Bukefalos 28 år!

Karma när det funkar som bäst

Sv: Karma när det funkar som bäst

Mig veterligt är även tjurfäktarna levande varelser. Det är inte friskt att önska någon annan levande varelse men för livet.
Ja det är dom, människor som får stå till svars för vad dom gör mot andra levande varelser. Han ber om det mer eller mindre, och han får precis vad han förtjänar. Jag tycker inte en sådan människa förtjänar ett problemfritt liv helt enkelt, tycker allt han kan påminnas om vad han har gjort.

Sen kan han vända på det och gottgöra all skit han gör mot levande varelser, men det är en annan sak. Dock tvivlar jag starkt på att han kommer att kämpa för att få slut på tjurfäktningar efter det här. Blir han helt återställd kommer han antagligen fortsätta tortera djur sålänge han lever och sånna människor tycker faktiskt inte jag behövs. I mina ögon är dom inte värda någonting. Om dom inte ändrar sig, alla människor kan ändra sig och bli bättre människor och överlever han så får han den chansen. Hoppas han tar tillvara på den chansen också.

Det finns inte någonting friskt i att försvara tortyr av djur med att det är en tradition...precis som om dom djuren inte känner av någon smärta bara för att det är en tradition. Dom är hjärntvättade dom som sysslar med det.
 
Senast ändrad:
Sv: Karma när det funkar som bäst

Jag har då inte någon förståelse för folk som kallar andra "blodtörstiga" för att i nästa sekund önska att någon människa blir allvarligt skadad och får men för livet. Man är knappast ett dyft bättre själv då.

Tjurfäktningar tillhör kulturen, det är inget jag är så värst förtjust i men att tro att folk somm håller på det är i behov av akutpsyk är väl ändå att ta i. Det är inte så att vi svenskar är totalt skuldfria i sammanhanget, djur far illa även i Sverige.

Nej, det jag skrev var att om någon gjorde det tex mot en hund, en människa - i vårt land - skulle nog ha något som inte stod alldeles rätt till. Alltså de utför samma handling fast inte mot en tjur och det ursäktas inte som en tradition.
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

vad tror du själv ??

fy fan vilken korkad fråga



Jag tror inte på Karma över huvud taget, därför så tror jag att det är omständigheter som gör att vissa blir sjuka och inte andra, eller att vissa blir skadade och inte andra- nu har jag svarat på din fråga som jag egentligen ställde till dig så slänger tillbaka- vad tror du?
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

Det var inte riktat mot mig eller Tiny..
Man behöver inte ta på sig offerkoftan mer än nödvändigt.
Livet blir fasen så mycket roligare och enklare om man inte blir stött, ledsen, arg etc för sånt folk bara slänger ur sig.

Och jag tycker inte det är konstigt alls om en del skulle reagera, det kan vara så enkelt som att det finns personer som har det väldigt besvärligt i livet med skador, sjukdomar och ont,är kraftigt begränsade, och då ter sig dina skadeproblem som små- mindre problem- lättare att tackla ex uttryck och skriverier som detta.
Om man anser att andra tacklar problem på ett dåligt sätt, tar på sig offerkoftan, och menar det bara är att "rycka upp sig", då har man inte varit på långt när där själv.
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

Det finns inte någonting friskt i att försvara tortyr av djur med att det är en tradition...precis som om dom djuren inte känner av någon smärta bara för att det är en tradition. Dom är hjärntvättade dom som sysslar med det.

Jo, på sätt och vis finns det något friskt i det i fall som detta.

Om man agerar som du gör , gapar o skränar, skriker det är rätt åt och hoppas han skadas svårt och får lida länge, tydliggör vilken idiot det är och att det är onormalt och han inte är frisk så säger jag bara 1 sak som gör att jag hoppas du förstår:
1. Du kunde varit född i det landet själv, i samma kultur och av samma föräldrar, och varit precis likadan. Du kunde varit en av de som stod på läktaren och applåderade. Att du inte är det, och få i Sverige är det, beror inte på , som du tror, att vi är så jävla mycket bättre utan på andra saker ex, utbildning, ekonomi, värdegrunder i uppfostran.

Däremot är du som jag en lika sketen djurplågare fast i lönndom och tyvärr är det så acceptabelt att man/här du kan stå och slå sig för bröstet som du nu gör och anse sig bättre än så många andra.
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

Exakt! :bow:

*Sa han som umgåtts nästan dagligen i vinter med en lösgående avelstjur som LÄTT kunnat döda mig men valde att bli min vän, bara för att jag hanterade honom som min vän och litade på honom.*:)

Det där är bara disneytänk. Bara.

En tjur är en tjur och det kan smälla när som helst.
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

Om man agerar som du gör , gapar o skränar, skriker det är rätt åt och hoppas han skadas svårt och får lida länge, tydliggör vilken idiot det är och att det är onormalt och han inte är frisk så säger jag bara 1 sak som gör att jag hoppas du förstår:
1. Du kunde varit född i det landet själv, i samma kultur och av samma föräldrar, och varit precis likadan. Du kunde varit en av de som stod på läktaren och applåderade. Att du inte är det, och få i Sverige är det, beror inte på , som du tror, att vi är så jävla mycket bättre utan på andra saker ex, utbildning, ekonomi, värdegrunder i uppfostran.
Ja jag vet mycket väl om vilken välsignelse det är att vara född i sverige och vilken tur jag har haft som har haft vettiga föräldrar. Sen tycker inte jag att det är helt avgörande heller. Det kryllar säkert av dom i dom länderna där detta förekommer som är väldigt emot det och inte alls försvarar det, trots traditionerna. Man blir inte alltid som sina föräldrar utan kan lätt ha en annan uppfattning om saker och ting. Annars hade aldrig världen utvecklats någonting. då hade vi stått kvar på samma ställe sen stenåldern.
Däremot är du som jag en lika sketen djurplågare fast i lönndom och tyvärr är det så acceptabelt att man/här du kan stå och slå sig för bröstet som du nu gör och anse sig bättre än så många andra.
Men det här igen, känner du mig såpass väl att du tror du vet vad jag äter och vart jag köper kött osv? Eller varför uttalar du dig om vad jag stödjer och inte? Du kanske stödjer kött som fraktas långt osv och alla dessa transporter osv men nej, jag gör inte det. Jag äter otroligt sällan kött och när jag väl köper det så är det från ställen där jag vet hur djuren haft det.
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

Men det här igen, känner du mig såpass väl att du tror du vet vad jag äter och vart jag köper kött osv? Eller varför uttalar du dig om vad jag stödjer och inte? Du kanske stödjer kött som fraktas långt osv och alla dessa transporter osv men nej, jag gör inte det. Jag äter otroligt sällan kött och när jag väl köper det så är det från ställen där jag vet hur djuren haft det.



Ja det är så enkelt att tänka sig själv fri från sådant som inte man ser själv, du är precis lika delaktig i ex djurförsök som vi alla andra , vare sig vi/du vill det eller inte.

Och djur ger inte bara kött.
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

Ja det är så enkelt att tänka sig själv fri från sådant som inte man ser själv, du är precis lika delaktig i ex djurförsök som vi alla andra , vare sig vi/du vill det eller inte.

Och djur ger inte bara kött.
Jag vet att inte djur enbart ger kött, jag köper alltid saker som inte är testat på djur, och ja jag är emot djurförsök etc.

Liksom lägg ner. Jag gör vad jag kan för att köpa det som kommer från bra behandlade djur.

Jag kommer aldrig någonsin se på tjurfäktare som torterar djur på detta sättet på ett annat sätt än vad jag gör nu. Det finns inget som försvarar det där, inte traditioner eller föräldrar eller någonting. Det är inte friskt att ha kul åt en annan varelses lidande och dessutom göra det till en show. Nej, tjurfäktarn fick precis vad han förtjänade, inget mindre. Sen är det bara att hoppas han ändrar sig och lär sig, men troligen inte.
 
Senast ändrad:
Sv: Karma när det funkar som bäst

Lite kl

Men allvarligt talat.. Man MÅSTE inte ta illa upp av allt som man ev KAN ta illa upp av.
Man råkar ibland säga saker som inte var helt genomtänkta. Och vissa kan ha svårt att se saker ur andras synvinkel helt.

Jag har också haft ett rätt tufft liv med flera trauman och en hel del fysiska problem med sjukdomar/smärtor/skador.
Inte fasen tog jag illa upp av uttalandet om Karma.
För jag fattar att Martha inte tycker rätt ät tuaphua som har ont! Hon måste varit ett as!

Det var inte riktat mot mig eller Tiny..
Man behöver inte ta på sig offerkoftan mer än nödvändigt.
Livet blir fasen så mycket roligare och enklare om man inte blir stött, ledsen, arg etc för sånt folk bara slänger ur sig.

Man kan försöka fastna på de positiva sakerna i livet istället. Positiv energi föder mer positiv energi och vice versa..

Precis vad jag tänkte när jag började läsa i tråden! :bow:
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

Det där är bara disneytänk. Bara.

En tjur är en tjur och det kan smälla när som helst.

Men varför har det aldrig gjort det då? Det är inte den första tjuren jag träffat om man säger så, jag har faktiskt tappat räkningen på hur många jag vistats bland av olika anledningar. Utmanar man aldrig någon så blir man heller aldrig utmanad.
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

Nej, det jag skrev var att om någon gjorde det tex mot en hund, en människa - i vårt land - skulle nog ha något som inte stod alldeles rätt till. Alltså de utför samma handling fast inte mot en tjur och det ursäktas inte som en tradition.

Det är heller inte en tradition så det kan varken förklara eller ursäkta (inte för jag tycker det är ursäktligt men väl förklarligt). Vi har andra saker som betraktas som okej, exempelvis att föda upp och slakta djur. Våra djurfabriker är inte ett dugg bättre än tjufäktning, men det görs mer i skymundan.
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

Ingen försvara tjurfäktning här vad jag kan se. Och personligen ser jag det som sjukt att önska någon olycka oavsett anledning.
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

Ingen försvara tjurfäktning här vad jag kan se. Och personligen ser jag det som sjukt att önska någon olycka oavsett anledning.
Och jag ser det som sjukt att tycka mindre synd om en som torterar djur pga av att det är en tradition. Alla har ansvar för sina handlingar och förhoppningsvis har alla ett eget huvud att tänka med...även om det inte verkar så.
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

Nu pratar du i nattmössan, vem här har skrivit något i den stilen? Att det är en tradition är en förklaring, inget annat.
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

Jag har nu samlat på mig nordisk kriminalkrönka. Kan du bara minnas vilket årtionde du hittade bilen med liken så ska nog jag hitta igen fallet :).
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

Det är ju inte så svårt att bojkotta Peru. Jag dricker inte ens kaffe.
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

70 eller 80-talet.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag skulle vilja att det fanns olika länder där samhällena funkade på olika sätt - och att man kunde välja att bo i det land som passade...
Svar
8
· Visningar
1 323
Senast: Araminta
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 211
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 167
Övr. Hund Måste få skriva av mig, jag skriver från ett nytt konto då detta är så känsligt och skit jobbigt. Skriver i stress och ångst så ha gärna...
2
Svar
39
· Visningar
10 085
Senast: Extrakonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp