Konstiga svar på hästannonser???

Sv: Konstiga svar på hästannonser???

Vi hade ute en av mina ponnysar på nätet och fick ett sms där det kort och gott stod : Ni får 5000 för hästen och vi hämtar den ikväll..
Ingen hälsning från någon utan bara den texten. Artigt så tackade vi att vi inte ville sälja hästen till dom. Ca 1 vecka senare när vi lägger ut hästen på annons igen får vi ett precis likadant sms av samma person .. Undra vad det var som inte gick in i huvudet på den?:crazy: :angel::angel:


de va lite lustigt, lät som en som svarade på en annons som jag hade ute på mitt arabsto.
jag hade lite olika bilder i annonsen bl.a en hagbild där man såg några andra hästar i bakgrunden.

fick ett sms där det stod "jag vill köpa den bruna hästen, måste vara billig":cool:.

araben är alltså skimmel, "den bruna" antingen en nordsvensk eller hennes föl .
 
Sv: Konstiga svar på hästannonser???

jag blev förra veckan erbjuden två varmblodsston för min shettis valack :D
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Konstiga svar på hästannonser???

fråga om dom har livstidskarens! Isåfall kan du tjäna en hacka...:devil:
 
Sv: Konstiga svar på hästannonser???

KL.

Jag har sökt medryttare till mina hästar förut, en c-ponny och en d-ponny. Jag hade skrivit i anonnsen att de måste vara en tävlingsryttare som kan hoppa bana på minst 1m och de är rätt knepiga hästar.Jag fick många roliga svar.

Här är 1 av dom^^
Det ringde en tjej som lät bra, hon sa att hon va duktig i dressyren och hon hade hoppat 150cm. Hon kom och provred och kunde inte ens ta sig över 50cm. När hon märkte att jag blev lite fundersam och sa att hon inte fick bli medryttare och hon skulle hoppa av så sa hon " men jag har styrt mot ett 150 hinder! Jag hann inte hoppa de för jag ramlade av när hästen började att galoppera mot de....

Efter 1 år så gav jag upp medryttarletandet och har honom nu som storhäst och tävlar honom själv =)
 
Sv: Konstiga svar på hästannonser???

Synd att hon inte for över hindret i stället när hästen stannade, då hade hon ju hoppat 150. På sätt och vis.:devil:
 
Sv: Konstiga svar på hästannonser???

Herregud människa 2 år och inte inriden, det mailade 3!!!!! st på min 3 månaders fölunge och frågade om hon var snäll att rida....:rofl:
Sen hade jag mamman( varmblodstravare) ute på annons och jag var ärlig jag skrev att hon bara var riden i skritt och trav och att hon behövde tränas i att stå själv då hon just då inte kunde det..
Det ringde folk o skulle ha henne att hoppa med och allt möjligt.
Jag var så ärlig som jag kunde, de fick ha henne på prov ett tag om d ville för att se så det fungerade men först när jag avlivat henne pga olika omständigheter ringde det vettiga människor, så typiskt.
Fölungen blev dock såld till en superbra tjej!!!! Hon har det så bra så
Ska köpa häst antingen til mig eller till dottern nästa år, ska bli spännande att se, dottern måste ha en kollugn snäll trvelig ponny att rida på, det kan ta ett tag!!
 
Sv: Konstiga svar på hästannonser???

*KL*

När jag skulle köpa efterträdare till gammelpållan annonserade jag om att köpa häst. Skrev i annonsen att jag sökte en häst som var utbildad minst 1.20 hoppning och LAdressyr.
Fick en del svar på hästar som inte passade givetvis, men hur resonerade den människan som tyckte att jag skulle köpa hennes varmblodstravare som de ridit ett par gånger?

En annan kul grej var att det ringde en tjej och det samtalet blev väldigt virrigt innan vi rett ut det hela. Det visade sig att hon hade lagt ut annons på sin häst på texttv och i samma veva hade en av hennes kompisar sett min annons och tyckte att hennes häst skulle passa mig och gav henne mitt telefonnummer.

Det var bara det att tjejen trodde att jag ringt på hennes annons så jag fattade ingenting först - och inte hon heller. Hur som helst så verkade hästen trevlig men den var 17 år och gammelpållan då 27 så 3 år senare skulle jag ha haft en 20åring och en 30åring - och det ville jag inte.
Annars hade jag gärna tittat på den i alla fall.

Sedan provred jag en häst som var ganska välutbildad men som helt saknade motor - och för mig som var van en mycket het häst kändes det totalt fel. Men människan som ägde hästen var verkligen jättegullig. Det var nästan som om jag ville köpa hästen för att glädja henne. Hon hade uppenbart svårt att sälja sin häst då hon var rädd för att den inte skulle få ett bra hem och hade gruvat sig för att ringa på annonsen som en kompis stuckit i näven på henne och beordrat henne att ringa på.
Då hon då tyckte att vi verkade vara personer hon kunde sälja hästen till så kändes det som en komplimang.
(Självklart kunde det ha varit bara båg alltihop, men jag tror verkligen inte det). Jag har fler gånger funderat på hur det gick för dem. Har tyvärr glömt bort vad hästen hette.

Sedan fick jag ett mail och foto på en häst från en som satsade mer på dressyr. Hästen stod i andra ändan av Sverige men jag fick skriva i mitt mail att " av Sveriges alla hästar - den där har jag dragit i transport bakom min bil..." och därför vet jag att den inte passar mig (för tuff). Ägdes några år tidigare av en bekant som flyttade långt bort och tog hästen med sig - och sålde den senare förmodligen till denna tjejen.
 
Sv: Konstiga svar på hästannonser???

jag har mitt 1-åriga sto ute på annons nu och igår fick jag ett högst märkligt mailsvar vill jag lova! Så virrigt skrivet att jag knappt förstod nånting. Men kom i allafall fram till att det var en människa som ville ta mitt sto på avbetalning och rida på henne tills nästa vår för då skulle hon betäcka henne. Denna människa kan med andra ord inte ha läst min annons så fruktansvärt noga. Måste jag nämna att det inte blev nån mer kontakt med den köparen, hahaha!
 
Sv: Konstiga svar på hästannonser???

*KL*

Har en kompis som har en häst ute på annons - Hon fick svar från en tjej som var sååå intresserad och i princip tingade hästen via telefon. Dag för titt & provridning gjordes upp. Någon dag innan denna tjej skulle komma ringde en annan person som var seriöst intresserad och verkligen hade fastnat för hästen.

Min kompis förklarade att en annan person så gott som hade bestämt sig för att köpa hästen - personen hade frågat min kompis om hon ändå fick komma & provrida och var hästen så som hon trodde kunde hon tänka sig betala några tusen extra, men min kompis ville vara schyst gentemot den andra tjejen som skulle komma.

När sedan denna tjejen kom för att provrida - För det första red hon som en kratta, men bestämde sig att hon ville ha hästen - Fast hon hade inga pengar!

Min kompis kontaktade den andra tjejen som var intresserad men då hade hon redan köpt en annan häst - Kändes nog lite surt. Men att åka och provrida en häst, bestämma sig - Så har man inga pengar!

//Linda
 
Sv: Konstiga svar på hästannonser???

Det finns så många roliga människor alltså! I telefonen tycker jag att man direkt känner hur personen som är intresserar sig för hästen fungerar och tycker. Det leder till när jag skulle sälja mitt new-forest sto (c-ponny) som jag hade vuxit ur och som jag ville skulle komma till ett skogsmulle hem. Då hon va lite till åren och skulle kunna vara en perfekt förstaponny till nån som ville hoppa clear round. Jag är väldigt tydlig i annonsen att hon älskar att hoppa och aldrig vägrar men vill trappa ner nu. En kväll ringer en bestämd tjej från norrland (själv bor jag i mellansverige). Hon tycker att min ponny skulle passa perfekt till sin lillasyster som vill tävla elithoppning !!?? Jätteotrevligt förklarar hon att jag ska skicka upp nytagna röntgenplåtar på hela ryggen och alla benen på min ponny till hennes veterinär i norrland xD jag själv som är hobbyryttare höll på att skratta ihjäl mig då ponnyn va 16 år och skulle säljas för runt 19000! alla krav hon hade kostade ju mer än hästen. Jag skickade aldrig de där plåtarna hon undrar nog fortfarande vart de är...
 
Sv: Konstiga svar på hästannonser???

Hahahaha! Ja en valack lämpar sig ju UTMÄRKT för avel! :rofl::rofl:
 
Sv: Konstiga svar på hästannonser???

... senast idag fick jag svar på en annons där jag lånar ut min dressyrvalack. Står i annonsen att det är en svår och mycket känslig häst med mycket i bagaget som kräver en rutinerad, mjuk välbalanserad ryttare med mycket lugn och vänlighet.

"Vi är tre tjejer på 12,14 och snart 15 år vi har två schettisar(vallacker!) Har tagit hand om travhästar och även en gallopp häst. Varit fodervärdar förut åt två stora hästar En nordsvensk brukshäst och ett varmblod (travare). Vi bor utanför XXXX och har bra ridvägar men kan hända att vi rider på gärden och även på väg om hästen är trafiksäker. Vi kör också gärna då vi har kunskaper."

Svarar snällt att det nog inte är en häst för dem.

"Vi är ganska van vid unghästar vi ska nog klara av det vi har stora vanor från alla möjliga hästar och är inte dem som ger sig i första tag. Har ridit Montè Och även kört stora travare som tävlar på banan. Ger hästen tid att lära känna och vi vill hemskt gärna göra ett försök"

Vet inte om jag ska tycka att det är gulligt eller skrämmande? :crazy:
 
Sv: Konstiga svar på hästannonser???

Dom har bra självförtroende iallfall...

Jag har annons ute nu på ett föl & ett sto, få en del intressanta svar & avbetalningsplaner.
Nu är iofs fölet "dyrt" och människor har kanske inte riktigt dom summorna liggandes i byrålådan. ca 30
Men stoet ligger strax under 10 inkl utrustning...
Det är nästan mest dom planerna som skrämmer mig mest, senast idag var det 500kr/månaden :eek:
 
Sv: Konstiga svar på hästannonser???

Konstigt, i somras var det en som ringde och undrade om jag ville vara med i en film, där vi skulle vara nakna, för att hästar var det, och vi skulle spela hästar. Man undrar ju vad det var för ena!
 
Sv: Konstiga svar på hästannonser???

Jamen ungefär så svarade en på min medryttarhäst sökes-annons för några år sedan, fast han ville att jag skulle svara på massa frågor om hans tjejs film, där det var mkt naket i. Jag la på när jag fattade vad han snacka om. usch!
 
Sv: Konstiga svar på hästannonser???

Undrar om det är samma knäppskalle som svarade på min medryttar annons, eller finns det fler:eek:

Han mejlade som sagt och frågade om det var ett sto, inget annat :confused:
Bara där skulle jag ju ha dragigt öronen åt mig, men är för naiv för att ens misstänka sånt här.
Och så viste jag inte att det var en han, får sägas till mitt försvar

Så svarade snällt tillbaks att det var ett sto och ställde lite motfrågor, hur stor hästvana hade han, om han ridit islandshäst tidigare, hur gammal och framförallt var bodde han (man kan ju inte ha medryttare som bor hur långt borta som helst) och lite sånt.

Fick svar att han bodde över 20 mil från mig, nej han hade inte ridit Islandshäst men hade stor vana att rida ston.

Jaha nu började jag bli lite fundersam, men fortfarande fattade inte tröga jag….
Så jag skrev ett 3:de sista mejl att jag trodde han nog hade lite väl långt, meningen var ju att medis skulle komma ett par dagar/veckan.

Svaret jag fick det var att avståndet saknade betydelse han körde så gärna om han fick rida ett sto.

Där någonstans ramlade polletten ner och jag slutade att svara på hans mejl.
Han skickade dock ytterligare säkert en 10 mejl, det ena värre än det andra, innan han tröttnade på att jag aldrig svarade.

Kan lugnt säga att jag var tacksam över att jag inte hade satt ut namn/telnr i annonsen
 

Liknande trådar

  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
40 125
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 276
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 418
Senast: Nepenthe
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 549

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp