Konstig stallägare. Struntar totalt i oss.

Sv: Konstig stallägare. Struntar totalt i oss.

Jag tycker att ni skall ha ett stallmöte där ni gör saker och ting klart.

Alla tänker olika och då måste saker och ting vädras ut.

Att ändra foderstaten är inte okej.

Jag tycker att 1000 kronor per månad är extremt billigt för den service som du får. Bara fodret 8 kg hö med de höga priserna som har varit är ju närmare 500 kronor. Sedan tillkommer strö och kraftfoder (om den nu får ngt sånt). Plus arbetet att släppa in och utföra själva fodringarna. Att då kräva tex täckesservice på "dina" villkor - är litet magstarkt faktiskt. hur skall stallägaren veta när just du tycker att det skall vara täcke på ?
 
Sv: Konstig stallägare. Struntar totalt i oss.

Som jag förstått det får hon inte alls bestämma något om hästen om så vilket täcke ponnyn ska ha. Väldigt simpelt egentligen - hänger täcket framme är det de som gäller för dagen om det inte avtalats något annat som vid sol så ska h*n inte ha något täcke.
 
Sv: Konstig stallägare. Struntar totalt i oss.

Jag tycker att ni skall ha ett stallmöte där ni gör saker och ting klart.

Alla tänker olika och då måste saker och ting vädras ut.

Att ändra foderstaten är inte okej.

Jag tycker att 1000 kronor per månad är extremt billigt för den service som du får. Bara fodret 8 kg hö med de höga priserna som har varit är ju närmare 500 kronor. Sedan tillkommer strö och kraftfoder (om den nu får ngt sånt). Plus arbetet att släppa in och utföra själva fodringarna. Att då kräva tex täckesservice på "dina" villkor - är litet magstarkt faktiskt. hur skall stallägaren veta när just du tycker att det skall vara täcke på ?

Jag håller med, jag undrar vem som är kontrollfreak här egentligen. Jag står (eller har stått - hästen är på foder just nu) i ett superbra stall där jag betalar 1700 (vit) för det du betalar 1000 för. Och det är SJÄLVKLART att om hästar går tillsammans får man försöka hitta en gyllene medelväg ang hur mkt hö som ska läggas i hagen. Våra fick 2 kg, vissa skulle eg. ha haft mer och andra mindre men vad ska man göra ju? Man får helt enkelt lösa det genom att dom som ska ha mer får det i boxen på kvällen, precis som hos dig.

Det är också SJÄLVKLART att stallägaren får agera efter vädret ang om dom ska ha täcke på eller inte. Jag är jättetacksam mot "min" stallägare för att hon tänker efter, och inte bara slänger på hästen första bästa, speciellt vår o höst när temperaturen kan skifta mycket från dag till dag och mellan morgon och eftermiddag.

Betr hjälpa till, i din stallhyra ingår denna service OCH att du förväntas hjälpa till vissa gånger, så är det hos oss också. Utan hjälpa-till momentet skulle du väl få betala mer, eller?

Jag håller dock med dom andra att man inte ska hålla på och ändra i hästens mat utan att tala om det först. Men annars tycker jag att det mest låter som ett gäng hyresgäster som trissar upp varandra och går och letar saker att vara missnöjd över. Tycker faktiskt nästan synd om "gubben".

Gör som cirkus säger och ordna ett möte där ni får vädra ut.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 401
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 049
Senast: BornAgain
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 500
Senast: bobbbo
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 870
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp