Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nikita har inte riktigt fattat det här med att man ska titta bort och blinka mjukt för att visa att man inte är aggressiv. Hon stirrar mig stint i ögonen tills det är jag som tittar bort eller blinkar. Stirrar jag tillbaka tillräckligt länge så går hon rakt fram tills vi sitter nos mot näsa och vänder sedan rumpan till eller hoppar upp knät om vi inte är på samma höjdnivå. Jag tror inte att det finns något tvivel om vem som är dominant här hemma. :meh:
 
Min mamma har matat kissarna med kalkon, så nu hittade jag flera kladdiga kalkonbitar i deras hemliga gömma under köksbordet.

När istiden och svälten slår till är det alltid bra att ha lite mat undanstoppad här och där. Bara elaka matte som städar bort matgömmorna pga den silverfiskinvasion som annars åstundar.
 
Precis lämnat katten hos vet för försök nr 2 komma ner och rensa bakom trummhinnan.
Går det inte den här gången ger vi nog upp och så får han bli innekatt fram till våren. Så får det bli nytt beslut då beroende på hur han mår.
För han är ju helt normal till beteende om man bortser från att han har huvudet på sned konstant och ramlar omkull om han gör en häftig rörelse. Äter, dricker, går på lådan och snor lillhusses skrivbordsstol så fort lillhusse reser sig upp.
Katten har alltså en egen stol bredvid med lillhusses är bättre att ligga på tydligen :cool::rofl:
(nä vår katt är inte bortskämd, inte alls :angel:)
 
Usch vad tråkigt :cry:
Har ni lagt up någon behandlingsplan?

"dåliga" örat är spolat och trumhinnan punkterad samt ny odling gjort. Sen har de tagit vävnadsprov på "vad det nu är" i det "friska" örat. Fortsatt cortison och antibiotikabehandling + smärtstillande ett par dagar.
Hade jag varit ensam i beslutet hade kisse fått somna in, men det är ju husses bebis så husse fick ta beslutet om nya provtagningar och fortsatt behandling (samt betala eftersom katten är oförsäkrad).
 
Lilla herrn är dyngtrött efter julhelgen och sååå nöjd över att vara hemma, det är bara gos och sömn som gäller för han nu :p
På en liten mataffär i en by på vägen hem så hittade jag Mjau blötmat som inte finns hos de närmsta butikerna så glad i hågen köpte jag några stycken. Jag har hört flera säga att deras katter som ratat andra sorter har ätit mjau så jag var väldigt förhoppningsfull att Lilla herrn också skulle äta det. Nix, herrn kan äta lite av såsen men anser den inte är lika god som Icas eller Whiskas... också är det ju fortfarande det där hemska köttet i, det går ju inte att äta :eek: Jag planerar för att vara ihärdig den här gången, dra ner på fodret till halva givan o sen bara erbjuda mjau... Det gör inget om han går ner 1-2 hg så tänkte hålla i det runt två veckor iaf, i hopp om att han ska komma på att det är ätbart :sneaky: Ibland önskar jag att han vore lika stort matvrak som de andra katterna i släkten...
 
Hade en torrfoder vs blötmatsdiskussion med en på fb. På mitt argument att torrfoder ökar riskerna för vätskebrist och njursvikt fick jag till svar att man kan ju spruta in vatten i munnen på katten om den inte dricker ordentligt och njursvikt finns det ju speciellt foder att behandla med om katten får problem :confused::banghead:
 
Hade en torrfoder vs blötmatsdiskussion med en på fb. På mitt argument att torrfoder ökar riskerna för vätskebrist och njursvikt fick jag till svar att man kan ju spruta in vatten i munnen på katten om den inte dricker ordentligt och njursvikt finns det ju speciellt foder att behandla med om katten får problem :confused::banghead:
Såg diskussionen, mycket märkliga idéer, det där.
 
Freja är väldigt rädd för fyrverkerier, hur ska hennes nyår bli så bra som möjligt? Hon äter Zylkene redan
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 603
Senast: Icfafn
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 170
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
18 991
Senast: mackan
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 124
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp