Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stackarn och stackars kattslav :down: just det, se till att du får metacam utskriven eftersom det kan fortsätta göra ont innan kuren verkar och då kan hon, om du har otur, fortsätta kissa fel. Otroligt jobbigt med UVI och inte bara med felkissandet utan också att hon har ont.
Metacam är ju tyvärr inte alls bra för hennes redan skadade njurar, enligt vet, så det är dessvärre inget de är så pigga på att skriva ut till just henne. :(
 
Metacam är ju tyvärr inte alls bra för hennes redan skadade njurar, enligt vet, så det är dessvärre inget de är så pigga på att skriva ut till just henne. :(

Åh äsch vad synd :down: Hoppas dom ger henne en riktig hästkur den här gången så infektionen verkligen försvinner.
 
Missia har FORL... så på måndag ryker några tänder :( :heart

Men jag är så himla glad för er alla här på Katt :love: som gett mig mycket kunskap om eländet och att det inte är katastrof att katten blir av med några tänder. Det var naturligtvis inte kul att få det beskedet men jag ser det hela an med gott mod och jag är så glad min lilla sidekick i övrigt fick godkänt, veterinären tyckte hon var i gott skick annars och jag hoppas blodproven håller med (lika bra att ta en seniorpanel när vi ändå var där).

Håll tummarna för oss på måndag är ni snälla :)
Håller alla tummar.
Tur att det finns bra diagnoser nu
Tänk vad katter som går runt med ont i sin mun
Min ska få en tandröntgen igen efter jul, de ville inte söva nu pga luftvägsinfektion.
Hon var ju inne i våras och drog en tand men nojiga matte vill kolla igen haha
 
Missia har FORL... så på måndag ryker några tänder :( :heart

Men jag är så himla glad för er alla här på Katt :love: som gett mig mycket kunskap om eländet och att det inte är katastrof att katten blir av med några tänder. Det var naturligtvis inte kul att få det beskedet men jag ser det hela an med gott mod och jag är så glad min lilla sidekick i övrigt fick godkänt, veterinären tyckte hon var i gott skick annars och jag hoppas blodproven håller med (lika bra att ta en seniorpanel när vi ändå var där).

Håll tummarna för oss på måndag är ni snälla :)

Vad skönt att hon i övrigt är i så gott skick!

Tassar hålls för ett okomplicerat förlopp på måndag och tiden efter.
——
Inte för att jag själv har ett av bolagen som erbjuder det, men det är ändå smått fantastiskt att åtminstone två försäkringsbolag numera inkluderar det i sina försäkringar. Huruvida det fungerar i praktiken vet jag inte, men likväl litet steg framåt. Förstår verkligen inte varför tänder inte anses vara en del av kroppen på varken djur eller människa... :meh:
 
Vad skönt att hon i övrigt är i så gott skick!

Tassar hålls för ett okomplicerat förlopp på måndag och tiden efter.
——
Inte för att jag själv har ett av bolagen som erbjuder det, men det är ändå smått fantastiskt att åtminstone två försäkringsbolag numera inkluderar det i sina försäkringar. Huruvida det fungerar i praktiken vet jag inte, men likväl litet steg framåt. Förstår verkligen inte varför tänder inte anses vara en del av kroppen på varken djur eller människa... :meh:

Hon är ju oförsäkrad... men priset jag fick av Vettris var helt rimligt. Givetvis kunde han inte säga exakt vad det skulle landa på, det beror ju på hur omfattande det blir men det var ju tumme-pekfinger iaf.
 
Hon är ju oförsäkrad... men priset jag fick av Vettris var helt rimligt. Givetvis kunde han inte säga exakt vad det skulle landa på, det beror ju på hur omfattande det blir men det var ju tumme-pekfinger iaf.
Vad skönt att det uppskattade priset kändes rimligt, i alla fall! Vi håller tummarna här för att allt går som det ska. (Vilket det givetvis kommer att göra!) :)

-

Jag var också hos Vettris igår, och blev chockad över hur billigt det var jämfört med ett besök hos Evidensia... Blod+Urinprov för 2300 istället för samma undersökning(+blodtrycksmätning) som gått på både 4000 och 7000 hos Evidensia. :nailbiting: Vettris i Malmö har dessutom införskaffat en ultraljudsmaskin nu, vilket de inte hade när jag var där i januari. Så nu kan jag få ett lika bra urinprov taget hos dem, men också få svar samma dag och dessutom till ett humant pris!

Det enda jag inte gillade var att jag inte fick följa med in i UL-rummet. Jag tycker inte om att lämna min katt ifrån mig. :angel:
 
Vad skönt att det uppskattade priset kändes rimligt, i alla fall! Vi håller tummarna här för att allt går som det ska. (Vilket det givetvis kommer att göra!) :)

-

Jag var också hos Vettris igår, och blev chockad över hur billigt det var jämfört med ett besök hos Evidensia... Blod+Urinprov för 2300 istället för samma undersökning(+blodtrycksmätning) som gått på både 4000 och 7000 hos Evidensia. :nailbiting: Vettris i Malmö har dessutom införskaffat en ultraljudsmaskin nu, vilket de inte hade när jag var där i januari. Så nu kan jag få ett lika bra urinprov taget hos dem, men också få svar samma dag och dessutom till ett humant pris!

Det enda jag inte gillade var att jag inte fick följa med in i UL-rummet. Jag tycker inte om att lämna min katt ifrån mig. :angel:

Undersökning, blodprov (seniorpanel) samt vaccinering gick på strax under 1500 kr. Helt rimligt tycker jag. Eftersom det inte finns någon misstänkt UVI behövdes ju inget kissprov.
 
Har gett Alice mjau blötfoder i GELÉ de sista dagarna efter ha lusläst innehållet och pepp pepp så har hon ätit upp det utan att klaga eller anmärka skillnad.
Nu håller jag tummarna att hon inte börjar rata det så fort jag köpt en kartong med det fodret :cautious::D
 
I eftermiddag är det återbesök hos veterinären med katten. Håll tummarna för att vi inte behöver söva ner stackarn för att rensa bakom trummhinnan.
Någon är just nu vääldigt frustrerad för att han inte får gå ut :cautious:
MEN han :turd: på lådan igår :banana::banana::banana:Tänk att man kan bli så glad för lite kattbajs :rofl:.
Sonen klurade ut att det gick få i medicinen genom att mosa dom med blötmaten. Vet ju inte hur bra det är egentligen men han måste ju få i sig medicinen. Förhoppningsvis kan vi börja sätta ut cortisonet efter besöket idag.
 
Metacam är ju tyvärr inte alls bra för hennes redan skadade njurar, enligt vet, så det är dessvärre inget de är så pigga på att skriva ut till just henne. :(

Finns smärtstillande som inte går på njurarna. Onsior t.ex. Små tabletter. Men de kanske inte heller funkar när njurarna redan är skadade.
 
Metacam är ju tyvärr inte alls bra för hennes redan skadade njurar, enligt vet, så det är dessvärre inget de är så pigga på att skriva ut till just henne. :(

Min förra katt fick Vetergesic när han behövde smärtstillande för det var det enda som gick med hans hjärtmediciner, kan det funka även vid dåliga njurar?
 
Usch, min väns katt som fick åka in för operation är inlagd igen, tarmen var infekterad och interna stygn hade gått upp. Då första besöket var över helgen var ju redan det kalaset snordyrt och nu detta - det blir verkligen påtagligt hur lite en försäkring räcker till egentligen när det blir lite extra omständigheter :(

Väldigt tacksam för att mina killar hittills har hållt sig friska och krya. Hoppas det fortsätter så :heart
 
Undrar om Nikita skulle mörda mig i sömnen? Jag sitter på ebay och kör lite retail terapi och är frestad att köpa en sån där riktig blingbling halsband till henne bara för att... :angel: :sneaky: O_o
 
Trevlig start på dagen :meh:

Ska släppa in hunden från trädgården efter morgonkisset - då smiter Winter ut. Jag står i bara nattlinne (alltså helt naket under :angel:) och försöker komma på nåt snabbt. Fick på mig en jacka och mina Timberland Mukluk. Springer ut och katten går under altanen :arghh:
Tänkte inte ställa mig på alla fyra utan trosor där direkt :rofl:
Så snabbt in och dra på ett par byxor och hämta lockbete, torrfoder :D
Satte mig där hon smet under och skakade om burken och hon kom ganska direkt då torrfoder innehåller magi i det här hushållet :laugh:, lite avvaktande och trodde hon skulle få utan att jag skulle få tag i henne men ett snabbt tag i nackskinnet så gick det att få in henne.
Jäkla katt :p O_o

Mvh ha alltid byxor på dig om du öppnar ytterdörren och en katt med djävulen på axeln :devil: :p
 
Hon är ju oförsäkrad... men priset jag fick av Vettris var helt rimligt. Givetvis kunde han inte säga exakt vad det skulle landa på, det beror ju på hur omfattande det blir men det var ju tumme-pekfinger iaf.
Min senaste katt har jag försäkrat och han är den enda som jag varit till vet med två gånger och dom andra var det aldrig fel på .Fick en påringning från försäkringsbolaget efter att jag kastrerat och märkt honom och då nappade jag och det var tur för efter 3 månader blev det ett besök till vet
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 613
Senast: Icfafn
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 180
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 007
Senast: mackan
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 195
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp