Just nu är jag irriterad på... Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Jag hatar mänskligheten. Sambon och jag är ute på vår dagliga kvällsrunda genom parken. Snömänniskorna har endast skottat en smal remsa, men man kunde mötas en person åt gången i bred liksom.

Vi får möte. Sambon går framför mig. Samlar dom två vi möter ihop sig? Nej!
Sambon flyttar på sig. Jag vägrar gå upp i snödrivor bara för dom går i bredd.
Detta resulterar att jag iprincip armbågar tjejen i sidan. (Ofc inte med mening. Hade dom samlat ihop sig så hade detta aldrig hänt. )
Nej, men då börjar hennes manliga sällskap skrika på mig antingen arabiska eller serbiska (hej, jag är inte språkvetare!) och blir allmänt närgången.
Uppskattar jag människor som skriker på mig typ 10 cm i mot ansikte? Neeeej.
Jag puttar ifrån mig killen, han snubblar och ramlar i en snödriva. Därefter så går vi. Människan skrek åt oss och förföljde oss en bit, tur nog vek dom av efter en stund...

Hej. Har jag berättat att jag vill flytta härifrån? Typ nu? :banghead:
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3


Neeee, vi vill ha ett lugnare liv. ;) Antingen blir det någon lugnare förort till L-a eller något. Hittar vi något lugnt ställe med någon form av civilisation, så flyttar vi troligen dit! :D Vi har även funderingarna på att flytta mot Klippan, finns många billiga gårdar i det området. ;)

Just nu känns det mer som att jag som "småorts/landet"-tjääääj är fast i en deprimerande och kaosaktig medelstor stad. :arghh:
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Ja vi kommer snart leta oss ut ur stan! Klippan och däromkring är ett alternativ för oss också, inte minst pga priset :D Men nu ska jag sluta vara OT :p
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Waaaait? Är du sambo nu? Var det inte typ igår vi skrev i pm till varandra? :o:o
Vart tog tiden vägen?!?!:eek:
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Jag tänkte också att det inte var sååååå längesen men det var visst i juli 2012 :eek: Jag har varit sambo sen 1 april förra året! :)
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Då får jag allt gratulera! :D:D:p
Vem vet, vi kanske blir grannar i en noname-ort i framtiden. :sneaky:
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

kl

Just nu är jag jätteirriterad och verkligen grinig på en gammal f.d. vän/bekant. Vi är inte ovänner eller så nu men inte i närheten av så bra vänner som vi var, därav "f.d."...

För några dagar sedan hörde jag av mig och frågade om vi skulle hitta på nåt till helgen. Fick ett ja till svar och att fredag skulle passa bra. Fredagen kom och jag hörde av mig igen om vi skulle ses. "Jag tror det, ge mig en timme så kan säga säkert" löd svaret. Två-tre timmar senare kom ett sms "Jag är jättetrött så jag ska hem och sova, men ses gärna imorgon. Jag är ledig hela dagen!" Jag svarade att jag inte var helt säker på om jag skulle hinna, men att jag skulle höra av mig. "Inga problem, jag har inga planer alls så hör av dig".
Så då hade jag ju inte planerat nåt annat i går eftersom vi preliminärt sagt att vi skulle ses.
Idag då, skickade jag ett sms igen om vi skulle ses osv. Inget svar. Ringde upp några timmar senare. Inget svar. Nu har jag lessnat ganska mycket på att alltid jaga henne, inte få tag på henne trots överenskommelser, inte få några raka besked och alltid känna mig som sista alternativet så nu tänker jag inte försöka få tag på henne nåt mer. Istället ska jag vara irriterad ett tag (det känns redan bättre när jag gnällt av mig ;)) och sen ska jag lägga henne bakom mig.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Men usch och fy vilken otrevlig människa! Jag tycker du gör helt rätt i att lägga henne bakom dig, hon verkar bara vara en jobbig energitjuv som det definitivt inte är värt att lägga någon tid på. Se det som att det är hennes förlust och var glad att du slipper henne istället, även om det såklart alltid är lite tråkigt att klippa banden med en vän (eller "vän", snarare)!
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

KL

På mitt förbannade sims spel som bara vill fungera felfritt i ett par dagar för att sedan börja krångla igen.. Blir tokig!! :banghead:
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

KL

På mig själv för att jag råkat stänga in Minimannen i klädkammaren innan jag åkte hemifrån igår. Han har således suttit i ett väldigt litet utrymme i ett dygn :banghead: Ska nu leta igenom allt och se om han har kissat ned allt, lite grann eller ingenting. Har hittills fått slänga min pilatesboll för den har han passat på att punktera :cautious:
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Kl

Irriterad på att jag åkte ända till stan och så var affären stängd. Stressat helt i onödan. Iriterrad på min dator som får spatt mellan varven. Trött idag och det är oxå iriterrande. Irriterad på att det är halt och irriterad på att cd skivorna -flera av dem! Hakar upp sig. Irriterad på att det gör ont i halsen och lite i magen. Och nu vart jag dessutom irriterad på ordet irriterad
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

*kl*

Jag har ännu ett argument till varför man inte ska flytta hit.
Vi var ute på vår dagliga kvällsrunda genom parken.
Nu har snön smält så vägen genom parken kan man typ gå 6 människor i bredd. => alltså gott om plats.

Vi ser att det kommer cyklar kommer bakom oss, så vi håller oss till sidan. Vi går på kanske 2m tillsammans, det finns 4 m över till cyklarna.

Jo men det dög inte. Cykeljävel 1 switchar förbi mig med ca 10cm mellanrum.
Cykel 2 tyckte det var asroligt att slå mig i bakhuvudet...
Så jag fäller ut min arm av ren automatik, då kommer cykel 3 som också försöker slå mig i huvudet.

Vi kan säga så här, min arm inklusive cigg hamnade rakt över hans fiiiiiiiina cg-jacka. Min cigg bröts och hamnade i hans luva.:sneaky:

Hej, karma strikes back! *segerdans*

Vad är det för fel på dagens uppfostran? Eller uppfostras inte denna grupp av ungdomar? Jag hade aldrig som 13 åring fått vara ute och cykla i en stad kl 21.30, speciellt när det inte är skola i morgon!
 
Senast ändrad:
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Och just det. Hunden tappade sin miniblinkblink-lampa på rundan. Hann inte ens ha den på i 1 dag. Gick och letade efter den på vägen hem, men hittade den inte. 80kr rätt i sjön! :rage:
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Men vad är det för skumma människor ni möter där ni bor :crazy:
Vad otroligt otrevligt gjort. :crazy:

Jag är irriterad på att jag fortfarande är jättesnorig:meh:
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Krya på dig!

*kl*

Jag är irriterad på att jag fortfarande hostar och att jag börjar tidigt imorgon. Blä! :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 635
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 505
Senast: Angel
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
858
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 103
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppfödare som slutat svara

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp