Bukefalos 28 år!

Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Antibiotikan fick Lunas mage att fullständigt kollapsa... :down: Nu får vi försöka med lite ProKolin över helgen, annars får vi testa någon annan antibiotika.
 
Min senaste katt har jag försäkrat och han är den enda som jag varit till vet med två gånger och dom andra var det aldrig fel på .Fick en påringning från försäkringsbolaget efter att jag kastrerat och märkt honom och då nappade jag och det var tur för efter 3 månader blev det ett besök till vet

Nikita är försäkrad (dyrt :meh:) främst beroende på att hon är i den dyraste försäkringsgruppen på Agria - funderar på att regga om henne henne till brun huskatt :angel:. Plus då att ju äldre hon blir desto mer går premierna upp. Än så länge är försäkringen en ren förlustaffär, men, särskilt när hon togs in senaste var den bra att ha. Tyvärr har ju premierna gått upp pga ökade vet kostnader som glatt lämpas över på kunderna av försäkringsbolagen.

Kan inte byta bolag från Agria pga restriktioner, så blir kvar där. Men Agria är ju en av få som inte sänker kompensation för vetkostnader vid högre ålder så vi skulle nog vara det ändå även om de inte ersätter för FORL :mad: 60 vetvård, 3 medicin + livvärde. Man kan ha upp till 120,000 men det känns det inte värt.
 
Precis haft årets jakt om betjänten kommer ihåg att byta fjädrar på dabirdkopian så kan tydligen Pälsfröken förvandlas till fulländad tiger med skarpt jaktsug. :angel:
Den uppsättningen jag bytte till idag har inte varit så populär förut men ni vet hur det är hux flux passar saker så bra så.
Orsaken till att jag bytte var att hon ätit lite klent under några dagar och efter busjakt måste man ju äta, d.v.s jag ledsnade på hennes svaga matintresse.

/hallonsaft som brukat förorda påminnelse i mobilen för saker kanske ska lägga in att man ska byta fjädrar ibland?:o
 
Kan inte byta bolag från Agria pga restriktioner, så blir kvar där. Men Agria är ju en av få som inte sänker kompensation för vetkostnader vid högre ålder så vi skulle nog vara det ändå även om de inte ersätter för FORL :mad: 60 vetvård, 3 medicin + livvärde. Man kan ha upp till 120,000 men det känns det inte värt.

Är katten i dagsläget frisk så kolla på Svedea, dom försäkrar in utan reservationer.
 
Är katten i dagsläget frisk så kolla på Svedea, dom försäkrar in utan reservationer.

Mjo, just nu är ju Nikita inte helt frisk och sedan får hon tyvärr UVI med jämna mellanrum, kanske en gång om året/vartannat år även om jag inte begärt ersättning eftersom behandlingen aldrig når upp till självrisken. Iofs senaste gången jag ansökte om ersättning var 2013 (fick rabatt från Agria). FORL antar jag inte räknas eftersom det inte ersätts. Ska definitivt kolla upp dem, tack för tipset! :up:

Edit: Just det, Nikita har ju fyllt nio år och jag vet att en del inte försäkrar in en så gammal katt - Folksam som jag har mina andra försäkringar hos gör inte det.
 
Dags att klippa klor :meh:

38493329346_2caa3cfda3_m.jpg


Edit: Ber om ursäkt för avklätt TMI :crazy:
 
Så, nu är Missa hemma några tänder fattigare! Allt hade gått bra :heart

Sövning, röntgen, borttagning av fyra tänder samt medicinering gick på ca 3500 kr plus en hundring för metacam. Jag tycker verkligen inte att det var något oerhört pris, det kändes helt rimligt. De är dessutom supertrevliga allihopa så jag är väldigt glad för Vettris i Falun!

Men jag glömde fråga, när kan jag ta bort lindan på benet där de har haft nålen? @hemlig kanske kan svara? :)
 
Så, nu är Missa hemma några tänder fattigare! Allt hade gått bra :heart

Sövning, röntgen, borttagning av fyra tänder samt medicinering gick på ca 3500 kr plus en hundring för metacam. Jag tycker verkligen inte att det var något oerhört pris, det kändes helt rimligt. De är dessutom supertrevliga allihopa så jag är väldigt glad för Vettris i Falun!

Men jag glömde fråga, när kan jag ta bort lindan på benet där de har haft nålen? @hemlig kanske kan svara? :)
Den kan tas bort när man kommer hem, så ta den nu du :).
 
Så, nu är Missa hemma några tänder fattigare! Allt hade gått bra :heart

Sövning, röntgen, borttagning av fyra tänder samt medicinering gick på ca 3500 kr plus en hundring för metacam. Jag tycker verkligen inte att det var något oerhört pris, det kändes helt rimligt. De är dessutom supertrevliga allihopa så jag är väldigt glad för Vettris i Falun!

Men åh vad härligt att allt gått bra :up: :heart och ja, jag tycker 3500 är mycket rimligt. Hur mår Missia efter uppvaknandet?
 
Så, nu är Missa hemma några tänder fattigare! Allt hade gått bra :heart

Sövning, röntgen, borttagning av fyra tänder samt medicinering gick på ca 3500 kr plus en hundring för metacam. Jag tycker verkligen inte att det var något oerhört pris, det kändes helt rimligt. De är dessutom supertrevliga allihopa så jag är väldigt glad för Vettris i Falun!

Men jag glömde fråga, när kan jag ta bort lindan på benet där de har haft nålen? @hemlig kanske kan svara? :)


Inte är det billigt även om det är rimligt för narkos och en frisk kattmun :)... Täcker Missias försäkring tandingrepp?
 
Inte är det billigt även om det är rimligt för narkos och en frisk kattmun :)... Täcker Missias försäkring tandingrepp?

Vilken försäkring? :meh: Båda katterna var familjens katter och under deras första år var jag inte hemma så mycket (studier osv) och mina föräldrar tog aldrig ut någon försäkring på dem. Dvs jag får glatt hosta upp de pengar som behövs.

Sedan är hon ju så pass gammal att jag gör ingen större operation på henne, då får hon somna in. Prognosen ska vara extremt god för att jag ska låta söva henne igen, inte pga kostnaden utan för att jag utsätter inte ett äldre djur för något sådant om det är en tveksam prognos eller smärtsam rehabilitering.
 
Så, nu är Missa hemma några tänder fattigare! Allt hade gått bra :heart

Sövning, röntgen, borttagning av fyra tänder samt medicinering gick på ca 3500 kr plus en hundring för metacam. Jag tycker verkligen inte att det var något oerhört pris, det kändes helt rimligt. De är dessutom supertrevliga allihopa så jag är väldigt glad för Vettris i Falun!

Men jag glömde fråga, när kan jag ta bort lindan på benet där de har haft nålen? @hemlig kanske kan svara? :)

Betalade drygt 10.000 för att rotfylla en hörntand på Chloe :angel: Som tur var berodde det på yttre trauma, dvs försäkringen tog det :)
 
@athena_arabians har nog missat helt, hur upptäckte du hennes problem och när konstaterades det va FORL?
Vi har en katt med svullen mun, som ska så fort går få op. när ekonomin tillåter llite mer (hon äter bra så inget fel på aptiten). 10årig dam är det :)
Vet. har inte sagt nått om FORL, bara konstaterat behövs en operation.
 
... Ooooch så kom äntligen labbsvaren på Lunas urinprov (försenat because posten, y'all!). Givetvis är bakterierna resistenta mot just den antibiotikan Luna har fått. :down: Så nu blir det ny antibiotika, förlängd behandlingstid, och uppskjutning av återbesöket. :(
 
... Ooooch så kom äntligen labbsvaren på Lunas urinprov (försenat because posten, y'all!). Givetvis är bakterierna resistenta mot just den antibiotikan Luna har fått. :down: Så nu blir det ny antibiotika, förlängd behandlingstid, och uppskjutning av återbesöket. :(
Men fy :(
 
Här hemma har vi puss- och goskalas så det står härliga till efter parningen.
Hoppas SÅÅÅÅ att det betyder att det är små lussekatter i ugnen :heart (eller ja, blir ju iofs väldigt sen leverans på de lussekatterna isf, men ni fattar)
 
... Ooooch så kom äntligen labbsvaren på Lunas urinprov (försenat because posten, y'all!). Givetvis är bakterierna resistenta mot just den antibiotikan Luna har fått. :down: Så nu blir det ny antibiotika, förlängd behandlingstid, och uppskjutning av återbesöket. :(

Men åh vad kämpigt :( Men nu vet du i alla fall varför hon fått nya infektioner hela tiden. Förhoppningsvis så kan nu rätt antibiotika sättas in så hon äntligen blir helt frisk. :up:
 
... Ooooch så kom äntligen labbsvaren på Lunas urinprov (försenat because posten, y'all!). Givetvis är bakterierna resistenta mot just den antibiotikan Luna har fått. :down: Så nu blir det ny antibiotika, förlängd behandlingstid, och uppskjutning av återbesöket. :(
Hoppas att rätt antibiotika hittas snabbt och fixar det :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 631
Senast: Icfafn
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 250
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 175
Senast: mackan
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 359
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp