Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan ni fatta paniken som uppstod när jag skulle kolla till vår sjuk katt igår och han är borta ur buren? :nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting:
Då har katten (som knappt kan stå på benen då han har balansproblem pga infektion i innerörat) skjutit upp kompostgallret, klättrat över en dricka-back, tagit sig genom köket ut i groventrén, krypit upp i skohyllan och gömt sig bakom skorna där.
Vi sprang nog förbi 10 ggr innan sambon såg en nos sticka fram (Då hade vi även varit ute och letat ifall att O_o ) Tror det tog över 1,5 timme innan vi hittade honom från jag upptäckte han var borta :crazy: Då hade vi alltså letat ÖVERALLT!!!
Alltså jag somnade bara en kort kort stund i soffan för jag mådde skitdåligt, men antagligen hade han ropat och då jag inte kom bestämt sig för att ta sig ut själv men kom inte längre än till groventrén då kattluckan var låst och spärrad.
Men äventyret hade tydligen gjort honom hungrig för han åt själv för första gången på 3 dar :up:.
Katter :cool:
 
Åh vad kul! Ska du ställa ut honom eller är han ren sällskapskisse?

Jag har en Aby variant hona en somalihona och en somalihane. Uppfödning i vardande ;)
Han är införskaffad som sällskapskatt. Men jag ska ställa ut honom tillsammans med uppfödaren och resten av kullen i April i Malmö. Det ska bli väldigt roligt och spännande. Har aldrig ställt ut tidigare:)
 
Han är införskaffad som sällskapskatt. Men jag ska ställa ut honom tillsammans med uppfödaren och resten av kullen i April i Malmö. Det ska bli väldigt roligt och spännande. Har aldrig ställt ut tidigare:)

Det är precis så jag började!

Uppfödaren ville visa hela kullen....
 
Jag har världens bästa katter :heart

I lördags kväll/natt blev jag magsjuk och har varit helt däckad och totalt missat kattlådan ett helt dygn och de sköter sig ändå och har dessutom legat hos mig och gett mig kärlek i min ynkenhet. Lillskiten har dessutom agerat värmekudde åt min stackars mage i två dagar. Älskungar är vad dom är.
 
Jag har världens bästa katter :heart

I lördags kväll/natt blev jag magsjuk och har varit helt däckad och totalt missat kattlådan ett helt dygn och de sköter sig ändå och har dessutom legat hos mig och gett mig kärlek i min ynkenhet. Lillskiten har dessutom agerat värmekudde åt min stackars mage i två dagar. Älskungar är vad dom är.

Finns inget som är så läkande som varmt kattomslag, oavsett sjukdom :love:
 
Gigantisk, illaluktande kisspöl i sängen. Det verkar som att Luna har UVI. Igen. Vi har veterinärtid om en timme.

Jag känner mig så uppgiven.
 
Gigantisk, illaluktande kisspöl i sängen. Det verkar som att Luna har UVI. Igen. Vi har veterinärtid om en timme.

Jag känner mig så uppgiven.
Visst var det en UVI. Nu blir det antibiotika i ett par veckors tid, så hoppas vi att den här skiten aldrig kommer tillbaka igen!
 
Missia har FORL... så på måndag ryker några tänder :( :heart

Men jag är så himla glad för er alla här på Katt :love: som gett mig mycket kunskap om eländet och att det inte är katastrof att katten blir av med några tänder. Det var naturligtvis inte kul att få det beskedet men jag ser det hela an med gott mod och jag är så glad min lilla sidekick i övrigt fick godkänt, veterinären tyckte hon var i gott skick annars och jag hoppas blodproven håller med (lika bra att ta en seniorpanel när vi ändå var där).

Håll tummarna för oss på måndag är ni snälla :)
 
Katten är helt klart på bättringsvägen. I morse gick det inte få i honom all medicin :meh:. Sonen skulle försöka lite senare igen. Det är minst 4 dagar kvar, det här kommer INTE blir kul O_o. Vi har nog aldrig haft en katt som är så jäkla svår få i tabletter, Sneake som fasiken, lurar en att han svalt och så :wtf: åker tabletten ut.

Knäppskallen till katt hoppade även över kompostgallret medan sonen var på toa en minut. Bara för att han vill gå och dricka vatten.....ur hundens vattenskål . För den som står bredvid buren duger inte :cool:. Samma sak med torrfodret som också står framme. Sonen får hälla upp "nytt" varje gång katten ska äta (han får även blötmat) för det som ligger i skålen är "gammalt" så det går inte äta, inte alls.

Katter :banghead::banghead::banghead:
 
Katten är helt klart på bättringsvägen. I morse gick det inte få i honom all medicin :meh:. Sonen skulle försöka lite senare igen. Det är minst 4 dagar kvar, det här kommer INTE blir kul O_o. Vi har nog aldrig haft en katt som är så jäkla svår få i tabletter, Sneake som fasiken, lurar en att han svalt och så :wtf: åker tabletten ut.

Knäppskallen till katt hoppade även över kompostgallret medan sonen var på toa en minut. Bara för att han vill gå och dricka vatten.....ur hundens vattenskål . För den som står bredvid buren duger inte :cool:. Samma sak med torrfodret som också står framme. Sonen får hälla upp "nytt" varje gång katten ska äta (han får även blötmat) för det som ligger i skålen är "gammalt" så det går inte äta, inte alls.

Katter :banghead::banghead::banghead:

Låter som att han är på bättringsvägen, ja :p :rofl:
 
Missia har FORL... så på måndag ryker några tänder :( :heart

Men jag är så himla glad för er alla här på Katt :love: som gett mig mycket kunskap om eländet och att det inte är katastrof att katten blir av med några tänder. Det var naturligtvis inte kul att få det beskedet men jag ser det hela an med gott mod och jag är så glad min lilla sidekick i övrigt fick godkänt, veterinären tyckte hon var i gott skick annars och jag hoppas blodproven håller med (lika bra att ta en seniorpanel när vi ändå var där).

Håll tummarna för oss på måndag är ni snälla :)

Tummar och tassar hålls. Numera brukar de ju inte söva så djupt vilket är bra. Glöm bara inte att be om metacam om de glömmer att skriva ut det. :) Och nej, det är ingen katastrof - säger hon som höll på att få ett nervöst sammanbrott när Nikitas tänder drogs. :angel:
 
Lite positivt kom ifrån vet-besöket igår i alla fall. Njurvärdena var fortfarande fina, och - kanske ännu bättre - Luna har gått upp i vikt! :bump: Jag misstänker att det var något fel på vågen när hon vaccinerades för ca 1,5 vecka sedan. Den visade på 3,5 kg. Igår testade vi två olika vågar, och båda landade på 3.8. Att hon skulle ha gått upp 300 g på så kort tid är knappast rimligt, men upp i vikt har hon ju gått oavsett, eftersom hon vägde 3.6 när tänderna krånglade för några månader sedan. Så där går det ju ändå på rätt håll nu! :)

I övrigt så verkar Luna må rätt så bra trots sin UVI. Lika extrembusig som vanligt (hon har hoppat efter Da Birden som en galning, och har gått och tjatat efter den däremellan). Hon klättrar också aktivt i klösträdet, och, ja, är sitt vanliga, underbara lilla jag.

(Nu gick hon och lade sig i sin skokartong igen, för den är den bästa sovplatsen som finns! :love:)
 
Lite positivt kom ifrån vet-besöket igår i alla fall. Njurvärdena var fortfarande fina, och - kanske ännu bättre - Luna har gått upp i vikt! :bump: Jag misstänker att det var något fel på vågen när hon vaccinerades för ca 1,5 vecka sedan. Den visade på 3,5 kg. Igår testade vi två olika vågar, och båda landade på 3.8. Att hon skulle ha gått upp 300 g på så kort tid är knappast rimligt, men upp i vikt har hon ju gått oavsett, eftersom hon vägde 3.6 när tänderna krånglade för några månader sedan. Så där går det ju ändå på rätt håll nu! :)

I övrigt så verkar Luna må rätt så bra trots sin UVI. Lika extrembusig som vanligt (hon har hoppat efter Da Birden som en galning, och har gått och tjatat efter den däremellan). Hon klättrar också aktivt i klösträdet, och, ja, är sitt vanliga, underbara lilla jag.

(Nu gick hon och lade sig i sin skokartong igen, för den är den bästa sovplatsen som finns! :love:)

Missia vägde 4,1 igår... :D hon går alltid upp lite till vintern när hon blir innekatt och går sedan ner på våren-sommaren :)
 
Visst var det en UVI. Nu blir det antibiotika i ett par veckors tid, så hoppas vi att den här skiten aldrig kommer tillbaka igen!

Stackarn och stackars kattslav :down: just det, se till att du får metacam utskriven eftersom det kan fortsätta göra ont innan kuren verkar och då kan hon, om du har otur, fortsätta kissa fel. Otroligt jobbigt med UVI och inte bara med felkissandet utan också att hon har ont.
 
Tummar och tassar hålls. Numera brukar de ju inte söva så djupt vilket är bra. Glöm bara inte att be om metacam om de glömmer att skriva ut det. :) Och nej, det är ingen katastrof - säger hon som höll på att få ett nervöst sammanbrott när Nikitas tänder drogs. :angel:

Tack för tipset, det här är ju helt nytt för mig :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 613
Senast: Icfafn
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 179
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 006
Senast: mackan
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 194
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp