Kattsnack 10

Jag blir knäpp på Sune och ny batch av blötmat. Nu är vi inne på andra påsen och det sniffas på, tungan kommer ut och sen nej tack matte, detta är faktiskt äckligt. Igår var det jättegott när vi fortfarande var inne på förra batchen.
Påse nr 3 kommer kanske gå bra. Eller på måndag när han fått bonqat och kommer hem från veterinären på fastande mage då kommer det sannolikt vara väldigt gott då han glufsar som han aldrig sett mat när han fått gabapentin eller bonqat. Kanske ska vänta tills dess och ge honom torrisar under helgen :meh:
 
Kattens Rätt I Samhället får stående anmälningar från syskonen. Kusinen är på besök och han sover inne hos matte, med stängd dörr! 🙀😿

Ful är han också, ser ju inte ens ut som en katt ska. En massa päls, ska det vara på det här sättet, va, va, VA??? Hälsningar Skrutt och Wilma. 😾

IMG_0794.jpeg


:heart
 
Kattens Rätt I Samhället får stående anmälningar från syskonen. Kusinen är på besök och han sover inne hos matte, med stängd dörr! 🙀😿

Ful är han också, ser ju inte ens ut som en katt ska. En massa päls, ska det vara på det här sättet, va, va, VA??? Hälsningar Skrutt och Wilma. 😾

Visa bifogad fil 140691

:heart

Megara hälsar att hon skriver under på protesten och fördömandet. Att få sina rättigheter kränkta och låsas ute är en skandal! Särskilt när en annan uschligt kattkräk får vara innanför dörren.
 
Jag blir knäpp på Sune och ny batch av blötmat. Nu är vi inne på andra påsen och det sniffas på, tungan kommer ut och sen nej tack matte, detta är faktiskt äckligt. Igår var det jättegott när vi fortfarande var inne på förra batchen.
Påse nr 3 kommer kanske gå bra. Eller på måndag när han fått bonqat och kommer hem från veterinären på fastande mage då kommer det sannolikt vara väldigt gott då han glufsar som han aldrig sett mat när han fått gabapentin eller bonqat. Kanske ska vänta tills dess och ge honom torrisar under helgen :meh:
Jotack
Kyra älskade Mjaus kattmat
Tills jag köpte hem ett storpack.
Nu är hon kränkt när jag lägger upp maten
 
Jotack
Kyra älskade Mjaus kattmat
Tills jag köpte hem ett storpack.
Nu är hon kränkt när jag lägger upp maten
De är lite väl kräsna kan jag tycka, och extra trist när man köpt storpack och sen Nähä det gick inte för sig. Hoppas hon snart börjar äta av det igen.

Nu hade jag inte erbjudit Sune blötmat sen igår kväll (speciell veterinärfoder) utan han har fått äta torrisar och tänkte när jag öppna en ny nyss inför natten att nä det var kanske dumt. Vem var det som låg och sov i annat rum, började sniffa och gick rakt fram till tallriken och började glufsa som han inte sett mat på hela dagen :rofl:
 
De är lite väl kräsna kan jag tycka, och extra trist när man köpt storpack och sen Nähä det gick inte för sig. Hoppas hon snart börjar äta av det igen.

Nu hade jag inte erbjudit Sune blötmat sen igår kväll (speciell veterinärfoder) utan han har fått äta torrisar och tänkte när jag öppna en ny nyss inför natten att nä det var kanske dumt. Vem var det som låg och sov i annat rum, började sniffa och gick rakt fram till tallriken och började glufsa som han inte sett mat på hela dagen :rofl:

Katter i allmänhet och burmor i synnerhet! 😸

Nikita var ju som Sune och jag köpte märke efter märke, och smak efter smak. Hon åt tills jag beställt hem ett lass och sedan var det oätbart :meh:

Mitt lilla glufsglufsglus (aka Megara) äter vad som helst och hur mycket som helst. Innan jag hann inse det så blev hon rund om magen. Jag gav henne så mycket blötmat hon ville ha, särskilt som hon åt Bozita, yay, tyckte jag. Insåg att förpackningarna Bozita gick åt i en väldig fart och fatet var alltid länsat och slickat. Men Megara uppgav att hon inte fått mat och var hungrig 😼
 
Så glad nu. Lillan har tillbringat dagen hos veterinären för sin årliga tandkoll - inga tecken på TR i år heller. En del tandsten, och en pytteliten framtand som satt lite löst och därför togs bort, bara. Såret är så litet att det inte behövs smärtstillande (utöver det hon fick hos veterinären) eller återbesök, det är inte ens sytt (och jag vet av erfarenhet att veterinären som jobbat med henne är noga). Så skönt!
 
Idag gick det lite blandat hos veterinären.
Först skulle de försöka ta blodtryck, men veterinären sa att det inte skulle stressas för mycket eftersom det var bra sist och han om man säger så inte är ngt som helst still när det sätts en cuff på svansen 😾 Så det gavs upp ganska snabbt.
Sen klämdes och kändes det vilket brukar går rätt bra, han slingrar sig runt men är väldigt snäll.
Och så blodprov kom en speciell kattsköterska och tog i halsen. Gick på försök nr två. Mycket bättre än att ta i benet även om han såklart försöker putta bort med framtassarna.
Blev inget urinprov för ja han måste ha kissat nån gång mellan 4 och 6 inatt, för de var de enda tillfället jag sov och det var en storlek Sunekiss och en storlek Nickekiss i lådan på morgonen :meh: men det var också bra sist så får hoppas på bättre lycka nästa besök eller att jag kommer in med ett om blodprovet säger ngt radikalt.

Så nu väntar jag snällt på svaret på blodprovet.
 
Valle har tagit sig igenom halva antibiotikakuren och känner sig tipptopp! Han försöker nu aktivt ta sig ut, fast han är i husarrest resten av veckan. Han är annars väldigt snäll att medicinera och accepterar tratten. Men det är orättvist att han inte får gå ut, säger han.
IMG_6451.jpeg

Såret läker fint där bak, skönt.
 
Veterinären ringde och Sunes blodprov såg jättebra ut. Krea har gått ner ännu mer och ligger nu precis över referensvärdet. Så han har en sjunkande trend nu sen några gånger tillbaka.
Resten, proteiner och elektrolyter mm var bra.

Min storbus är på det hela i rätt bra form just nu 😍 Och det bästa enligt Sune är att han inte ska gå ner i vikt utan hålla honom där han är för förr eller senare kommer njursjukdomen göra att han går ner ändå.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 790
Senast: bollen__
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 092
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 424
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 388

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp