Bukefalos 28 år!

Klibbig meny eller inte?

Vill du har kvar den klibbiga menyn, den som kommer fram när man skrollar upp?

  • Ja

    Röster: 95 49,0%
  • Nej

    Röster: 66 34,0%
  • Har ingen betydelse

    Röster: 33 17,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    194
  • Omröstning stängd .
Men den gäller bara för mobilen väl? För jag har bytt till den nu och ser ju ingen skillnad. Använder i princip bara datorn när jag är på buke.

Du får användarnamnet + röda notisrutor uppe till höger i det gröna fältet. (jag får det i min dator i alla fall)

Men, @Gunnar - för mig är det ingen lösning, eftersom jag måste lämna den sidan jag är på för att gå till notiserna = måste ladda om hela sidan...
Så jag går tillbaka till den andra stilen igen :)
 
Nu sitter jag vid datorn och jag vet inte om det är så att menyn ser olika ut på ipad/mobil och på dator, eller om något ändrats nu precis. Hur som helst så gillade jag mycket(!) mer när alla forumdelar syntes hela tiden istället för att jag nu ska behöva klicka på "övrigt" och sedan klicka på "hund" tex. Jag vill kunna klicka på "hund" direkt.

Annars, att menyn syns hela tiden är bättre än att den plötsligt dyker upp. Bäst för mig hade dock varit om den alltid varit högst upp på sidan och lät bli att förfölja mig ;) (Men det antar jag att kanske går att vänja sig vid, troligtvis lagom tills det ändras nästa gång)
 
Till alla er som vill ha notiser.
Handlar det om att se att det kommit en notis eller att direkt läsa de?
Att det kommit en syns väl även för er i webbläsarfliken.
En annan variant har jag lagt in i den andra stilen som kallas för Sidomenyer för mobiler, kolla gärna den.
Att direkt läsa dem! Sen ser jag ju inte heller om jag fått någon notis på mobilen, bara datorn.
 
@Gunnar Är det verkligen så att menyn med överforum används mer än undermenyn med nytt/bevakat och övriga forumdelar i ett överforum? Det jag vill komma till är att om det är undermenyn som används mest kanske det är bättre att visa den menyn istället för denna? Personligen använder jag så gott som aldrig denna menyn men den andra hela tiden.

Hade inte gått in i denna tråd eftersom jag inte i min vildaste fantasi kunde föreställa mig att en så grym förbättring som den klibbiga menyn skulle tas bort, men nu har jag rösstat iaf. :p
 
Hade inte gått in i denna tråd eftersom jag inte i min vildaste fantasi kunde föreställa mig att en så grym förbättring som den klibbiga menyn skulle tas bort, men nu har jag rösstat iaf. :p

Jag hade röstat men kunde inte heller tänka mig att den skulle tas bort. Först tyckte jag den var lite störande men vande mig snabbt och älskade det. Trots att det ofta blev ett extra klick för att komma till ett annat forum (jämfört med gamla utseendet).
 
Nu har jag ändrat lite i alternativstilen Sidomenyer för mobiler.
Testa gärna och kom med åsikter.
 
Nu har jag ändrat lite i alternativstilen Sidomenyer för mobiler.
Testa gärna och kom med åsikter.
mycket bättre på datorn iaf! på mobilen kan jag tänka mig att problemet med att menyn tar upp för stor plats kvarstår. men detta är iaf klart bästa alternativet till den klibbiga.
 
Nu har jag ändrat lite i alternativstilen Sidomenyer för mobiler.
Testa gärna och kom med åsikter.

Ok alternativ till gamla "Nya bukefalos" (på datorn), men blir ju lite konstig titel när för mobiler står det. Går det att sätta bättre namn på stilarna? Nu känns det ju som Nya bukefalos anpassas mkt för de med touchscreen (dvs mer mobilt).
 
Ok alternativ till gamla "Nya bukefalos" (på datorn), men blir ju lite konstig titel när för mobiler står det. Går det att sätta bättre namn på stilarna? Nu känns det ju som Nya bukefalos anpassas mkt för de med touchscreen (dvs mer mobilt).
Det kan väl sägas vara ett temporärt namn, då jag inte räknar med att alla är nöjda än är det bra att ha två stilar för att visa på olika lösningar. Vilka alternativ som väljs och läggs var får komma senare.
 
Nu har jag ändrat lite i alternativstilen Sidomenyer för mobiler.
Testa gärna och kom med åsikter.
har mobil eller pekplatta till 99% av gångerna jag är på buke, och mobil varianten med sidomenyer än inte vare sig enkel eller lätt att använda sig av, nya buke är mycket bättre då.

men jag saknar att bevakat och nytt inte är synligt i menyerna! och tycker inte om att huvudmenyn högst upp har dolda undermenyer!
att klister menyn har dolda undermenyer gör inget men den högst upp tycker jag ska ha synliga undermenyer ^_^.

så ta tillbaka nytt och bevakat i klistermenyn och synliga undermenyer i huvud menyn så blir jag glad ^_^
 
Jag gillar "Sidomenyer för mobiler"-stilen som den är nu :)
Använder den på datorn, och tycker att det blir mycket lugnare än den klibbiga var (även om jag vande mig vid den)
Och så gillar jag att PM och notiser har varsina knappar i den medföljande menyn! :D
Snyggt och smidigt med den vita undermenyn också, tycker jag.
 
Nu har jag ändrat lite i alternativstilen Sidomenyer för mobiler.
Testa gärna och kom med åsikter.
För min del tycker jag fortfarande att det är för omständigt. Jag kan lika gärna scrolla hela vägen upp istället för att klicka femtioelva gånger (ok, 2. Men ändå :p).
 
Jag gillar "Sidomenyer för mobiler"-stilen som den är nu :)
Använder den på datorn, och tycker att det blir mycket lugnare än den klibbiga var (även om jag vande mig vid den)
Och så gillar jag att PM och notiser har varsina knappar i den medföljande menyn! :D
Snyggt och smidigt med den vita undermenyn också, tycker jag.

Ja nu blev det bra! Bytte precis till den när jag läste vad du skrev :D
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Fordon Jag har ärvt en halv Toyota Auris Diesel mildhybrid, automat årsmodell 2013. Miltalet 2021 var 3500 ungefär och sedan dess är det oklart...
2
Svar
20
· Visningar
2 442
Senast: jemeni
·
  • Omröstning
Dressyr Hur ser du på ditt hästeri vad gäller mål? Jag hade en rolig diskussion med en kompis igår om det här med att se saker ”över tid” :D så...
2
Svar
27
· Visningar
3 719
Senast: __sofia__
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
24 010
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 771
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp