Kanske är jag bara löjlig

Sv: Kanske är jag bara löjlig

Fy fasiken, hoppas din fröken blev bra igen, med tanke på såren hon hade..
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

Jodå, det har varit en lång och jobbig väg uppåt men fysiskt mår hon riktigt bra idag - hon har lyckats behålla fölis och ska föla om en månad. Såret har varit det lilla problemet och det fick hon enligt uppgift av att hon slog runt i seminspiltan. Hullet tog ett bra tag att komma tillrätta med men det svåraste har ändå varit den psykiska biten - hon litar inte på okända människor. Vet inte om hon någonsin kommer tillbaka helt och hållet - det får tiden utvisa.

Så här ser hon i alla fall ut nu:

DSC_0030r.jpg

DSC_0054r.jpg

DSC_0071r.jpg


Förlåt TS - inte meningen att kapa din tråd, ville bara visa hur fort det kan gå utför. Hoppas det går bra med din häst!
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

Grattis till Fölis och vilken härlig bebismage :) Min foderpålle får fölis i sommar men har redan vuxit ur allt vad sadlar heter.

Tack och lov att hon har repat sig. Hoppas Fölis är så in i bänken fin nu bara så du får lite plåster på såren!
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

Och jag tänker att det där om enmanshäst mycket väl kan vara ett sätt att i förväg bädda för att de problem som visar sig ha uppstått ridmässigt under denna "beridares" pedagogiska omsorg ska kunna bortförklaras med att hon bara släpper upp "beridaren" och inte fungerar för dig.
Kort och gott: jag tror hon har bråkat med din häst, ordentligt. Förhoppningsvis har jag fel.
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

Hej Ela!

Jag hittade denna tråd lite i efterhand och blev väldigt berörd av historien. Hur gick det sedan? Återhämtade hästen sig? Är hon riden idag?

Är så nyfiken på vart historien slutade...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 943
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 276
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 108
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 799

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp