väskan och segar*

Och mamma är hysterisk.

Och mitt dåliga samvete är på ca 3miljoner för att jag inte bara kan springa ner med hunden. Skitfot.
De får gärna komma på att den läkt fantastiskt och att jag inte behöver gips mer efter återbesöket. Tralala...
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

*kl*

Min kära vän bulimi kom på besök. Vi har inte träffats på snart 3år. Trevligt möte? Nej. :( Det jag äter nu ska inte ge mig sånhär ångest.. Äter för tusan nyttig och bra mat. Men att övertala mig själv det är inte det lättaste...

I samma veva kom jag fram till att toan läcker. :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 144
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 513
Senast: Angel
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
873
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 218
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp