Kläder och kön

Sv: Kläder och kön

Man behöver nog träna en del med klackeskor. Jag var på dop för några veckor sedan och skulle låna ett par skor av en kompis då mina inte riktigt passade sig. Fick på mig ett par klackskor och fick bokstavligt talat hålla mig i sängramen för att kunna ta ett steg framåt. :D
Lånade inte dem för det ser ju bara bedrövligt skojigt ut när man inte kan manövrera sin kropp i ett par klackskor.

Hahaha, ja vilken syn det hade varit! :) Nej, man får gå på träningsläger om man ska gå i sånna :D
 
Sv: Kläder och kön

Fränt! Jag kom på att jag förvisso har typ en ljusrosa, en turkos och en brun med söta rosa prickar, men de andra är nog mest svarta...
Handlar nog mest på Lindex. Den söta med prickar hittade jag dock på ICA maxi! :D

På Lindex finns det iaf jääättefina i A- och B. Typ med texter, mönster, färger, döskallar, you name it.

Lindex brukar jag köpa mina hotpants på. Brukar finnas "Ta 3 betala 2" och det finns mycket variation i utseendet. BH:ar har jag inte tittat lika noga på men får kika. Har jag tur finns det mönstrad C-kupa som rymmer mina tuttar :D Köper dock sällan ny bh:ar. På jobbet kan jag bara ha sporttopp eftersom bh:ar innehåller metall :(
 
Sv: Kläder och kön

Gällande underkläder så har jag alltid string när jag bär byxor. Bär jag klänning eller kjol så beror det på vilket som passar bäst. Vanliga trosor bär jag oftast efter duschen fram till sovdags. Vill inte ha det löst sittande utan trosorna är av modellen tighta hotpants och stringen är av förklarliga skäl inte löst sittande.

Jag har aldrig använt string vilket fått mina syskon att mobba mig ordentligt! Jag kan inte tänka mig att det är skönt på något vis att ha en tråd i häcken! :p

Jag har både vanliga trosor och hipsters, jag trivs i vad som helst faktiskt. Går dock inte i klänning utan brallor. Sover i en rosa och grå pyjamas med en katt på. Jag har fått den av min syster så jag ska inte klaga, men föredrar då en typisk herrpyjamas! :p
 
Sv: Kläder och kön

Min dotters favvisfärg är blå, min ena sons är röd (och han klär himla bra i rosa tröjor faktiskt) och andra sonens favvisfärg är gul! Min är svart och mörkblå! Barnen väljer kläder och skor mycket efter sina färger. När de önskar leksaker är det enligt vad de tycker om för stunden, tösen har nog flest bilar i det här hemmet! Leker med lego och tycker att det rosa legot är fult för det finns ju inga fina rosa hus, säger hon :o

Dotterns farmor har klagat massor för att dottern har så mycket, enligt henne, pojkkläder, så hon köper rosa och prinsessigt till henne. Visst, då väljer jag ju mer pojkigt så blir det jämt :)

Du, jag kan klä mig i rosa skor, vinröda byxor, orange tröja och röd jacka utan problem! :p Det är nästan så jag skäms när någon påpekar alla färgerna, men jag tar vad jag har och struntar i att matcha! Det får bli som det blir med andra ord! :D

Mathilde har ingen uttalad favoritfärg än. Jag gillar dock limegrönt, turkost och lila på henne. Hon är ju rätt mörk så starka färger klär henne mycket bra.

Vad har dotterns farmor för argument till att det är "fel" med s.k. pojkkläder?

Det tråkigaste med uniform på jobbet: jag får välja på marinblått, marinblått och marinblått. Iofs är skjortorna ljusblå men då måste man på vintern ha slips och jag gillar inte att ha något som hänger och dinglar på magen och bröstet så det blir piké året om.
 
Sv: Kläder och kön

Massa onödiga sömmar i vägen , sen finns det nog inga tajta nog för min lilla rumpa :D

Men finns det inga utan onödiga sömmar då? Det finns det ju till pojkar?
Och VARFÖR har de onödiga sömmar? :o

Min rumpa är breeed så det är väl därför jag trivs i vad som helst ;) Men jag HAR midja åtminstone! :)
 
Sv: Kläder och kön

Jag har aldrig använt string vilket fått mina syskon att mobba mig ordentligt! Jag kan inte tänka mig att det är skönt på något vis att ha en tråd i häcken! :p

Jag har både vanliga trosor och hipsters, jag trivs i vad som helst faktiskt. Går dock inte i klänning utan brallor. Sover i en rosa och grå pyjamas med en katt på. Jag har fått den av min syster så jag ska inte klaga, men föredrar då en typisk herrpyjamas! :p

Det är nog en smaksak det här med underklädesformatet. Jag gillar string eftersom jag tycker att de alltid sitter på plats utan att korva sig. Men i klänning och kjol har jag gärna något mer täckande. Dessutom får jag väldigt snygg rumpa i hotpants :D

Du är ju rätt frusen av dig vill jag minnas men jag sover alltid naken eller möjligen med hotpants. Tycker inte alls om när pyjamasen hamnar snett eller blir knölig.
 
Sv: Kläder och kön

Fränt! Jag kom på att jag förvisso har typ en ljusrosa, en turkos och en brun med söta rosa prickar, men de andra är nog mest svarta...
Handlar nog mest på Lindex. Den söta med prickar hittade jag dock på ICA maxi! :D

På Lindex finns det iaf jääättefina i A- och B. Typ med texter, mönster, färger, döskallar, you name it.

Det är är orättvist! Minns att jag när jag hade A-kupa som tonåring kunde köpa riktigt söta och snygga bhar, men nu med c/dkupa (jag har dessutom ett bröst med c-kupa och ett bröst med d-kupa så inget passar vettigt ens) finns det bara trista svarta eller vita med lite spets på. Handlar på samma kedja som du.
 
Sv: Kläder och kön

Jag och min pojkvän har samma storlek i det mesta, även om jag vill ha lite tajtare kläder än han. Vi lånar vissa saker av varann från och till.

Däremot skulle jag inte klä mig i kvinnokläder någonsin. Det skulle inte kännas naturligt någonstans. Undantaget kanske att låna någons jacka någon gång.

På vilket sätt är det inte naturligt? Är det fel passform, färger eller något annat du inte gillar? :)
 
Sv: Kläder och kön

Mathilde har ingen uttalad favoritfärg än. Jag gillar dock limegrönt, turkost och lila på henne. Hon är ju rätt mörk så starka färger klär henne mycket bra.

Vad har dotterns farmor för argument till att det är "fel" med s.k. pojkkläder?

Det tråkigaste med uniform på jobbet: jag får välja på marinblått, marinblått och marinblått. Iofs är skjortorna ljusblå men då måste man på vintern ha slips och jag gillar inte att ha något som hänger och dinglar på magen och bröstet så det blir piké året om.

Ja, din dotter är jättevacker!
Jag gillar starka färger egentligen, men kan inte bära det snyggt själv.

Japp, känner igen det med arbetskläderna. Marinblått..... BARA marinblått! Hur tänkte de!!!

Tösens farmor är väldigt sk kvinnlig, hon skulle aldrig klä sig i myskläder eller manskläder, det ska vara uttalat kvinnligt. Hon anser att eftersom Elin är flicka så är det rosa med sets, hello kitty, tofsar, pärlor osv som gäller INGET annat.
Hennes farfar köper alltid en dvdfilm i julklapp till henne och han väljer liksom aldrig direkt flickigt med prinsessor och så som hennes farmor gör. Han är mer neutral och förstår inte riktigt den här hysterin hans fd fru har.
 
Sv: Kläder och kön

Det är nog en smaksak det här med underklädesformatet. Jag gillar string eftersom jag tycker att de alltid sitter på plats utan att korva sig. Men i klänning och kjol har jag gärna något mer täckande. Dessutom får jag väldigt snygg rumpa i hotpants :D

Du är ju rätt frusen av dig vill jag minnas men jag sover alltid naken eller möjligen med hotpants. Tycker inte alls om när pyjamasen hamnar snett eller blir knölig.

Nej inte frusen alls egentligen, tvärtom, men jag gillar inte att sova avklätt alls. Det känns så ...naket :o Det har varit en plåga i sommar.... men jag har sovit i en längre tröja flera gånger och har hotat med att slänga den åt helvete för den snurrar sig bara! :o
 
Sv: Kläder och kön

Så snällt skrivet! :) Jag klarar inte starka färger lika bra som den lilla skitungen som begåvats med mörkare skinn än jag själv. Galet orättvist!

I mitt fall är liksom hela myndighetens grej att vara marinblå. Visserligen tycker jag att marinblått är okej men det blir lite tjatigt i längden.

Aha, vad tråkigt att hon är lite begränsande. Jag kan gilla sånt också, särskilt glittriga saker, men skulle aldrig ha bara sånt. Jag tror mycket på att omväxling förnöjer :D
 
Sv: Kläder och kön

På vilket sätt är det inte naturligt? Är det fel passform, färger eller något annat du inte gillar? :)

Ffa samhällets attityder skulle jag nog säga. Det är helt ok för en tjej att klä sig i manliga attribut, men tvärtom märker man ut sig och är "fjollig" eller möjligtvis metrosexuell.
Sen tycker jag personligen inte att det kvinnliga passar min stil, så därför blir det än mindre applicerbart på mig. Jag vill inte ha det "gulligt" liksom.
 
Sv: Kläder och kön

Så snällt skrivet! :) Jag klarar inte starka färger lika bra som den lilla skitungen som begåvats med mörkare skinn än jag själv. Galet orättvist!

I mitt fall är liksom hela myndighetens grej att vara marinblå. Visserligen tycker jag att marinblått är okej men det blir lite tjatigt i längden.

Aha, vad tråkigt att hon är lite begränsande. Jag kan gilla sånt också, särskilt glittriga saker, men skulle aldrig ha bara sånt. Jag tror mycket på att omväxling förnöjer :D

Jag kan vara glittrig jag också, du såg tränset på hästen, en drottning ska ha drottningkrona ju! Och så har hon vanliga saker också, neutrala alltså. Dock klär hon inte i rosa. Hästen alltså :D

Jag har rosa axelväska också, med hjärtan på och dödskalle reflex och en dinosauriereflex! Jag tycker att det är fint!


Jag var mer mörk i huden förr än vad jag är i dag, det är också orättvist :( Jag träffade folk när jag var yngre som frågade om jag var mulatt! Grönögd är jag också.

Någon som matchar kläder efter ögonfärg förresten?
 
Sv: Kläder och kön

Hur är det med er då? Skulle ni kunna bära kalsonger ifall ni är kvinnor och trosor ifall ni är män? Spelar det er någon roll vad ni har under kläderna? Kan ni kvinnor låna era mäns kalsonger utan problem eller anser ni det är äckligt? Jag är inte så kinkig och kunde använda makens alla kläder utan problem. Däremot är jag lite känsligare mot att använda okändas (vänner och familj går bra dock) underkläder om jag inte av nöden är tvungen.

Jag använder inte kalsonger, skulle nog tycka det var lite påsigt och så gillar jag inte underbyxor med ben. Men jag köpte gärna Åhléns trosor för några år sedan som inte hade ben men som var mer stabila i tyget och kalsongiga i modellen. Äckligt är det ju inte att låna, de bör ju vara rena och är det dessutom ens egen man så. (Däremot lånar jag aldrig ut tandborstar till ngn brr)

Däremot vet jag att något av min mans X föredrog hans kalsonger när hon hade svamp.

Små pojkkalsonger är ju praktiskt taget samma sak som stora trosor, fast ibland svåra att få i blommigt och rosa. Så det är väl inte konstigt för en tös, har väl också fördelen att de är mer rejäla under en kjol och kanske mindre sand i underbyxorna. Däremot vet jag inte om det omvända funkar för en pojke.

Jag kan inte använda min mans kläder, lånar munkjackor enbart, jag är hälften så stor. Men vi har ju båda jeans, top (jag tightare) o munkjacka ibland så same same.

Vi försöker båda variera färgerna på kläder till treåringen, favorit rostrött o grönt. Men eftersom jag inte gillar puffärmar (på något barn) så är vi begränsade till PoP om det ska vara rosa, eller rosa strumpor.

Hur känner ni inför kläder? Vad är viktigt för er? Varför är det så få män som använder klänning och rosa linnen med något pärlmönster på?

Jeans med snygg passform, toppar som är hyggligt tighta (iom kurvig) militärgrönt, rostrött, svart är fina färger. Klassiskt, inte modebetonat. Har högklackat ibland men aldrig spetsigt, nitigt, glittrigt osv utan mer jodphurskängor med högre klack, eller med lägre.

Jag kan verkligen förstå varför män inte har rosa linnen med pärlmönster, jag vill inte heller ha det. Klänning är inte så snyggt med mage och utan byst så det är också begripligt. Veckad knälång kjol däremot tycker jag passar på de flesta män. Medeltida tunika likaså, med bälte osv.
 
Senast ändrad:
Sv: Kläder och kön

Naket är bra :D Särskilt med sängsällskap. Nackdelen då är att det försvinner en del sömntimmar :o
Lite jobb ska det vara att komma till, det är ju halva grejen! De ska inte ha allt serverat på silverfat ju! :p:o

Nej, det är mysigt att ha det kallt i sovrummet och varm pyjamas och stoppa ut fötter från täcket och kyla ner sig om det blir för varmt! Du borde testa! :D
 
Sv: Kläder och kön

Ffa samhällets attityder skulle jag nog säga. Det är helt ok för en tjej att klä sig i manliga attribut, men tvärtom märker man ut sig och är "fjollig" eller möjligtvis metrosexuell.
Sen tycker jag personligen inte att det kvinnliga passar min stil, så därför blir det än mindre applicerbart på mig. Jag vill inte ha det "gulligt" liksom.

Jag förstår dig! Det är inte lätt att bryta normer och ta emot andra människor ogillande blickar och åsikter. För det finns ju människor som helt klart både säger och glor och markerar vad de tycker om det. :nailbiting:
 
Sv: Kläder och kön

Men finns det inga utan onödiga sömmar då? Det finns det ju till pojkar?
Och VARFÖR har de onödiga sömmar? :o

Min rumpa är breeed så det är väl därför jag trivs i vad som helst ;) Men jag HAR midja åtminstone! :)

Ja eller hur, hur snyggt är det på en skala. Dessutom tycker jag kalsonger med hål i är lite läskiga/slarviga, som om man inte orkade dra ned byxorna ordentligt. De med de nödvändiga sömmarna för bekvämlighet och utan hål är snygga (de med onödiga sömmar med el utan hål är fula :D)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 286
Senast: susanne
·
Tjatter Apropå alla klädtrådar nu :D : Hade lite för mycket tid på tåget hem i eftermiddags och reflekterade; Vad har egentligen...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
12 955
Senast: TygerTyger
·
Småbarn Jag är lite nyfiken på era erfarenheter av detta. Jag har en tvåårig dotter som vi klär i alla regnbågens färger, ibland klänning...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
10 085
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag är lite inne på kroppspositiva videos på youtube och kollade en tjej som gjorde en haul (vet inte svenska namnet, men visar det man...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
12 515

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp