Bukefalos 28 år!

Just nu del VI

Just nu känner jag mig som en travhäst bakom startbilen som bara väntar på att den ska släppa och låta starten gå. Ivrig, förväntansfull och frustrerad. Aldrig förr har en höst varit så här händelserik och innehållit så många potentiellt livsförändrande möjligheter. Aldrig förr har en höst känts så avlägsen. Det är oerhört frustrerande att ha fasta datum på när mitt liv helt kan ställas om - lite åt det ena eller andra hållet - men veta att det är ack så lång tid kvar.

Varför har vi inte uppfunnit tidsmaskiner än?
 
Just nu hoppas jag att regnet snart ska komma! Antingen så kan det spöregna eller inte alls, men inget jäkla fjös mittemellan!
 
Just nu inser jag att jag måste dra igång operation städning här hemma trots att jag är ganska så icke-kry. Blir dock stressad och kan inte slappna av när det finns diskberg, tvätt att vika, desperat behov av dammsugning osv. Har även en liten lätt ångest över hur snabbt sommaren far förbi, känner mig inte alls redo eller så för den stundande hösten :(
 
@nexxa håller med, inte höst än :(
Även om det vore skönt att slippa denna jäkla värme.

Borde också städa, men orkar inte.
Har alla fall fått undan lite disk och tvätt idag, det får räcka.

Just nu sitter jag och tittar på film med mini, deppar över mitt kassa liv och väntar på att få veta hur det gått med mammas operation.
 
@Mirre Tiden har gått så jäkla fort i år. Förut tyckte jag den gick sakta..men nu bara försvinner den i väg och det gör mig sanslös stressad :nailbiting:
Har diskat i alla fall, finns massor av mer att göra :crazy: Får väl tid till det med nu när de lovar åska och regn veckan ut (vilket jag hoppas förändras!)

Hoppas det går bra för din mamma och att du finner någon lösning som gör att du inte behöver dig deppig över livet. Du söker jobb frenetiskt om jag inte missminner mig? Kom du in på någon utbildning? Man behöver verkligen sysselsättning, ett tag går det bra, men sen blir man rastlös
 
Just nu känner jag mig dum som påpekade en sak i en blogg som var fel, och bloggaren sa att jag har fel, men när jag visade upp fakta blev hen sur på mig och nu känner jag mig dum pga det :crazy:

Note to self: rätta aldrig någons fel. Det blir kortslutning av det.
 
Just nu tar jag mig en glas läsk i soffan för det har jag ta mig fan förtjänat efter ha dammsugit hela lägenheten med en för jävlig dammsugare som tappade munstycket hela tiden :mad::rage::arghh: (smileyserna är i rätt ordning, jag såg ut så där mot slutet) Och så är de tomma kartongerna ihopvikta, allt går med lite våld, väldigt bra terapi :devil: Saltvattensdropparna som finns här och där avslöjar hur duktig jag har varit så jag känner mig inte så taskig som steg upp väldigt sent idag trots allt :p

Nu har jag iallafall jobbat ihop lite till min hyra här hemma, och mammas väninnor kan komma imorgon :D
 
Just nu känner jag mig dum som påpekade en sak i en blogg som var fel, och bloggaren sa att jag har fel, men när jag visade upp fakta blev hen sur på mig och nu känner jag mig dum pga det :crazy:

Note to self: rätta aldrig någons fel. Det blir kortslutning av det.

Personen blev så sur att hen raderade inlägget istället för att ändra en ynka mening. Så just nu känner jag mig värdelös som bara ville hjälpa. Varför tar folk alltid så illa av kritik som är av välmening? :(
 
@Matmissbrukaren Ta inte åt dig och känn dig definitivt inte värdelös. Att någon raderar ett inlägg för att densamma blir rättad, motbevisad eller whatever säger ingenting om dig, men väl en hel massa om personen ifråga. Och det säger enbart negativa saker, bör väl tilläggas. Utmärkt exempel på person som sitter uppflugen på en förväxt, redan hög häst och varken kan, vill eller vågar kliva ner. Att inlägget rykte är bara ett bevis på att densamma vet att du har rätt men vägrar låta någon annan komma till samma insikt.
 
@Matmissbrukaren Ta inte åt dig och känn dig definitivt inte värdelös. Att någon raderar ett inlägg för att densamma blir rättad, motbevisad eller whatever säger ingenting om dig, men väl en hel massa om personen ifråga. Och det säger enbart negativa saker, bör väl tilläggas. Utmärkt exempel på person som sitter uppflugen på en förväxt, redan hög häst och varken kan, vill eller vågar kliva ner. Att inlägget rykte är bara ett bevis på att densamma vet att du har rätt men vägrar låta någon annan komma till samma insikt.

Det är ju faktiskt sant. Det var dessutom en skitsak jag kommenterade men som ändå var värd att rättas eftersom ett fel är ett fel.
Nåja, hen ville väl bara inte erkänna sitt fel.
Jag bad typ om ursäkt, men menade ändå på att jag har rätt. Inte svar på det dock..
 
Just nu tittar jag på House och försöker ignorera min värkande fotled.
Har inte ens gjort något, den bara värker som satan ändå. Är bara en sådan dag när det värker överallt. :down:
 
Just nu borde jag leva livet men det fungerar inte som önskat :banghead:
Så ska väl lägga mig strax.
 
Uuughh, just nu önskar jag livet ur den som kom på det här med premium grejer på tvsidorna :mad: Jag vill ju se säsong 9 av criminal minds! Inte mitt fel att vi inte har kanal 5 i sommarstugan :arghh:
 
Just nu sitter jag i sängen och degar efter en lång och rask promenad med hunden (och paddorna :nailbiting:) i regnet.
 
Just nu inser stresseeeeen av lärare som rättar långsamt. Kursslut på fredag och vill gärna ha någon dag på mig om uppgiften inte är Godkänd så den kan korrigeras. Funderar dessutom på att gå och lägga mig igen. Blev trött :p
 

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
10 11 12
Svar
226
· Visningar
7 949
Senast: SiZo
·
Katthälsa Är det fortfarande något man ”ska” göra på sina katter? Och som följdfråga, hur gör man?? Min gamla katt fick FORL tidigt och vi la...
Svar
7
· Visningar
609
Senast: tott
·
Hemmet Ni vet de där de påstår magiskt ska dra åt sig en del av håren om man kör dem tillsammans med tvätten? Finns det verkligen någon sådan...
Svar
9
· Visningar
501
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Jag har borstat och borstat i snart 14 år. Provat massor av olika borstar och kammar och det enda som hjälper helt är att borsta först...
2
Svar
23
· Visningar
963
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp