Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snart är det dags för Pälsfröken att sätta sig ( sätta sig jo hejsan..) i transportburen och sen åker vi iväg på lite jul/nyårsäventyr.
Hoppas hon får bättre resa än i somras då det var riktigt jobbigt för henne p.g.a. hundar.
Allt har gått kalas hittills, lastade utan bekymmer alls även om hon inte tyckte det var så skoj när hon förstod att hon skulle sitta i buren.
Baken före och inne.
Slapp bråka :banana:
Sitter själva vid ett bord så plats har vi och hundarna omkring lugna och fina med vettiga ägare:up:
 
Tack allihopa för ert stöd. Det var det svåraste beslutet jag någonsin tagit, men ändå så lätt, på något vis... För jag visste ju att det var det enda som var rätt mot Luna.

Jag saknar henne så. Lilla Lunarstorm. :heart
25507952_2076814382550410_3637613533901524427_n.jpg
 
Det kliar i fingrarna och jag försöker formulera något vettigt...
Fb-annons: kattunge sökes innan julafton.

:(
 
Två dagar på raken har jag nu sett katterna med en mus. Igår så lekte dem och hunden med den så länge så då tyckte jag synd om den och hivade in den i en buske iväg från katterna. Den idag dock var redan död så den fick dem behålla. Duktiga mus jägare :up:
 
Nu finns inte lilla Luna längre. Mitt hjärta går sönder.

Vi fick åka in till djursjukhuset igår då jag inte längre fick i henne antibiotikan och hon börjat dra sig undan, var trött och matvägrade. Återbesök idag med UL på njurar. Vet föreslog att operera bort den dåliga njuren, som verkade vara orsaken till de återkommande urinvägsinfektionerna. Först skulle hon dock behöva läggas in för att återfå aptiten, och sedan skulle hon behöva behandlas med antibiotika igen innan OP. Jag som känner Luna vet att hon inte skulle må bra av att läggas in. Sedan en så stor operation, utan att hon faktiskt skulle bli helt frisk efter det (andra njuren sjuk, magproblem, tandproblem) känns inte snällt. Skulle det vara för hennes skull, eller för min?

Så idag fick hon somna in, efter en natt full med gos. Med mirakelkammen och omgiven av sina favoritleksaker och sin matte så känns det som att hon fick ett fint slut, men så ont det gör i mig. Hur ska jag klara mig utan henne?

Tack älskade lilla Luna för den korta stund du fanns hos mig. Jag glömmer dig aldrig. :heart
Jag är lite sen men gud vad tråkigt att det blev så :(
 
Hänger på i den här tråden :D Jätteroligt att läsa om era katter!

Herr Kissen här hemma har kommit på ett nytt sätt att väcka mig. Han står uppe på sänggaveln, tar sats och hoppar i en båge ner på min mage. Han väger 5,5 kg och det gör ont! :arghh: :devil:
Men det funker, jag sätter mig rätt upp i sängen och är vaken på 5 röda. Jäkla katt!!:devil:
 
Hänger på i den här tråden :D Jätteroligt att läsa om era katter!

Herr Kissen här hemma har kommit på ett nytt sätt att väcka mig. Han står uppe på sänggaveln, tar sats och hoppar i en båge ner på min mage. Han väger 5,5 kg och det gör ont! :arghh: :devil:
Men det funker, jag sätter mig rätt upp i sängen och är vaken på 5 röda. Jäkla katt!!:devil:
Vilken väckarklocka, du kan nog sälja den som idé :D
 
Lilla herrn och jag åker på "äventyr" imorgon till min pappa. Pappa är lite allergisk men sa det gick bra jag tar med Lilla herrn så vi kom överens om att han ska ta allergitabletter och jag har badat herrn i det där nya schampot som sägs sänka allergener. Ska bli jätteintressant se om det funkar, jag hoppas det iaf hjälper litegrann... Jag är otroligt lättad över att slippa behöva leta pensionat eller kattvakt så hoppas det blir så lite som möjligt problem med allergin.

Det känns nervöst dock, för första gången ska jag ha med honom under byten och dessutom med väntetid... I den "riktiga" vänthallen har de inte toa heller utan bara fiket som är där har toa. Det är precis innan för deras dörr dock och de sa det gick bra att ta med herrn in dit om han är i bur så hoppas de håller det, annars får jag väl be någon som ser snäll ut att hålla ett öga på honom under tiden... Men jag är jättenervös att någon ska stjäla honom :nailbiting: fast jag vet chansen är rätt låg.
Lilla herrn däremot tar allt med ro medans matte ojar sig och oroar :rofl: Han har surat över badet, han blev ju blöt och pälsen låg helt fel :arghh: Jag har förberett mig med mycket godis till han, imorgon lär han va sur efter en natts fastande och sen ut i kylan tidigt på morgonen :eek: Till råga på allt får han åka i buren istället för i sele, inte populärt :mad:
 
Min M är helt galen i blommor. Helt galen. Han äter allt. Inte bara blad utan blommorna med. Allt! Så nu i juletid när det är mysigt att ha lite blommor så gäller det att hitta på kreativa, kattsäkra ställen att ställa blommorna på (även fast vi bara har giftfria). Inte jättepopulärt hos familjen :laugh: Blommor i vas är också utsatta även fast han oftast låter bli att äta dem (för dåligt tuggmotstånd tror jag :rofl:), han vill nämligen dricka ur vasen och välter dem 10 av 10 gånger. Så här har vi blommor i vas på bordet under dagen och placerade i diskhon under natten :D
 
Jag har nu provat ALLA sorters blötfoder utan spannmål som jag kan få tag på utan att behöva åka väldigt långt/specialbeställa från nätet.

INGET går hem hos Damen :meh:

Å andra sidan har stallkatten ätit som en drottning i några månader nu.

Det typistk kattiga i sammanhanget är ju att vilket märke som helst med spannmål är gott och försvinner fortare än hon hinner äta.
 
Jag har inte fått i min nån form av blötfoder alls. Han provsmakar inte ens. Tur han e duktig på att dricka vatten.
Har inga problem med katt på köksbord å bänk så där får jag ha blommor ifred. 4,5 kgs osmidig perser som knappt klarar av 40 cms avståndet mellan soffan å klösträdet... Han är inte smidig av sig om vi säger så, har sina fördelar :D
 
Min M är helt galen i blommor. Helt galen. Han äter allt. Inte bara blad utan blommorna med. Allt! Så nu i juletid när det är mysigt att ha lite blommor så gäller det att hitta på kreativa, kattsäkra ställen att ställa blommorna på (även fast vi bara har giftfria). Inte jättepopulärt hos familjen :laugh: Blommor i vas är också utsatta även fast han oftast låter bli att äta dem (för dåligt tuggmotstånd tror jag :rofl:), han vill nämligen dricka ur vasen och välter dem 10 av 10 gånger. Så här har vi blommor i vas på bordet under dagen och placerade i diskhon under natten :D

Mini är likadan... Nu har vi rätt stabilt med växter hon låter bli men snittblommor är hopplöst och julblommor är ju bara att glömma (fick dock tips om hycinter i ljuslykta som lät väldigt fint). Ett under att julgranen får vara ifred.
 
Skönhetsmissen har hoppat runt i fönstret och lyckades riva ned adventsljusstaken över sig ned på golvet med ett mindre brak. Hon tar ett jättehopp upp och landar smidigt i sängen där hon nonchalant börjar tvätta sig på baktassen. Vadå någon "ramlade"?! Jaaaag skulle då aaaldrig...slick slick...

Brunetten har klagat på den nya maten som jag trodde skulle bli uppskattad. En smaskig tetrapack räkor i sås dan före julafton? Näpp. Ge hit mina goda renal-torrisar.

Lite förkyld och nysig här hemma. Jag får en blick av S varje gång jag nyser. Lite svagt missbelåtet sådär. Uschligen så du beter dig mänscha.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 603
Senast: Icfafn
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 170
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
18 972
Senast: mackan
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 117
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp