Bukefalos 28 år!

Kanske är jag bara löjlig

Sv: Kanske är jag bara löjlig

jag finns i tollered/alingsås/lerumstrakterna om du behöver hjälp och inte kommer iväg :)

lycka till
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

Om personen fortsätter att fråga så fråga när hon kan nästa gång. Rimligen bör hon rida hästen 4-5 gånger i veckan och vilken gång som helst borde duga.
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

Jag vet om iallafall en oseriös inridare i Västragötalands trakten. Vet dock inte vad hon heter men jag vet att min kompis lämnade sin häst där och fick tillbaka en häst i gott skick men när hon skulle rida krävdes ytterligare 2 månaders inridning :( Trots att hon sagt att inridaren fick ha kvar hästen sål änge hon behövde då pengar inte var något problem.

Du får gärna PMa mig namn på inridaren så kan jag kolla upp henne med mina kontakter och se vad de säger.
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

ok om du behover hjalp med barnsittning ring mig (pm for nummer) om du inte ar for langt borta.. jag ar ju i rottneros men kan ta mig till karlstad arvika etc..
bara pm om du behover hjalp..

och jag skulle inte ringa utan bara aka dit, och om hon inte ar hemma ring henne pa mobilen och sag du kommer att hamta din hast.. sa ta med karran..

lat mig veta..
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

kl - härligt att se så många som är beredda att kolla upp så allt står rätt till. Önskar att jag skrivit om min oro när vi hade ponnyn utlånad.:crazy:

TillTS - hoppas allt är ok, och att inridaren i bästa fall "bara" varit slö med att komma igång. Att hästen mår bra. Och jag förstår inte alls varför man inte skulle kunna hälsa på sin häst när man önskar. Verkar oproffsigt att skjuta upp och skjuta upp...
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

Klart du inte är löjlig! Har följt tråden och läst att du verkar komma iväg imorgon. Hoppas hoppas allt är gott med hästen - och du, ta hem den! Låt oss alla veta hur det gick!

Kram
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

Hej

Nej, du är verkligen inte löjlig. Jag skulle bli jättearg.

När jag har lämnat bort mina hästar har jag varit mycket tydlig och sagt: hur lång tid behöver du på dig för att kunna åstadkomma detta? 6 veckor? ok då får det bli 6 veckor. Och så har jag betalat för 6 veckor, och hämtat hästen efter 6 veckor.

Om din häst är borta och inte blir tränad på flera månader tappar ju du tid, och unghästar ska inte bara gå och dra efter en viss ålder. En skicklig unghästutbildare låter sig inte hindras av snö, man kan rida på plogade vägar, i skogen etc och för övrigt är snöiga fält utmärkt träning för de flesta hästar (såvida det inte är en meter med snö).

Du hade ju ett tydligt mål, så de kan knappast ha missuppfattat dig. Det är oerhört viktigt i alla hästaffärer att vara väldigt, väldigt tydlig, helst skriva allt på papper.
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

Lånar sista knappen.

TS: Hoppas du kommer iväg imorgon och att allt står rätt till!

Såg att flera andra redan erbjudit sig, men ville bara säga att jag också finns i V.G. om det är något du vill ha hjälp med.
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

*kl*

Finns också i krokarna och är bilburen så kan åka en bit om det behövs! :)
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

Är oxå jättenyfiken på hur det gått! Håller alla tummar jag har för att allt är okej!
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

Samma här. :) Jag hoppas att allt är bra och att pållen mår bra och är pigg, glad och riden.

Jag tycker det är skönt för i mitt stall är det ju ett par stycken som jobbar med att rida in/rida till hästar så när lilleman ska ridas in om några år så har jag honom i samma stall även om jag inte gör allt jobbet själv. :love: Vi har dessutom samma syn på hästhållning och hur man uppför sig mot hästen så det känns jätteskönt.
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

Jag hade inte haft det tålamodet du har.
Tar man betalt før att utføra tjænster får man allt vara særiøs.
Det hon håller på med ær inte acceptabelt alls!

Det minsta du kan begæra ær att åtminstonde få åka och se hur det går inom en rimlig tid:mad:

Visar det sig sedan att hon inte kan utføra det hon utlovat så kræv pengarna tillbaka.
Hon kan ju inte hålla din hæst hur længe som helst hæller!

Jag har førdommar om så kallat yrkesfolk inom hæst som ska tjæna pengar, litar inte på någon i førsta taget.
Finns så många dær ute som leker hæstutbildare, sadeltillpassare, hovvårdare/slagare osv.
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

Ridbar i alla gångarter är hästen efter ett par veckor om den är hos någon som vet vad den gör. Beroende förstås på vad man menar med "ridbar".
Men någorlunda koll på övergångar mellan gångarterna och säker broms, tar inte så lång tid.

Lång tid att ha den bortlämnad med tanke på vad den "kunde" när ni skickade iväg den.

Jag skulle kolla upp, eftersom jag skulle undra huruvida de överhuvudtaget tränar hästen.
Och rida in själv och låta det ta tid, eller lämna bort till någon annan.
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

Kl

Har följt tråden i tysthet men håller tummarna för att allt är bra med hästen.
Hur har det gått? Kom du iväg?:)
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

Är också nyfiken på hur det har gått - kom hon med någon undanflykt och åkte du ändå?

Min gissning är att inridaren inte orkat ta tag i inridningen av din häst och skjutit upp det för länge. Snön har gjort livet ganska besvärligt för många men det är ingen ursäkt om man har tagit betalt för en tjänst som ska utföras.
 
Sv: Kanske är jag bara löjlig

...och som i de flesta andra sammanhang, ärlighet varar längst.
Bättre då att säga som det är än att oroa ägaren som i detta fallet.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
791
Senast: valy
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 317
Senast: BornAgain
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 988
Senast: Solstig
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
2
Svar
20
· Visningar
1 100

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp