Klippa topparna

Det är ditt sätt att skriva som låter negativt och nedvärderande. Dessutom verkar du egentligen inte vilja ha tips av någon, vad folk än skriver så upplevs dina svar negativa. Du verkar bara vilja gnälla för gnällandets skull, för vi kan ju inte trolla åt dig så att håret blir klippt.
 
Jag klipper mig själv. Går till frisören 1 gång om året. Visst det blir kanske lite snyggare när hon gör det och det kostar bara 250-300 kr men jag tycker det är så tråkigt att åka dit.

Långt hår är så enkelt att klippa! Jag klippte av 10 cm för en vecka sen. Delar håret på mitten i två tofsar och drar fram dem så jag ser att de blir lika långa.

Klipper också bort kluvna toppar i överhåret, då klipper jag ett strå i taget.
 
Det förutsätter att man har ett socialt umgänge med folk (i närheten) vilket jag inte har. Det finns ingen jag kan bjuda hem och det är ingen som bjuder mig heller. Det här när folk snackar om middagar, bjudningar, fester o.s.v. är en helt främmande planet för mig. Att göra saker tillsammans med andra är extremt sällsynt i mitt liv. Jag firar även jul och nyår på egen hand. Semester åker jag också iväg på, på egen hand.

Men fråga någon på jobbet då. Då kan ni ju ta klippningen på någon rast.
 
Men fråga någon på jobbet då. Då kan ni ju ta klippningen på någon rast.

Jag är den enda anställda. Övriga är chefen och hennes man. Men visst, chefen kan nog tänka sig klippa till mig ;)

Det är ditt sätt att skriva som låter negativt och nedvärderande. Dessutom verkar du egentligen inte vilja ha tips av någon, vad folk än skriver så upplevs dina svar negativa. Du verkar bara vilja gnälla för gnällandets skull, för vi kan ju inte trolla åt dig så att håret blir klippt.

Därför att den här tråden redan har resulterat i ett beslut (jag klipper själv för femtielfte gången), men folk försöker fortfarande trycka ner mig i ett fyrkantigt hål. Det är verkligen ett jättebra sätt att få mig dåligt humör, kan jag informera om. Mitt beslut respekteras inte utan det mals på i all oändlighet om hur fint och bra det är att gå till frisören. Och folk tycks dessutom ha svårt med fattningsgåvorna. Målet är liksom att få kortare hår, inte att få det tjockare, tunnare, finare, whatever. Jag är som sagt ute efter "översta tröjan in garderoben", inte en stylist.
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 058
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 519
Senast: verser
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 852
Senast: Twihard
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 530
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp