Bukefalos 28 år!

Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

(Min fetning.)

Det är väl det som diskussionen alltid handlar om?
Varför just kvinnors klädsel diskuteras och inte männens.

Kan det vara för att det finns så mycket mer kläder till kvinnor än till män? Männen nästan måste vara ganska lika klädda eftersom det inte finns något annat alternativ?
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Och varför finns det fler kläder för kvinnor än för män tror du?
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Vadå rund? O_o Du är skitsnygg, hade jag sett ut som dej hade jag haft tajt, kort klänning hela tiden, visat upp formerna..:D

Är du rätt för att se bred ut över höfterna så välj inte en "pennklänning" utan en med lös kjol. Något som är supersnyggt som till och med jag kan ha som har lite mage är babydoll modell, sitter snyggt på nästan alla och är väldigt skönt att ha på sej. Till dej med så smal midja skulle jag kunna tänka mej en babydoll med ett snyggt bälte precis under bysten..:)

Mvh Domino_s
 
Senast ändrad:
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Kan det vara för att det finns så mycket mer kläder till kvinnor än till män? Männen nästan måste vara ganska lika klädda eftersom det inte finns något annat alternativ?

Jag tror inte jag riktigt förstår vad du menar.

Eller snarare, i mitt tycke kan män variera sig lika mycket i sin klädstil som kvinnor kan - jag upplever det snarare som att valet av klädstil hos män ifrågasätts mindre än hos kvinnor. Jag har svårt att se en man starta en tråd motsvarande denna, typ "passar pikétröja min rundare figur?". Och om den tråden ändå skulle startas så tror jag formuleringar motsvarande vissa i denna tråd (t ex att vissa attribut skulle göra mannen i fråga mer eller mindre manlig) skulle vara betydligt mindre frekventa.

Men det är bara mina funderingar.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Fast jag tycker mansrollen är väldigt trång också, vad gäller kläder är den smalare än kvinnorollen. Om en man skulle vilja ha tex kjol eller klänning är det inte speciellt accepterat i samhället.
Sedan diskuteras ju kvinnors utseende mycket mer, men det är väl alla redan överens om.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

På tidigt 2000 tal "Råkade" Gudrun Schyman och hennes man ut för ett antal utförkörningar på vägarna i värmland, på väg till campingen där de hade sitt sommarställe, i samtliga fall finns det det tekniskt bevisning som visar att det var GS som körde bilen fast gubben tog på sig skulden och blev bötfälld. I den sista utförkörningen dödades mannen, som satt kvar med bälte fastspänt på passagerarsidan då räddningspersonalen kom fram. Likväl friades GS för körningen och blev enbart tillsagd att uppsöka behandling för sitt beroende.

Efter någon månad kom hon tillbaka till politiken och bildade "Feministiskt iniativ" där hon i skarpa ordalag, och i partiprogrammet, fördömde alla män som stora svin som enbart tänkte på en sak, och som exempel använde hon sin nyss avlidne man som ställt upp för henne i vått och torrt och tagit på sig skulden under hela hennes period som alkoholiker.

Senare, på GS sitt förslag till riksdagen; hur hon nu klarade ta sig för 4%sperren, klubbades en lag, som fortfarande är i kraft, där det görs gällande att "Män kan anmälas och åtalas för våldtekt och/eller ofredande enbart utifrån blickar eller tillmäle i de fall kvinnan inte har gett sitt konkreta samtycke"

Det måste ha varit på väldigt tidigt 2000-tal isf. Schyman har (enligt intervju i SVD) varit tillsammans med Jaques Öhlund sen 2001. Och han lever i allra högsta grad.

Hon gick ut med att hon var alkoholist 1996 och skrev in sig på begandlingshem 1997. Här kommer en punkt du faktiskt har rätt på. Gudrun Schyman gjorde comeback i riksdagen 1 månad efter att hon skrivit in sin på behandlingshemnet. Men det var 1997 och comebacken var i vänsterpartiet.

Mig veterligen har en partiledare kört en bil som hamnat i en olycka som dödat maken i passagerarsätet. Det var Maria Leissner år 1996, det skedde i Dalarna och ingen var onykter. Men nästan rätt var det ju ;)

Vad som finns är dock många artiklar skrivna om Gudrun Schymans rattonykterhet. Att exempelvis den här artikeln inte skulle ta upp att hon kört rattfull och hennes man dött känns ju smått otroligt.
http://m.expressen.se/nyheter/hon-har-varit-i-blasvader-forr/?partner=www
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Fast jag tycker mansrollen är väldigt trång också, vad gäller kläder är den smalare än kvinnorollen. Om en man skulle vilja ha tex kjol eller klänning är det inte speciellt accepterat i samhället.
Sedan diskuteras ju kvinnors utseende mycket mer, men det är väl alla redan överens om.

Det har du ju faktiskt rätt i, jag var visst själv så trångsynt att jag inte ens tänkte så långt..
 

Liknande trådar

Fordon Jag har nu en Volvo v50 som jag egentligen är väldigt nöjd med, årsmodell 2012. Men det har varit väldigt mycket reparationer senaste...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 077
Senast: Jeps
·
Kläder & Bli fin Nu skulle jag vilja ha svar av er som har liknande storlek som mig- 105/110 f/g. Utan bh har jag inga problem men strax efter att jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 337
Senast: Scata
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 822
Senast: Grazing
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 572
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Lastnät till bil

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp