Bukefalos 28 år!

Kanske är jag bara löjlig

Sv: Kanske är jag bara löjlig

kl (delvis)

Först vill jag bara tacka alla som bryr sig.

Jag har inte jättelång resa dit utan vi bor cirka 3 timmar bort, problemet är barnvakt jag har en autistisk flicka och en sån resa skulle vara jättejobbig för henne och alla andra i bilen...

Men just nu är min oro större, hon skulle skickat bilder på henne i går vilket hon inte gjorde. Hon sa att hon gjort det men jag har inte fått några.

Jag pratade med henne förut och hon kan inte säga när jag kan komma och hälsa på. Hon har hela tiden så bra bortförklaringar.

Jag tror nog hästen mår bra men något är fel med ridningen. Hon säger att hon vill kunna rida hästen ett par dagar innan jag kommer för att ha något att visa upp. Men det funkar inte på grund av snön.
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

Tre timmar åt vilket håll från Värmland? Jag håller till i Västmanland/södermanland och åker till Enköping/Stockholm varje vecka.
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

Jag vet inte om jag vill skriva ut exakt var någonstans hon står, men hade det funnit någon i närheten eller någon som kanske vet vem personen är hade det ju varit jättebra.
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

Jag tror nog hästen mår bra men något är fel med ridningen. Hon säger att hon vill kunna rida hästen ett par dagar innan jag kommer för att ha något att visa upp. Men det funkar inte på grund av snön.

Jag hade, precis som du, anat ugglor i mossen redan innan, men om jag inte gjort det så det DÄR hade fått mig att dra åt mig öronen fort som attans. För vadå 'ha något att visa upp'? Hästen ska kunna ridas i ändamålsenlig form i skritt, trav och galopp, och förstå hjälperna. Det behövs inte 'trimmas några dagar' för att visa upp något sånt inte.

Jag hade åkt dit pronto, men förstår problemet med att lösa barnvakt etc. Men skriv ut vilken stad det är iaf, det kan väl inte göra något?, och så kanske någon bukefalist finns i närheten?
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

Jag finns i Jönköpingstrakten/gränna/nässjö om det är så att pållen finns i närheten av mej... Har även nära till Tranås och lite andra småhålor runt omkringi småland.

Mvh Domino_s
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

Har troligen fixat med en barnvakt så jag kan åka i morgon, även om jag helst velat komma i väg i dag.

Nu tror ju jag att hon kommer säga att hon inte kan i morgon.

Vet inte hur jag ska lägga fram det, men jag tror jag tar med henne hem direkt.
Hon skjuter hela tiden fram datumet för när hästen skall vara klar och jag tror inte att hon kommer att vara klar till påsk heller.

Givetvis skulle jag vilja se henne rida och hur det går men troligtvis kommer jag inte få henne att göra det. Hon borde iaf kunna skritta fram och tillbaka på vägen.

Hästen står i västra götalands men inte i göteborg.
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

Men då säger du att då kan hon lägga fram utrustningen så tar du en tur själv!

Säger hon att det inte går så lär hon inte ha ridit in hästen...
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

Så bra att du kan komma iväg nu.
Jag säger som någon annan, att är hästen inriden behövs ingen trimning för att kunna visa den i alla gångarter. Om den har haft svårt att röra på sig pga mkt snö i hagen kanske det kan behövas några minuter på lina innan uppsittning, möjligtvis.
Hoppas att allt är bra med hästen.
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

Nu skrev du ju att du kanske ska åka imorn men om du vill ha hjälp så hör av dig.
Jag bor i västra götaland och har inga problem att hjälpa dig, har några fler bukare runt mig så vi kan åka några fler i såfall :)
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

Hoppas verkligen att du kommer iväg imorgon.
Bor oxå i västra götaland om det är i närheten av mej(ej göteborg).
Förstår att du ej vill skriva ut staden.Jag bor mellan vänern och vättern.
Okey att det är mkt snö men nånstans borde hon kunna sitta upp,låter som undanförklaringar.Själva har vi lyckats rida i stort sett hela vintern.
Kom på nu att en ytlig bekant hade sin häst för inridning för ngt år sedan här i västra götaland(vill ej heller skriva ut staden men kan skicka pm om du vill) och det låter som din situation.Hästen hade inte farit illa men de hade varit slöa med att ta itu med inridningen.
 
Senast ändrad:
Sv: Kanske är jag bara löjlig

Du är absolut INTE löjlig!
Hade jag varit i dina skor så hade jag åkt och checkat av läget direkt.
Även om det är en bit att åka så får du ju iaf veta.

Säg bara att den och den dagen/ tiden kommer jag.
Då vill jag ha hästen visad och så anpassas det efter rådande underlag.

Hoppas din magkänsla har fel och att allt fungerar planenligt.
I annat fall så är det ju väldigt viktigt att få reda på annat.

/J.
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

Har läst tråden och vill bara säga att jag hoppas att all oro är i onödan.
Men så tråkigt att det blivit så här för dig.
Jag hade varit superorolig över hur det gått för min häst om jag var du, men så är jag nog lite löjlig i det fallet med.

Trist om du nu blir "tvungen" att ta hem hästen utan att fått den utbildning du betalat för. Även om dom nu jobbat med hästen så är det ju trist om du inte kan få chansen att se vad dom gjort och på vilket vis.

Hade det varit jag hade jag helst velat se dom på hästen och sen att jag fått ta i alla fall en "lektion" där dom som vidarutbildat hästen varit med och guidat oss rätt. Men jag vet inte vad praxis är. Det blir ju extra svårt om dom inte har någon ridbar mark att tillgå.

Lycka till, och kör försiktigt!!!!
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

Jag hoppas att du kommer iväg imorgon och allt är bra med din häst! *håller alla tummar och tår*

Sånt här är verkligen läskigt, när man känner att det inte något som stämmer och det blir inte lättare av allt man kan föreställa sig ha hänt.

Hur det än är, så verkar det inte fungera att ha din häst där, tycker du gör rätt om du tar henne med henne hem imorgon.

Tusen styrkekramar, Maya
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

Jag hade åkt igår :D
Magkänslan brukar stämma, men jag hoppas hästen mår bra i alla fall.
Lycka till!
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

Du ser att här på Buke finns många som kan hjälpa till.....
Jag hoppas verkligen du kommer i väg för att kolla/Hämta hästen .
Om hon börjar manipulera dig och vill ha kvar hästen eller inte vill att du ska komma, SÅ STÅ PÅ DIG !!
Det är DIN Häst som DU bestämmer över .

Lycka till och låt oss veta hur det går !
Hej från Hambo
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

Hejsan! Har läst igenom tråden och ville bara säga att behöver du hjälp så finns jag i Borås.

/Withyou
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
791
Senast: valy
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 317
Senast: BornAgain
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 988
Senast: Solstig
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
355
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp