Bukefalos 28 år!

Klibbig meny eller inte?

Vill du har kvar den klibbiga menyn, den som kommer fram när man skrollar upp?

  • Ja

    Röster: 95 49,0%
  • Nej

    Röster: 66 34,0%
  • Har ingen betydelse

    Röster: 33 17,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    194
  • Omröstning stängd .
Jag tror de flesta tycker sidomeny-stilen är bättre på datorn. Jag hade räknat med att ni skulle tycka det. Problemen uppstår när det skall fungera bra på mobiler också. Jag skall försöka titta närmare på det under kvällen. Troligen byter jag då plats på stilarna så att man standardmässigt får den stil som flest verkar gilla.

En fråga, är denna fasta klibbiga meny bättre än den som kommer upp när man scrollar uppåt. Man skulle kunna placera den som är minst populär i den alternativa stilen eller så skulle man kunna ha ingen klibbig meny alls som alternativ. Åsikter på detta från så många som möjligt vore kul.

Nu tycker jag den som heter standardstil är bäst, både på dator och mobil. Men jag skulle föredra att menyn bara visar sig när man scrollar uppåt eftersom den på mobilen tar upp för mycket plats (har liten skärm). Dock är jag nöjd bara man kan nå notiser också utan att behöva scrolla hela vägen upp. Alternativstilen gillar jag inte alls, men det spelar ju ingen roll när standard är bra.
 
Jag avskyr den så jag röstar nej jag vill inte ha den kvar! Den är ju jätte mycket ivägen när man ska skriva så det går inte att skriva med telefonen liggande utan måste ha den på högkant vilket är jätte bökigt tycker jag!
 
Jag avskyr den så jag röstar nej jag vill inte ha den kvar! Den är ju jätte mycket ivägen när man ska skriva så det går inte att skriva med telefonen liggande utan måste ha den på högkant vilket är jätte bökigt tycker jag!
Om jag nu förstår vad du menar föreslår jag att du provar alternativstilen som inte har någon klibbig meny alls, ingenting i vägen.
 
Om jag nu förstår vad du menar föreslår jag att du provar alternativstilen som inte har någon klibbig meny alls, ingenting i vägen.
Strålande!!! Tack!:banana::bow:

Edit fast nu fick jag ett nytt problem.. ;) Kommer inte åt forumet. När jag trycker på meny så blir det bara en svart ruta till vänster i skärmen. :(
 
Då tror jag det är ett annat skäl, du använder en annan webbläsare än Safari på IOS, eller hur. Om jag förstått det rätt tillåter inte Apple andra webbläsare att göra vissa saker vilket gör att denna funktion inte kan fungera.

Nej jag använder safari
 
Jag har endast testat standardstilen men jag tycker det är mycket bättre nu när menyn sitter fast och inte är så stor.

Jag vet vissa sidor som har en fast meny (följer med ner) som täcker halva skärmen, helt värdelöst.:crazy:
 
Jag har endast testat standardstilen men jag tycker det är mycket bättre nu när menyn sitter fast och inte är så stor.

Jag vet vissa sidor som har en fast meny (följer med ner) som täcker halva skärmen, helt värdelöst.:crazy:

Jag har inte använt alternativstilen så mycket men den största skilnaden tycker jag är att menyn inte följer med ner, alltså så som det var tidigare på buke.
 
Den gör inte mig så mycket, varken från dator eller mobil. Det som mer är störande i så fall är att forumet är mycket segare , märks från mobilen mest att det är mycket tyngre att ladda allt.
 
När jag får en ny notis hoppar de tre symbolerna ner nedanför den vita menyraden, när notisen är kollad hoppar dom upp igen. Tror bara det händer på mobilen. Irriterande för det är lätt att råka klicka på nåt annat då.
 
Det borde inte inträffa, det är dock trångt på raden då jag egentligen inte hade tänkt ha notiserna där alls.

Jag har precis genomfört en cache-rensning som möjligen kan ha hjälpa till att lösa en del av de konstiga problem som vissa av er har råkat ut för. Rapportera gärna om det löst eventuella problem eller om de finns kvar.
 
Jag tycker fortfarande buke är fruktansvärt segt. Måste klicka på länkar flera gånger innan det händer något. När jag klickat in mig i en tråd och börjat läsa, hoppar det alltid till så jag hamnar en bit ovanför där jag läser. När jag ska skriva inlägg så hoppas det ner istället, så hag måste scrolla upp för att se vad jag skriver. Att citera inlägg är vansinne, det hackar och "hoppar" så mycket att jag gett upp.

Vet inte om det har att göra med att buke kanske behöver ladda mer? Men det är mycket segare nu än förr. Från mobilen.
 
Jag tycker fortfarande buke är fruktansvärt segt. Måste klicka på länkar flera gånger innan det händer något. När jag klickat in mig i en tråd och börjat läsa, hoppar det alltid till så jag hamnar en bit ovanför där jag läser. När jag ska skriva inlägg så hoppas det ner istället, så hag måste scrolla upp för att se vad jag skriver. Att citera inlägg är vansinne, det hackar och "hoppar" så mycket att jag gett upp.

Vet inte om det har att göra med att buke kanske behöver ladda mer? Men det är mycket segare nu än förr. Från mobilen.

Ni som har seghets-problem eller möjligen är lite nostalgiska kan prova att byta till en variant av den gamla stilen som jag precis har gjort tillgänglig. Klicka nere till vänster på sidan och välj sedan Originalstil.
Rapportera gärna om den löser några problem.
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Dressyr Hur ser du på ditt hästeri vad gäller mål? Jag hade en rolig diskussion med en kompis igår om det här med att se saker ”över tid” :D så...
2
Svar
27
· Visningar
3 695
Senast: __sofia__
·
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 437
Senast: MiaMia
·
Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 701
Senast: sjoberga
·
Utrustning Jag är ganska usel på att putsa saker. Både i fråga om frekvens och i fråga om hur jag gör, och frekvensen blir ju inte bättre av att...
2
Svar
21
· Visningar
1 446
Senast: kurakosz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp