Bukefalos 28 år!

Klibbig meny eller inte?

Vill du har kvar den klibbiga menyn, den som kommer fram när man skrollar upp?

  • Ja

    Röster: 95 49,0%
  • Nej

    Röster: 66 34,0%
  • Har ingen betydelse

    Röster: 33 17,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    194
  • Omröstning stängd .
Föredrar också Sidomenyer för mobiler än Nya Bukefalos.

Att menyn har blivit fast och syns hela tiden tycker jag också är bättre än när den var klibbig. Däremot undrar jag om det går att göra så man kan se sina notiser i menyn även via mobilen? Jag använder Nya Bukefalos eftersom den andra versionen inte fungerar för mig, och jag måste scrolla hela vägen upp för att se om jag har någon ny notis. Ibland dyker det upp ett popup-meddelande om att jag fått en ny notis, men långt ifrån alltid. Så jag kan inte se från mobilen på samma sätt som på datorn när jag fått ett nytt, utan måste scrolla.
 
Föredrar också Sidomenyer för mobiler än Nya Bukefalos.

Att menyn har blivit fast och syns hela tiden tycker jag också är bättre än när den var klibbig. Däremot undrar jag om det går att göra så man kan se sina notiser i menyn även via mobilen? Jag använder Nya Bukefalos eftersom den andra versionen inte fungerar för mig, och jag måste scrolla hela vägen upp för att se om jag har någon ny notis. Ibland dyker det upp ett popup-meddelande om att jag fått en ny notis, men långt ifrån alltid. Så jag kan inte se från mobilen på samma sätt som på datorn när jag fått ett nytt, utan måste scrolla.

Man kommer ju till notiserna om man klickar på sin bild i högra hörnet. Men jag vet inte om det syns någon markering direkt utan att man behöver klicka? Jag fick inga nya notiser medans jag var inne på telefonen med sidmeny-versionen.
 
Man kommer ju till notiserna om man klickar på sin bild i högra hörnet. Men jag vet inte om det syns någon markering direkt utan att man behöver klicka? Jag fick inga nya notiser medans jag var inne på telefonen med sidmeny-versionen.
På sidomeny-versionen kan man klicka på sin bild och kommer då till notiserna, men den versionen fungerar inte för mig. Jag måste använda Nya Bukefalos och där finns ingen bild. Jag behöver alltså scrolla upp för att kunna se om jag fått någon notis.
 
Jag tror de flesta tycker sidomeny-stilen är bättre på datorn. Jag hade räknat med att ni skulle tycka det. Problemen uppstår när det skall fungera bra på mobiler också. Jag skall försöka titta närmare på det under kvällen. Troligen byter jag då plats på stilarna så att man standardmässigt får den stil som flest verkar gilla.

En fråga, är denna fasta klibbiga meny bättre än den som kommer upp när man scrollar uppåt. Man skulle kunna placera den som är minst populär i den alternativa stilen eller så skulle man kunna ha ingen klibbig meny alls som alternativ. Åsikter på detta från så många som möjligt vore kul.
 
Jag tror de flesta tycker sidomeny-stilen är bättre på datorn. Jag hade räknat med att ni skulle tycka det. Problemen uppstår när det skall fungera bra på mobiler också. Jag skall försöka titta närmare på det under kvällen. Troligen byter jag då plats på stilarna så att man standardmässigt får den stil som flest verkar gilla.

En fråga, är denna fasta klibbiga meny bättre än den som kommer upp när man scrollar uppåt. Man skulle kunna placera den som är minst populär i den alternativa stilen eller så skulle man kunna ha ingen klibbig meny alls som alternativ. Åsikter på detta från så många som möjligt vore kul.

Jag gillar meny-stilen med fast meny bättre än den hoppiga klibbiga versionen.
 
En fråga, är denna fasta klibbiga meny bättre än den som kommer upp när man scrollar uppåt. Man skulle kunna placera den som är minst populär i den alternativa stilen eller så skulle man kunna ha ingen klibbig meny alls som alternativ. Åsikter på detta från så många som möjligt vore kul.

Om jag förstår dig rätt så undrar du om menyn ska synas hela tiden eller dyka upp först när man scrollar? I så fall röstar jag på "synas hela tiden".

Förövrigt blir jag bara mer och mer knäpp av att inte se undermenyerna hela tiden. Som tur är behöver jag bara skriva "b" i datorns sökfält för att komma direkt till hund-delen av forumet ;) Sidomenyn gillade jag inte alls och då sitter jag ändå med 22tums-datorskärm för tillfället.
 
Jag gillar "sidomenyer för mobilen" bäst (endast provat på dator hittills) för att bevakat och nytt är så lättillgängliga. Det är de knappar jag använder absolut mest.
 
Varianten just nu gillar jag :up: Menyn följer med hela tiden istället för att störa (mig) när jag vill scrolla ett par rader uppåt för att checka vad som egentligen var sagt. Och nya inlägg-länken finns lättillgänglig.
 
Mitt största problem nu på bägge stilarna är om jag råkar föra musen över en av huvudrubrikerna (Häst, Gren, Övrig osv) och dropdownmenyn kommer upp, då försvinner inte den när jag tar bort musen därifrån utan jag måste klicka någonstans på sidan. Går det att lösa @Gunnar ?
 
Mitt största problem nu på bägge stilarna är om jag råkar föra musen över en av huvudrubrikerna (Häst, Gren, Övrig osv) och dropdownmenyn kommer upp, då försvinner inte den när jag tar bort musen därifrån utan jag måste klicka någonstans på sidan. Går det att lösa @Gunnar ?
Och minst lika många skulle bli vansinniga om menyn försvann om man råkade halka bort från den. Jag ser detta som bäst lösning, man skall inte vara där om man inte vill välja något i menyn och skulle det hända är det bara att klicka bort.
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Dressyr Hur ser du på ditt hästeri vad gäller mål? Jag hade en rolig diskussion med en kompis igår om det här med att se saker ”över tid” :D så...
2
Svar
27
· Visningar
3 695
Senast: __sofia__
·
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 437
Senast: MiaMia
·
Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 701
Senast: sjoberga
·
Utrustning Jag är ganska usel på att putsa saker. Både i fråga om frekvens och i fråga om hur jag gör, och frekvensen blir ju inte bättre av att...
2
Svar
21
· Visningar
1 446
Senast: kurakosz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp