Katten låter som ett trasigt bergslejon

Ang kissandet utanför lådan så är det många honor som kissar utanför vid löp och som snällt går tillbaka och kissar på lådan när löpet är över så det är oftast ”bara” att vänta på att katten blir sig själv igen.
 
Ang kissandet utanför lådan så är det många honor som kissar utanför vid löp och som snällt går tillbaka och kissar på lådan när löpet är över så det är oftast ”bara” att vänta på att katten blir sig själv igen.
DET lät ju väldigt hoppfullt :up:

Katten ser för övrigt ganska mycket ut som den på din bild. Lite gråare :)

Mvh Miks
 
Kattslav! Det är ju precis det jag känner mej som just nu! Tydligen rensar jag hädanefter kattlådan 3 gånger om dagen :meh:

Var tvungen att fråga ägaren och det är en blandning av Ragdoll och Norsk skogskatt. Asdyr :nailbiting: Eller jag tycker i alla fall 17’ för en katt är asdyrt O_o

En sån där klösbräda köpte jag förra helgen. Den var ju så ointressant så det var inte klokt. Leksaker och en massa sprayer köpte vi samtidigt. En spray för att få den att klösa på rätt ställen, en sluta klösa på soffan spray och en för att den inte ska spraka när man klappar den. Den blir liksom elektrisk :laugh:

Pälsvård sa ägaren att det inte behövdes. Det skulle den sköta själv men jag misstänker att ägaren har en högre toleransnivå på hår. Ska googla furminator :up: Att raka den är inte snällt va :sneaky: :angel:
Klorna är sylvassa :nailbiting: Men klippa dem :confused: Ska den inte lösa sånt själv?

Jag verkar få surfa runt på Katt forumet helt enkelt och lära mig mer om dessa små ”chefer”! Tack alla tips!

Mvh Miks

Kartonger brukar vara populära. Stäng locket och klipp upp en liten öppning eller två.

Pappkassar är också uppskattade. Men klipp av handtagen så den inte fastnar och blir rädd.
 
Men det är en enorm skillnad på okastrerade katter och kastrerade sådana. Uppfödare, bra sådana, tar kullar snabbt just för att undvika löpbeteendet så mycket som möjligt. Sedan kan du välja vad du vill ha för slags katt. Korthårig, semi-långhårig beroende på hur mycket pälsvård du känner att du orkar med. Aktiviteringsgraden, vissa kattraser är mer soffpotatisar och andra mer aktiva. Det är ju det som är bra med att köpa en raskatt, du vet vad du får och du vet att katten är född av friska föräldrar. Alternativt en vuxen katthemskatt där personalen kan hjälpa dig hitta rätt katt för just dig och din sambo :up:

Det finns ingenting, absolut ingenting som går upp mot en mjuk varm hoprullad boll ned nosen nedborrad i din hals :love: Din sambo kommer smälta. Ja om katten inte bestämt sig för att du är hens människa och alla andra är helt oviktiga. :angel: Iofs kan det även slå åt andra hållet. Fråga @athena_arabians om en av hens katter som bestämde sig för att särbo var hennes människa. :grin:

images
Tyvärr har han dålig erfarenhet av min förra katt som skrek när den var på fel sida om alla dörrar. Av någon märklig anledning var alla sidor fel...:meh:. Blev inte en hel natts sömn för oss, och han är inte lika förlåtande som jag tyvärr :down:
 
Kattslav! Det är ju precis det jag känner mej som just nu! Tydligen rensar jag hädanefter kattlådan 3 gånger om dagen :meh:

Var tvungen att fråga ägaren och det är en blandning av Ragdoll och Norsk skogskatt. Asdyr :nailbiting: Eller jag tycker i alla fall 17’ för en katt är asdyrt O_o

En sån där klösbräda köpte jag förra helgen. Den var ju så ointressant så det var inte klokt. Leksaker och en massa sprayer köpte vi samtidigt. En spray för att få den att klösa på rätt ställen, en sluta klösa på soffan spray och en för att den inte ska spraka när man klappar den. Den blir liksom elektrisk :laugh:

Pälsvård sa ägaren att det inte behövdes. Det skulle den sköta själv men jag misstänker att ägaren har en högre toleransnivå på hår. Ska googla furminator :up: Att raka den är inte snällt va :sneaky: :angel:
Klorna är sylvassa :nailbiting: Men klippa dem :confused: Ska den inte lösa sånt själv?

Jag verkar få surfa runt på Katt forumet helt enkelt och lära mig mer om dessa små ”chefer”! Tack alla tips!

Mvh Miks

Hmm, att lägga 17,000 på en blandras låter helt sjukt. En raskatt med stamtavla, av båda raserna kostar 8000-10.000 tror jag, har lite dålig koll på just de raserna. Hoppas verkligen att ägaren inte håller på med BYB. Men med de raserna är pälsvård ett absolut måste! Du kan raka - det finns hundfrisörer som fixar katter också, eller ta den till en vet. Jag skulle inte rekommendera att försöka göra det själv hemma. Däri ligger besök på VC och att passa som statist för Fifty Shades of Gray. :meh:
1201560_201614204427371_sbig.jpg


Kloklippning är ett måste!!! Det finns speciella kloklippningssaxar men jag vet att många föredrar en tång istället.

Anti-stat spray är bra, vissa moppar golven med diskmedel. Men man får nog acceptera att katten är statisk nu när det är så torrt och kallt. Jag och min (korthåriga) burma får ständiga stötar när vi gosar. :D
 
Tyvärr har han dålig erfarenhet av min förra katt som skrek när den var på fel sida om alla dörrar. Av någon märklig anledning var alla sidor fel...:meh:. Blev inte en hel natts sömn för oss, och han är inte lika förlåtande som jag tyvärr :down:

Vissa katter står inte ut med en stängd dörr. Den måste igenom och om den sedan ser en stängd dörr så måste den lika envetet se den delen av reviret som nu inte är synligt. Det finns 3 alternativ:

1. Ingenting står stängd någonsin, detta omfattar när människor sitter på toa.
2. Extremt tålamod och öronproppar tills katten accepterar en stängd dörr
3. Att man redan från början köper en katt som inte har det beteendet.

Jag har alternativ 1 :angel: Ni har väl redan prövat alt 2? Mitt förslag skulle vara köp en kattunge av önskad ras och sedan lär den konsekvent hur ni vill att den ska uppföra sig. Det finns ett ordspråk att man inte kan lära gamla hundar att sitta, eftersom det är svårt nog att få unga katter att sitta är det otroligt viktigt att vara benhårt konsekvens när kattungen kommer hem till er. :) Den kommer att gråta i början men då är det bättre att någon av er sover i vardagsrummet eller var ni vill att katten ska vistas, de första dagarna.
 
Alltså ovanstående inlägg skrämde slag på mig! Jag kan överleva en vecka av trasig katt men börjar det om igen så flyttar jag tillsammans med resten av familjen :nailbiting:

Det fick mig att ringa till lokala veterinären och jag ska nu åka och hämta p-piller till det trasiga bergslejonet :up: Jag hoppas verkligen det hjälper! Tack @MJLee för tips! :)

Mvh Miks
Viktigt att tala med ägaren ang ppiller!
Det är nämligen inte helt säkert att katten kommer i löp igen efter att man gett det, så risk att den inte får fler ungar. Samt att det ökar risken för juvertumörer och livmoderinflammation (främst vid långvarit användande)
förstår dock problemet, parningssjuka katter är inte o leka med om man vill ha sin mentala hälsa i behåll....
 
Viktigt att tala med ägaren ang ppiller!
Det är nämligen inte helt säkert att katten kommer i löp igen efter att man gett det, så risk att den inte får fler ungar. Samt att det ökar risken för juvertumörer och livmoderinflammation (främst vid långvarit användande)
förstår dock problemet, parningssjuka katter är inte o leka med om man vill ha sin mentala hälsa i behåll....
Vore en välgärning för en katt som används till BYB.
 
Slutar med att katten blir kvar som familjemedlem, gärna med nån avkomma kvar med! Eller att någon av kattungarna blir hos er framöver då de inte betingade det pris som någon trodde!
 
:confused::nailbiting:

17 tusen för en blandras? Det är inte en raskatt och ingen borde betalt mer än 2 tusen för den - någon är rejält lurad och någon tänker fortsätta lura folk.
Ja det låter ju lite märkligt minst sagt.

Jag har dock svårt att tro att ägaren medvetet skulle vilja lura någon i nästa led. Inte medvetet i alla fall. Jag tror för gott om ägaren för det. Jag ska dock upplysa ägaren vid tillfälle!

Mvh Miks
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 704
Senast: Kaching
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 336
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 998
Senast: AnneB
·
Övr. Katt Jag har 3 katter så jag vet inte vem städidioten är. Men någon av dom har den fula ovanan att kissa på mina kläder om jag låter dom...
Svar
10
· Visningar
1 416
Senast: purity_666
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp